Re: Ik zoek foto's van Rutgert Franzen

  • Evert de Jonge
    Message 1 of 8 , Feb 20, 2013
      Hallo,

      Indien foto's in de politieke hoek gezocht worden kun je denken aan het
      Instituut voor Sociale Geschiedenis in Amsterdam.

      Vr. gr. Evert de Jonge

    • Bert Schut
      Message 2 of 8 , Feb 21, 2013
        Hallo Derk,

        Ik heb nog even gekeken in historische kranten: http://kranten.kb.nl/

        Daar stond een overlijdensadvertentie in van Derk Franzen, geboren te Oude
        Pekela op 24 juni 1895, overleden aldaar op 8 november 1970. Er staat bij
        dat hij Ridder was in de Orde van Oranje Nassau. Zijn vrouw Grietje Bonsema
        zal inmiddels ook overleden zijn. In 1970 volgens de advertentie toen: in
        Veendam: R. Franzen en M. Franzen-Dekker, in Oude Pekela: J. Franzen en M.
        Franzen-Schoonhoven en in Winschoten: N. Franzen-Korthuis en W. Korthuis.

        Vaak wil familie graag vertellen waarom vader of grootvader een lintje
        gekregen heeft. Misschien een idee? Naar een dergelijk foto kan dan
        eventueel later gevraagd worden (als die er is)

        Succes, groeten,

        Bert