Re: [groningen-genealogy] huwelijksacten

  • Godwin Zwanenburg
    Message 1 of 6 , Mar 19 3:02 PM
      Els,

      Geert is de broer van de bruidegom, niet de bruidegom zelf.
      Ik denk dat het vader terugslaat op Jan Martens als vander van Aaltje Jans.

      Groeten,

      Godwin

      Godwin Zwanenburg
      Uthof 24
      9202 HM Drachten
      The Netherlands
    • Els Vermij
      Message 2 of 6 , Mar 20 3:33 AM
        Hallo Godwin,

        >Geert is de broer van de bruidegom, niet de bruidegom zelf

        Geert is inderdaad de broer van Albert. Het is Geert die later de naam Bosscher aanneemt (Albert heet later Huisman).
        Ik zoek in de gevraagde hc's dan ook gegevens over Geert, en zo mogelijk over zijn voorouders.
        Eigenlijk ben ik 'stiekem' op zoek naar een evt. relatie met die andere, veel grotere familie Busscher/Bosscher/Bosker in Meeden en Zuidbroek (zie mijn site
        http://home.planet.nl/~ecvermij/genealogie-bosker/ ) De familie van Geert Derks vind je via 'andere families 'Bosker etc.' ,
        en dan onder Geert Derks en Bonje Nannes

        >Ik denk dat het vader terugslaat op Jan Martens als vader van Aaltje Jans.

        Er staat duideljk: Jan Martens, vader van Aaltje, de vrouw van Geert. Hij lijkt mij dus de schoonvader van de broer van de bruidegom.

        Overigens staat hij er in deze transcriptie een beetje vreeemd onder: het lijkt of hij wordt genoemd bij de getuigen voor de bruid, ipv. van die van de bruidegom. Klopt dat?

        Hij caveert voor 'zijn kinderen'. De vraag is: op wie slaat 'zijn'.
        Niet op Jan Marten zelf, denk ik. Maar wie dan wel?
        Bruidegom Albert? (niet waarschijnljk, want wat zou Jan Marten met de kinderen van zijn zwager Albert moeten?)
        Geert dan? Maar die heeft volgens mij dan nog geen kinderen.
        Kortom, ik begrijp het nog steeds niet ;-)

        2013/3/19 Els Vermij <els@...>:
> [...]
        > Wie zouden dan die kinderen zijn voor wie Aaltjes vader Jan Martens caveert?? Iemand een suggestie?

        Godwin Zwanenburg
        Uthof 24
        9202 HM Drachten
        The Netherlands