Re: [groningen-genealogy] Re: Reijnder Rave

    Message 1 of 20 , Apr 8, 2013
      Joffer van Slochteren staat in het DTB

      Hier dan nog iets
      http://www.homanfree.nl/Gietgen/buiting.htm
      Vb Harm Buiting, ette Oostermoer 1713-1736,
      geboren circa 1688 te Buinen, overleden voor
      1737, zoon van
      <http://www.homanfree.nl/Gietgen/buiting.htm#BM2023>Hindrik
      Buiting (zie IVc) en
      <http://www.homanfree.nl/Gietgen/buiting.htm#BM2024>Aaltje Oldenhuis.
      SP 319 dl 1 Fol. 132 dd 11-04-1737 Staat en inventaris
      Ouders: wijlen ette Harm Buiting en wijlen Harmanna Hilbing
      Hoofdmomber:H.J. Wolters
      Medemombers:H. Nijsing, F. Oldenhuis, W. Hiddingh
      NB:Erg veel landerijen, lange inventaris inclusief boeken
      SP312 Deel 1 folio 121 lening
      Leners:kinderen van wijlen ette H. Buiting en
      Harmanna Hilbing, genaamd Hindrik en Aaltje
      Buiting. Mombers zijn H.J. Wolters, schulte van
      Vries; H. Nijsing, schulte van Westerbork; L.
      Oldenhuis, schulte van Zwinderenl W. Hidding, schulte van Koekange
      Uitleners:F. Dannenberg en zuster Anna Dannenberg te Steenwijk
      Bedrag:10000
      Plaats:Borger
      Datum:13-8-1737.
      Gehuwd voor de kerk voor 1717 met Hermanna
      Hilbing, gedoopt op 30-07-1682 te Gasselte,
      overleden voor 1737, dochter van Jan Hilbing,
      ette Oostermoer 1694-1709, en Frerikje Buining.
      Uit dit huwelijk:
      1.
      <http://www.homanfree.nl/Gietgen/buiting.htm#BM10238>
      Hindrik Buiting, geboren circa 1712 te Borger (zie VIb).
      2. Aaltje Buiting, gedoopt op 11-04-1717 te
      Gasselte, overleden op 23-09-1745 te Gasselte.
      Ondertrouwd op 04-08-1742 te Groningen, gehuwd
      voor de kerk op 29-08-1742 te Rolde met Harm
      Hendrik Harringa, gedoopt circa 1717 te Hatzum (Ostfriesland).

      At 12:03 PM 4/8/2013 Monday +0200, you wrote:
> [...]
      >Collectie DTB (toegang 124)
      >Inventarisnummer 419, folio 76v
      >Joanna is geboren in Slochteren. Joanna is overleden in 1772 in Aurich.
      >Toelichting:
      > 516 Familie Gockinga (1), 1640 - 1882
      >V. Latere aanvulling
      >
      >86a Concept van akte van huwelijkse voorwaarden tussen Folpt Arnold
      >Harringa en Johanna Piccardt
      >Datering: 1749
      >Omvang: 1 stuk
      >Oude Orde: A 086a
      >Vindplaats: Groninger Archieven
      >

      >Op 6 april 2013 02:13 schreef Henny Savenije

      _ _
      (o) (o)
      oOOO----(_)----OOOo---