Re: OSB Leer

  • reneremkes
    Message 1 of 34 , Jan 6, 2013
      Misschien zonder betekenis, maar ik vermeld het toch maar even.

      Anna Margaretha Niehaus, geb. 13 februari 1774 Dörpen (D), ged. RK aldaar 14 februari, overleden 12 juli 1852 in Heisfelde (D), begraven 16 juli in Leer (D). Zij was gehuwd met Borchert Menken Tiedeken, geb. 14 juli 1778 in Nortmoor (D).
      Zij huwden 22 mei 1796 in Leer (D)

      Niet ver van Heisfelde en Leer ligt Loga. Anna Margaretha Niehaus had een boer Gerhard Wilhelm Herman Nehus getrouwd met Helena Sandwillen. Zij woonden in Dörpen en hadden een zoon Herman Niehaus, kuipergezel, die enige jaren in Loga heeft gewoond. Hij huwde in 1827 in Dörpen met Gesina Klumpe uit Dörpen. Het echtpaar kreeg daar in 1829 een zoon Herman. Herman Niehaus sr. zou in Loga eerder gehuwd kunnen zijn.
      Als Hilke zijn dochter is, dan klopt de vernoeming naar haar grootmoeder Helena Sandwillen in ieder geval.
      Message 34 of 34 , Jan 6, 2013
        At 12:22 AM 1/7/2013 Monday +0100, you wrote:

        >Hallo Michiel,
        >
        >OSB Leer kath 2689:
        >Schulte, Johann Henricus Bernardus 2817,
        >Arbeiter aus Loga, o-o* 4., get. 7.1.1815 Loga,
        >oo 14.5.1850 Leer Hilke Neehus 2083, luth., zu Heisfelde
        >
        >Scans met meer details zal ik direkt opsturen, als je die nog niet hebt.
        >
        >Groet,
        >Hans Wilts

        _ _
        (o) (o)
        oOOO----(_)----OOOo---
        http://www.hendrick-hamel.henny-savenije.pe.kr
        (in English) Feel free to discover Korea with Hendrick Hamel (1653-1666)
        http://www.vos.henny-savenije.pe.kr Frits Vos
        Article about Witsen and Eibokken and his first Korean-Dutch dictionary
        http://www.cartography.henny-savenije.pe.kr (in
        English) Korea through Western Cartographic eyes
        http://www.henny-savenije.pe.kr/phorum Bulletin board for Korean studies