Antw: [groningen-genealogy] Pieter Tonnis en Trijntje Sikkes

  • T. Doornkamp
    Message 1 of 2 , Jan 23, 2013
      Dag Dirk,

      De transcriptie van Harm Selling van Winschoten toont aan dat je vermoeden juist is.

      Peter Tonnis x Trijntje Sikkes 04‑05‑1743

      Bruidegom: Harm Tonnis, volle broer, Hindrik Engelberts en Jantjen

      Peters, aangetrouwde oom/principale voormond en volle moei, Peter Jans,

      volle neef, Jan Aarents, sibbe voogd, brouwer Allardus Reloti­us, vreemde

      voogd.

      Bruid: Sicco Jurriens en Magdalena Meents, vader en moeder, Maria Sikkes,

      zuster, W. Schortinghuis, predikant te Midwolda, en Aletta Busch, volle

      oom en aangetrouwde moei, Hilligjen Willems, oude moei.

      Tonnis Peters x Magdalena Harms 12‑03‑1716

      Bruidegom: Peter Klaassen en Geesjen Alberts, vader en moeder, Klaas

      Peters en Talligjen Heerbolts, broer en schoonzuster, Albert Peters en

      Klaasjen Derks, broer en schoonzuster, Albert Alders en Jant­jen Peters,

      zwager en zuster.

      Bruid: Jacob Kosses en Derk Roelofs, zwagers, Jan Arents, neef van bruids

      vader, Balster Jans, vreemde voogd.

      Hindrik Engelberts x Jantje Peters 22‑03‑1731

      Bruidegom: Robert de Jonge en Trijntje Hindrix, stiefvader en volle

      moeder, Pauwel Eltjes Schoedijrk en Enneke Jakobs, volle broer en

      aangetrouwde zuster, Swaantje Engelberts, zuster, Heije Heijes

      (doorgehaald) en Lutgert Hindrix, volle moei, Eento Hindrix en Ettje

      Jans, aangetrouwde neef en volle nicht.

      Bruid: Talligjen Heerbolts, weduwe van Klaas Peters, aange­trouwde zuster,

      Albert peters en Klaasjen derks, broer en aangetrouwde zuster, Jan

      Peters, broer, Peter Klaaszen, Jantjen Klaasen en Anna Klaas­zen, bruids

      broers kinderen, Jan Addekes, Jan Peters en Jan Harms, voor­mond en

      voogden over bruids voorkind van Jan Harms, Jan Peters, voor­gemeld,

      principale voormond over Tonnis Peters kinderen.

      Teijo

      --
      Groeten, Teijo

      Message 2 of 2 , Jan 23, 2013