Transcriptie 732-695 gerecht Bellingwolde en Blijham

  • T. Doornkamp
    Message 1 of 1 , Jun 6, 2013
      Dag allemaal,

      voor de liefhebbers van smakelijke juridische aktes zoals sappige boedelscheidingen, spannende (executie)verkopen en leningen en af en toe zelfs een verdwaald huwelijkscontract: op mijn website heb ik onder Bronbewerkingen een bewerking van het rechterlijk archief van Bellingwolde en Blijham geplaatst. Om precies te zijn, het draait om:

      * Archief: Groninger Archieven
      * Inventaris 732: gerechten Westerwolde en Bellingwolde 1621-1811
      * Toegang: 695: Protocollatie akten 12 februari 1773 t/m 22 september 1786
      * Bewerking te vinden op http://members.ziggo.nl/teijodkp/ onder Bronbewerkingen.

      Het is geen (letterlijke) transcriptie, maar extracten van aktes: alle namen en locaties, maar niet de juridische en financiele voorwaarden.

      Delen 732-692 (1750-1758), 732-693 (1755-1770), 732-694 (1770-1777) zijn er ook nog te vinden. Verdere delen zullen volgen.
      --
      Groeten, Teijo