Re: Familie Meinema in Oldekerk

  • gruno77
    Message 1 of 12 , Apr 4, 2013
      Casper,

      Bedankt voor de mooie aanvullingen. Het huwelijk van Grietje Mekkes met Oetse Jans zet ik ook in mijn bestand, voorlopig nog even zonder link met de Oldekerkster Meinema's, maar wat niet is, kan komen.

      Ik heb trouwens ook gegevens over Claas Jansen Meinema gevonden op internet. De link daarvan is:

      http://oesoldelu.nl/bakker/3124.html

      --- In groningen-genealogy@yahoogroups.com, "Casper Casemir" <c.casemir@...> wrote:

      > Klaas ben nog bezig maar zal straks (weekend wat meer sturen) Grietjes
      > huwelijk niet gevonden zal me niet verwonderen dat dat ergens zonder DTB is.
      > Maar Oetse Jans (glazemaker) z.v. Jan Harmen en Grietje Alberts Oosterhof)
      > ged. 21-04-1710 Grootegast
      > 1e huwelijk van hem 7-12-1732 Vroukje Tonnis Hieruit 5 kinderen waarvan een
      > Jan Oetses Kamminga!
      > 2e Huwelijk Grietje Mekkes kinderen te Visvliet Mekke, Maike (daar is ze
> [...]
    • bennemageerlings
      Message 2 of 12 , Apr 7, 2013
        Nog een klein detail omtrent Claas Jansen Meinema, blijkbaar een lastig portret:

        Gruoninga 2001, blz.140: Menne Gossens in appel tegen Claes Jansen Meinema tot reformatie van een sententie van de grietmannen Aldringa en Millenga, betreffende een koopcontract van haver op de wortel staande.

        net vriendelijke groet,

        Menno Bennema Geerlings

        --- In mailto:groningen-genealogy%40yahoogroups.com, "Casper Casemir" <c.casemir@...> wrote:

> [...]
        > Jan Oetses Kamminga!
        > 2e Huwelijk Grietje Mekkes kinderen te Visvliet Mekke, Maike (daar is ze

        Geen virus gevonden in dit bericht.
        Gecontroleerd door AVG - www.avg.com
        Versie: 2013.0.3272 / Virusdatabase: 3162/6227 - datum van uitgifte: 04/05/13

      • gruno77
        Message 3 of 12 , Apr 7, 2013
          Hallo Menno,

          Bedankt voor de aanvulling. Claas Jansen Meinema moet een zoon zijn van Jan Jacobs Meinema. Hij behoort tot de Zuidhorner tak van die familie. Een link met de Meinema's uit Oldekerk heb ik nog niet kunnen vinden, maar ik ben er nog volop mee bezig.

          Hartelijke groet,

          Klaas Pera