Re: [groningen-genealogy] Jager x Kwant in Leer

  • Fr@ns Krom
    Message 1 of 4 , Apr 18, 2013
      Hallo Dik,

      Dit huwelijk vind ik nog in WieWasWie.nl:

      Bruidegom: Harm Jager Geboorteplaats: Leer (Duitsland) Leeftijd: 25 Beroep: z Vader bruidegom: Harm Jager Moeder bruidegom: Maria Kwant Bruid: Catharina Elisabeth Verbeck Geboorteplaats: Havert (Dld) Leeftijd: 35 Beroep: z Vader bruid: Aekerers Leonard Verbeck Moeder bruid: Gertrud Peijs Gebeurtenis: Huwelijk Datum: zaterdag 3 mei 1919 Plaats: Nieuwstadt Mvg.
      Frans Krom
      Message 2 of 4 , Apr 20, 2013
        Bedankt, daardoor vind ik ook via Google zijn overlijdensdatum in Nieuwstadt als mijnwerker in de 2de Wereldoorlog. Helaas geen melding van kinderen of zusters.

        Grtd
        Dik Jager

        Verstuurd vanaf mijn iPhone4S
      • Robb Ouzts
        Message 3 of 4 , Apr 21, 2013
          Dik,

          It would seem the family went to Germany, and a look in the records of Leer is what is needed.  On Familytree, I find one additional son of Harm Jager & Maria Kwant:
          Hendrik Jager, born 13.6.1894 in Leer, married 1st with Elisabeth Roffel on 7.10.1937 in Groningen, divorced 6.5.1947 in Groningen. She was born 7.3.1889 in Groningen, and died there 5.5.1951.
          married 2nd with Cornelia Batisten on 21.8.1947.  She was born 30.1.1892 in Groningen, and died there 23.9.1973.

          groetjes,
          Robb.