David Meijer

  • bennemageerlings
    Message 1 of 3 , Dec 31, 2012
      28-6-1750 huwt David Meijer in den Ham met Trijntje van Duinen.
      Volgens AG is hij predikant en afkomstig uit Bremen.
      Weet iemand zijn geb./doopdatum ?
      Ik heb een notitie waarop staat, dat zijn ouders zijn Johan Meijer en Maria Adelheidt Bruinings, maar kan dit nergens op staven. Is dit correct ?

      vriendelijke groet,
      Menno Bennema Geerlings
    • Erick Staal
      Message 2 of 3 , Dec 31, 2012
        Hallo Menno,

        Duinkerken, Sinds de Reductie... dl.I, p.288:

        Meijer, David, geb. Bremen, 17 april 1719, ged. Bremen (Unser Lieben
        Frauenkirche), 21 april 1719, ovl. (zeer onverwacht) Den Ham, 14 januari
        1776, oud 56 jr. en plm. 9 maanden. Pred. Den Ham en Fransum, 15
        september 1748-ovl. Zn.v. Johann, koopman en Maria Adelheid Brünings;
        klz.v. David Brünings, pred. en rektor te Steinfurt. x Den Ham, 28 juni
        1750 Trijntje van Duinen, ged. Groningen, 3 september 1732, ovl. Den
        Ham, 9 maart 1805, d.v. Jannes van Duinen en (x Groningen, 17 oktober
        1730) Alberdina Esschenbrugge.

        De beste wensen voor 2013, Erick
      • mj.bg@hetnet.nl
        Message 3 of 3 , Dec 31, 2012
          bedankt Erick,
          waren mijn notities toch correct.
          Jij en ook de rest van van de groepsgenoten eveneens een goed en gezond 2013

          vr.groet,

          Menno BG

[...]

          -----
          Geen virus gevonden in dit bericht.
          Gecontroleerd door AVG - www.avg.com
          Versie: 2013.0.2805 / Virusdatabase: 2637/5998 - datum van uitgifte:
          12/30/12