Boedelinventarissen Groningen

  • Pera
    Message 1 of 1 , May 7 11:03 AM
      Beste lijstgenoten,

      Enkele jaren geleden heeft RHC Groninger Archieven ongeveer 70.000 scans
      van boedelinventarissen online gezet. Naar schatting gaat het om bijna
      14.000 boedelinventarissen, voor het gros van huishoudens op het
      Groninger platteland van voor 1811.

      Link:

      http://www.voorouders.net/nieuws/2009/11/09/boedelinventarissen-groningen-online/

      Volgens dit bericht moet je dan op de website

      http://www.groningerarchieven.nl/nieuws

      in het zoekveld 'scans' en 'boedels'intikken.

      Vervolgens moet je dan 'tig' keren doorklikken om in een bepaalde
      boedelbeschrijving terecht te komen. Bestaat er geen snellere manier om
      dat te doen?Verder vraag ik mij af, of je de boedelinventaris echt in
      kunt zien. Ik kan mij vergissen, maar het lijkt wel, alsof je alleen
      maar namen krijgt voorgeschoteld en de boedelinventaris alsnog moet
      aanvragen bij het archief.