Re: Wilhelmina Aafke Rosenbaum x (James) Cruickshank

  • gruno77
    Message 1 of 7 , Apr 17, 2013
      Hallo Harmen,

      Volgens de onderstaande bron is James Cruickshank overleden op 10-2-1936 te Caïro, Egypte. Zijn vrouw was de enige erfgenaam, die werd genoemd in zijn testament.

      THE LONDON GAZETTE, 13 APRIL, 1937
      Wilhelmina Aafke .:Rosenbaum Cruickshank the Widow of the deceased and sole legatee named in the said Will (Han. J. JHuizinga, Hendrik Drenth and James ...

      Bron:
      http://www.london-gazette.co.uk/issues/34388/pages/2417/page.pdf

      --- In groningen-genealogy@yahoogroups.com, Harmen Huizinga <sigmo@...> wrote:

> [...]
      > Lijst van zendelingen die opgenomen zijn in de persoonskaarten in inv.nr.
      > 1400 van het Zeister zendingsgenootschap.
      >
      > Cruickshank, James H.S., (* Wundee/Schottland, 17 okt. 1885)
      > Dienst: S.A.W., 1908-1910, Nikaragua, 1919-1922.
      >
      > Zie:
      > http://www.archieven.nl/nl/zoeken?mivast=0&mizig=210&miadt=39&micode=48-1&milang=nl&mizk_alle=cruickshank&miview=inv2#inv3t3
      >
      > Ik weet alleen niet of het hier om dezelfde persoon gaat.
      >
      > Weet iemand toevallig iets meer over James Cruickshank en/of Wilhelmina
      > Aafke Rosenbaum en hun eventuele kinderen?

    • Harmen Huizinga
      Message 2 of 7 , Apr 17, 2013
        Hartelijk dank to nu toe.

        Ca�ro klinkt mij heel bekend in de oren. En gezien het krantenbericht met
        de namen Huizinga en Drenth moet dit in elk geval het overlijden zijn van
        de Cruickshank die ik zoek.

        Ook dank voor de naam James Herbert Skinner Cruickshank, al weet ik niet of
        het hier om dezelfde persoon gaat. Deze JHS Cruickshank is in 1907 in
        Bethlehem getrouwd met Louise Bertha Gapp, vertrokken in 1910 uit hun
        missiedient. James (roepnaam Herbert) keerde in 1919 terug in dienst in
        Nicaragua, zijn vrouw niet. Het zou misschien om dezelfde kunnen gaan, maar
        inderdaad is het een "shot in the dark".

        Ben in elk geval blij met een overlijdensdatum.

        Groeten,

        Harmen

      • gruno77
        Message 3 of 7 , Apr 17, 2013
          Harmen,

          Volgens mij werkte hij in Egypte bij de spoorwegen.

          Link:

          http://books.google.nl/books?ei=fL1uUciTBNOm0wWIhoHQAw&sqi=2&hl=nl&id=SH4JAQAAMAAJ&dq=missionary+James+Cruickshank&q=Cruickshank#search_anchor

          Jammer genoeg is het citaat niet helemaal volledig, maar het gaat wel om iemand met dezelfde naam in Egypte, die op 10 februari is overleden.

        • wiersemafred
          Message 4 of 7 , Apr 17, 2013
            Harmen -- die (reverend) James Herbert Cruickshank is in 1966 in Florida overleden, zijn vrouw in 1973 -- hij is dus niet identiek met de James die in Cairo is overleden -- FredW