Re: [groningen-genealogy] Informatie over Vlagtwedde

  • Erwin De bruijn
    Message 1 of 5 , Jun 11, 2013
      Dank je Jan

      Die uitgaven zijn te zien in het groninger archief? Of eventueel online? Ik heb info tot en met 1635, maar mogelijk hebben ze meer informatie.

      Erwin

      ________________________________
      Message 2 of 5 , Jun 11, 2013
        Hallo Erwin,
        > Volgende week ga ik een week op vakantie naar Groningen. Ik kom zelf uit Terneuzen. De oma van mijn moeder heeft haar voorouders in Vlagtwedde. Als ik informatie over haar wil zoeken, waar moet ik dan zijn?
        1. Thuis
        2. Groninger Archief
        3. Vlagtwedde

        Ik zet thuis op 1, omdat je veel gedigitaliseerde informatie op de site
        van Alle Groningers sneller vindt vanaf je eigen computer, dan op een PC
        in het archief zelf. Je hebt thuis alles in de buurt, en kunt al heel
        veel aktes on-line bekijken. En voor alles wat on-line niet lukt, maak
        je een boodschappenlijst.

        In het archief zelf, op loopafstand van het station in de hoofdstad,
        vindt je het best de weg als je bent voorbereid. Er zijn veel films,
        maar het bekijken daarvan vind ik zelf erg vermoeiend, dus het kan geen
        kwaad om van tevoren al te weten welke (niet te veel) je wilt bekijken.
        Verder vindt je in de bibliotheek naast de al door Jan van Bolhuis
        genoemde publicatie(s) ook nog bundels met oude gegevens, genealogieen,
        en boeken over Vlagtwedde zelf.

        Vlagtwedde zelf bezoek je natuurlijk voor de sfeer, en de
        begraafplaats(en). En vergeet als je tijd hebt ook Bourtange niet.

        vriendelijke groeten,

        Enno
      • Enno Borgsteede
        Message 3 of 5 , Jun 11, 2013
          Hallo Erwin,
          > Ik blijf een aantal dagen in Groningen, vertrek daarna voor een paar
          > dagen in..... Bourtange. Wilde dus ook in Vlagtwedde zijn voor foto's
          > en zo.
          O ja, nog iets: Omdat veel Groningse films al on-line staan op
          FamilySearch, raad ik je aan om je in het archief op de bibliotheek te
          concentreren, en je bezoek over een paar dagdelen uit te smeren. Wij
          probeerden alles op 1 dag te doen, en dat was niet zo'n succes.

          vriendelijke groeten,

          Enno