Re: [groningen-genealogy] Soldaten-genealogie

  • Albert Meijer
    Message 1 of 7 , Mar 26, 2013
      Els,

      Klik op sodaten genealogie onder het blauwe embleem, dan 18de eeuw AB.

      Albert.

      ________________________________
      Message 2 of 7 , Mar 27, 2013
        Dag Albert en Klaas,

        Dank voor jullie reacties.
        Albert, ik heb Jan Busser op jouw manier inderdaad gevonden.
        De gegevens over zijn Compagnie etc. komen uit het trouwregister van Brummen, maar zij staan ook in de huwelijksregistratie in Delfzijl.

        In Delfzijl ondertrouwt drie jaar later ook een Antonij Busser (soms ook geschreven als Busscher of Busker) uit Zutphen, ook soldaat te Delfzijl, in dezelfde Compagnie. Anthonij trouwt in Groningen (zie onder).
        Deze Anthonij is niet terug te vinden op de soldatensite.

        Jan gaat vertrekt ws (terug naar Gelderland?), Antonij en zijn nageslacht blijven in Groningen.
        Jan en Anthonij zouden familie kunnen zijn.

        groeten,
        Els

        Proc. den 3 junius de E: Antoni Busser, soldaat onder de Compagnie van de heer Capitain Budde van Zutphen

        en Zibertie Huisingh,van Groningen met attestatie verzonden den 18 junius naar Groningen

        Trouwboek Kerkelijke gemeente - Delfzijl 1666-1811

        Collectie DTB (toegang 124) Inventarisnummer 50, folio 266

        Anton Busser, soldaat in de Compagnie van de Capitain Budde te Delfzijl in het tweede Bataillon van de Lieut: Gen: Prins van Baden Durlach van Zutphen Ps: en Siebertje Huising van Delfzijl, pro quibus attestatie van Delfzijl in dato den 2 deeser.

        Cop: den 12 juli 1770 door ds. Budde

        In de marge: met belastinge te Delfzijl

        Ondertrouwboek Kerkelijke gemeente - Groningen 1769-1776

        Collectie DTB (toegang 124) Inventarisnummer 183, folio 39v