Re: Laskwerd??

  • gruno77
    Message 1 of 13 , Mar 7, 2013
      Hallo Richard,

      Heb je voor de bewoners van het Groote en Lutke (Kleine) Lasquert al op deze bron gekeken?

      http://83.82.223.253/genealogie/bronnen/grn/spanheim3.html

      --- In groningen-genealogy@yahoogroups.com, Richard Drexhage <radrexhage@...> wrote:

      > Beste onderzoekers.
      >
      > Op
      > http://www.boerderijenboeken.nl/websites/scholma/Profiel.nsf/register_appingedam.pdf
      >

      > staan aanduidingen voor naar ik mag aannemen voor de locatie van de
      > boerderij.
      >
      > Zo ben ik op zoek naar de locatie van LS1a en/of LS1an om te weten te
      > komen waar mijn voorvaderen woonden
      >

      > Kan iemand mij een scan van deze locatie(s) sturen of aanduiden via google
> [...]
    • jansikke
      Message 2 of 13 , Mar 7, 2013
        Goedemiddag Richard,

        De n achter de aanduiding LS1an duidt op de in de index genoemde persoon, deze komt alleen voor in de de noten.
        In het boek wordt stellig beweert dat Aafke Sywkes een dochter was van Sywke Tiddens en zijn vrouw Grietje, meijers van LS1a van 1656 tot 1667.

        Hitje Jacobs en Aeltien waren van 1639 tot 1642 meijers op LS2a als opvolgers van haar ouders Gerrit Derks en Berentien die meijers waren vanaf 1615.

        Groot Laquert was tot 1594 een voorwerk van het klooster Feldwerd of Oldenklooster bij Holwierde.

        Vriendelijke groet,

        Jan Sikke

      • Richard Drexhage
        Message 3 of 13 , Mar 7, 2013
          Hallo Klaas,

          bedankt, temeer daar ik mijn link naar Spanheim kwijt was,
          Interessant is dat de ouders Hittio Jacobs vrouw: Aefke Sijwkes bewoners
          zijn geweest : Ao:1656 Sijweke Tiddens en Grietie

          Een vraag die nu echter opkomt is of Jacob Doens inderdaad de vader is van
          Hittio, omdat hier op de Lasquert een Jacob Willems en ook een jacob
          Sijmens opduikt. Zijn er bewijzen voor Jacob Doens??

          groet
          Richard

          vriendelijke groet

          Richard Drexhage

        • gruno77
          Message 4 of 13 , Mar 7, 2013
            Hallo Richard,

            Graag gedaan. Jouw vraag kan ik helaas niet beantwoorden, omdat ik de bewuste familie niet ken. Misschien weet iemand anders het.

            Hartelijke groet,

            Klaas

          • J. van Bolhuis
            Message 5 of 13 , Mar 7, 2013
              Richard,

              Pas op: Een kadasterinschrijving geldt eigenaren. Dat kan natuurlijk de gebruiker zijn, maar dat hoeft niet.

              Groet,
              Jan van Bolhuis

> [...]

              > van de gemeente Appingedam ligt een weg met de naam Laskwerderweg.

              > januari 2006).

              > het klooster Feldwerd (in Oldenklooster).

              vriendelijke groet

              Richard Drexhage

            • Richard Drexhage
              Message 6 of 13 , Mar 7, 2013
                Bedankt, maar was bekend. Vraag als in "HisGIS de kaartlagen: kadaster
                eigenaren en kadaster gebouwen dezelfde naam aangeven mag ik toch aannemen
                dat de bewoner tevens eigenaar is?

                groet
                Richard Drexhage
                Op 7 maart 2013 17:38 schreef J. van Bolhuis <j.van.bolhuis@...> het
                volgende:

                vriendelijke groet

                Richard Drexhage

              • J. van Bolhuis
                Message 7 of 13 , Mar 9, 2013
                  Volgens mij niet. De naam van de gebruiker wordt bij mijn weten niet geregistreerd bij het kadaster. Je zou daarvoor het bevolkingsregister moeten raadplegen.

> [...]

                  volgende:

                  > Richard,
                  >
                  > Pas op: Een kadasterinschrijving geldt eigenaren. Dat kan natuurlijk de

                  vriendelijke groet

                  Richard Drexhage

                • radrex@ymail.com
                  Message 8 of 13 , Sep 19, 2014
                    beste lijstgenoten,

                    in vervolge de moeizame zoektocht naar de afstamming van Willem Phaebes ben ik op zoek  op http://www.boerderijenboeken.nl/websites/scholma/Profiel.nsf/register_appingedam.pdf

                    naar de kadastrale nummers c.q. voor aanduiding T5 en T5n en LS2a

                    In alle drie vind ik een verwijzing naar Willem Phaebes of Willem Fiebes

                    T5 zou heel goed Tjamsweer kunnen zijn, want Willem wordt in 1731 in Tjamsweer bij taxaties 1731 aangeslagen zie http://www.reenders.com/tax-tjamsweer.shtml

                    Op T5n worden ook zijn kinderen Phaebe, Aafke, Sieuwke en Jelte Willems genoemd.

                    Voorts kan iemand mij helpen waar ik het Groningen Spamheim register van gehuurde kloostergrond
                    digitaal kan vinden.

                    vriendelijke groet
                    Richard Drexhage

                    vriendelijke groet

                    Richard Drexhage

                    Message 9 of 13 , Sep 20, 2014
                      Ik vergat te zeggen dat voor Spanheim bij mij de volgende links niet meer werkten:

                       http://83.82.223.253/genealogie/bronnen/grn/spanheim3.html

                      Wie kan mij helpen, bij voorbaat dank

                      Richard Drexhage