Re: [groningen-genealogy] Wije Wessels en Pieter Wessels doopsgezind?

  • henny jane siefkes-boer
    Message 1 of 3 , Dec 31, 2012
      Onder 'Ledematen Nieuw-Scheemda' vind ik het volgende:

      01-03-1714 nieuwe ledematen
      Wije Wessels met attestatie van N.Wolda
      Na vorig onderwijs en belijdenis hares geloofs

      lijkt me niet doopsgezind, trouwens

      Groet en Gezond 2013
      Henny Jane

    • jansikke
      Message 2 of 3 , Dec 31, 2012
        --- In groningen-genealogy@yahoogroups.com, Paul Stuit <stppl70@...> wrote:

> [...]
        > Mijn vraag: wie weet meer over dit echtpaar? Is er iemand met een eventuele aanwijzing over de herkomst van de familie? Komt de familie voor in het boek over doopsgezinden? Alle hulp is welkom.

        Hallo Paul,

        Helaas heb ik geen van bovenstaande personen kunnen vinden in het boek Doopsgezinde Families in het Oldambt 1520-1811. Voor de duidelijkheid, ik heb gezocht op Hindrick Lammerts, Lammert Hindricks, Wessel Hindricks en Pieter Wessels.
        Succes met je speurtocht.

        Vriendelijke Groet, Jan Sikke van der Zwaag