familie Zandt

  • E.B.G.W. Ockels
    Message 1 of 3 , Feb 27 3:08 AM
      Beste lijstgenoten.

      Op het ogenblik ben ik bezig een kwartierstaat voor een van de leden van de familie Zandt (Loppersum/Stedum) op te stellen. Nu is mijn vraag: Waar ligt de oorsprong van deze familienaam en heeft die een bepaalde betekenis? Ook ben ik benieuwd naar een wapen, speciaal van deze familie, Er zijn wel veel te vinden in Pathuis, maar vaak gaat het daarbij om samengestelde wapens.
      Bij voorbaat mijn dank.

      Wil(lem) Ockels

    • Tjaart Glas
      Message 2 of 3 , Feb 27 10:18 AM
        Beste Wim,

        De familie Zandt is beschreven in het boekwerk "Genealogie en Grafmonumenten" van de hand van de heer Zandt te Loppersum. De stamboom begint met Alje Pieters Zandt (1715-1765) te Loppersum. Ik vind in het boek geen verklaring van de familienaam. Op de omslag prijkt een fraai familiewapen.

        Mijn groeten,

        Tjaart Glas

        E-mail: tkglas@...

        ICQ: 38646970

        Message 3 of 3 , Feb 28 12:00 PM
          Beste Tjaart.

          Hartelijk bedankt voor de informatie. Dat betekent een bezoek aan het
          Archief, want daar zal het boek wel staan, neem ik aan.

          Met vriendelijke groet,

          Wil