Re: Genealogie Koolman

  • gruno77
    Message 1 of 5 , Jun 12, 2013
      Hallo Dick,

      Van die bron ben ik totaal niet op de hoogte. Wat wordt daarin gezegd over de afstamming van Fiepko Fiepkes Koolman? Mijn aannname kan natuurlijk ook onjuist zijn. Ik geef mijn mening graag voor een betere.

      Hartelijke groeten,

      Klaas Pera

      --- In groningen-genealogy@yahoogroups.com, "Dick Kuipers" <dick.kuipers@...> wrote:

      > Hallo Klaas,
      >
      > Hoe verhoudt dit parenteel zich tot de informatie die gegeven wordt in het
      > Stamboek Fiepke Fokkes en Diever Olferts?
      >
      > Uit mijn database blijkt dat daarin andere gegevens staan.
      >
      > Grtn, Dick

    • Dick Kuipers
      Message 2 of 5 , Jun 12, 2013
        In het GA bevindt zich:
        J. Huizinga, Stamboek of geslachtsregister der nakomelingen van Fiepke
        Foppes en Diever Olferts (?), in het jaar 1655 gewoond hebbende te Meeden in
        het Oldampt, provincie Groningen, opgemaakt van 1655- 1887.
        Een boekwerk uit 1887 met daarin een hele vracht personen met de naam Olfert
        Fiepkes, Fiepke Olferts, Fiepke Fiepkes, Olfert Olferts enz. in allerlei
        combinaties al of niet gecombineerd met Coolman en andere achternamen. Een
        deel van het nageslacht is doopsgezind.

        Een oud boekwerk weliswaar, maar een noodzakelijk naslagwerk, lijkt me, als
        je je bezighoudt met Fiepkes en Olferts en combinaties daarvan.

        Grtn, Dick

[...]

        <mailto:groningen-genealogy%40yahoogroups.com> , "Dick Kuipers"
        <dick.kuipers@...> wrote:

> [...]
        > Christiaans Boer en Aaltje Heeres Calkema. Fennechien is overleden op
        > 17-07-1833 in Groningen, ongeveer 58 jaar oud. Van het overlijden is

      • gruno77
        Message 3 of 5 , Jun 12, 2013
          Hallo Dick,

          Dat is een uitstekende bron. Op Google Books is dat boek ook gedeeltelijk doorzoekbaar. Daar heb ik nu al heel veel aan. Ik hoop meteen te controleren, of mijn hypothese klopt. Mocht dat niet lukken, dan kan ik het boek altijd nog bij de bibliotheek bestellen. Bedankt voor de goede zoektip.