Wije Wessels en Pieter Wessels doopsgezind?

  • Paul Stuit
    Message 1 of 3 , Dec 31, 2012
      Beste speurders,

      Mijn voorouder Hindrick Lammerts (overleden voor 1721 te nieuw scheemda) huwde op een onbekende datum met Wije Wessels. Dit huwelijk was voor 1714. Ik ben op zoek naar voorouders van beide personen. Mijn vermoeden is dat het gaat om doopsgezinde families uit Nieuw Scheemda en/of Nieuwolda. Er zijn drie kinderen gedoopt in Nieuw Scheemda Trijntje, Lammert en Wessel.
      Van Wije Wessels is bekend dat ze een broer had Pieter Wessels. Hij is voormond over haar kinderen bij haar tweede huwelijk in 1721 in Nieuw Scheemda.
      Mijn vraag: wie weet meer over dit echtpaar? Is er iemand met een eventuele aanwijzing over de herkomst van de familie? Komt de familie voor in het boek over doopsgezinden? Alle hulp is welkom.
      Graag tot horens,
      Paul

    • henny jane siefkes-boer
      Message 2 of 3 , Dec 31, 2012
        Onder 'Ledematen Nieuw-Scheemda' vind ik het volgende:

        01-03-1714 nieuwe ledematen
        Wije Wessels met attestatie van N.Wolda
        Na vorig onderwijs en belijdenis hares geloofs

        lijkt me niet doopsgezind, trouwens

        Groet en Gezond 2013
        Henny Jane

      • jansikke
        Message 3 of 3 , Dec 31, 2012
          --- In groningen-genealogy@yahoogroups.com, Paul Stuit <stppl70@...> wrote:

> [...]
          > Mijn vraag: wie weet meer over dit echtpaar? Is er iemand met een eventuele aanwijzing over de herkomst van de familie? Komt de familie voor in het boek over doopsgezinden? Alle hulp is welkom.

          Hallo Paul,

          Helaas heb ik geen van bovenstaande personen kunnen vinden in het boek Doopsgezinde Families in het Oldambt 1520-1811. Voor de duidelijkheid, ik heb gezocht op Hindrick Lammerts, Lammert Hindricks, Wessel Hindricks en Pieter Wessels.
          Succes met je speurtocht.

          Vriendelijke Groet, Jan Sikke van der Zwaag