Jack Sorensen 1902

  • Ina Hazewinkel
    Message 1 of 5 , Dec 30, 2012
      Beste,

      Heb deze oproep maar even in al mijn groepen gezet.

      Ik ben op zoek naar de gegevns van Jack Sorensen, hij is volgens het bevolkingsregister New Yersey, geboren in Holland circa 1902.
      Hij woonde en was getrouwt met Renske(Rence) Bralds in New Yersey,
      Renske was eerder gehuwd geweest met H=Gerrit Johannes Mertens uit Hoogkerk.
      wie zet mijn op het sporr van Jack sorensen?

      Groet Ina
    • gruno77
      Message 2 of 5 , Dec 30, 2012
        Hallo Ina,

        Jack Sorensen was born on December 23, 1901 and died on June 01, 1978 at the age of 76. This person last resided in Jersey City, New Jersey in Hudson County. Jack Sorensen was assigned the social security number (SSN) of: 152-20-1112.

        Bron: http://www.death-record.com/l/106781591/Jack-Sorensen

        --- In groningen-genealogy@yahoogroups.com, Ina Hazewinkel <haasjes5winkel@...> wrote:

> [...]
        > Renske was eerder gehuwd geweest met H=Gerrit Johannes Mertens uit Hoogkerk.
        > wie zet mijn op het sporr van Jack sorensen?

      • Ina Hazewinkel
        Message 3 of 5 , Dec 30, 2012
          Hoi Klaas,

          Dank je wel, dus nu op zoek naar Jack Sorensen 23-12-1901

          Groet Ina

> [...]
          >
          > Klaas Pera
          >
          > --- In groningen-genealogy@yahoogroups.com,

          > is volgens het bevolkingsregister New Yersey, geboren in

        • Ina Hazewinkel
          Message 4 of 5 , Dec 30, 2012
            Beste Allemaal,

            Een stroom van Reactie's, ik het verhaal even op een rijtje zetten:

            Renstje Bralds is geboren op 21-10-1901 te Hoogkerk
            Vader: Andries Bralds moeder: Minke Bosma

            Zij trouwt op 14-04-1923 te Hoogkerk met
            Gerrit Johannes Mertens geboren te Hoogkerk op 09-09-1898
            zoon van Johannes Mertens en Geeske Arends
            GJ Mertens overlijd in Jul 1980, Clifton, Passaic, New Jersey,

            Ze hebben geen kinderen.
            Het echtpaar vertrekt eind april 1924 naar Amerika,
            Waar ze aankomen op 04 mei 1923.

            Renstje en Gerrit wonen volgens de United states federal census van 1930 :
            Jersey Citty Hudson, New Jersey
            Renste is tussen 1930 en 1932 terug gegaan naar Nederland,
            waarom? Scheidng?
            Om vervolgens weer op 1 februari 1932 aan te komen in Amerika.

            Gerrit Jan Mertens woonde volgens de United states federal census van 1940,
            Nog steeds op het zelfde adres Renstje niet meer.

            Vervolgens huwt Rensje met met Jack Sorensen
            Jack geboren op 23-12-1901 in Holland( Holland Amerika??)
            Hij overlijd op 01- juni 1978 in Hudson New Jersey.

            Ik wil graag weten het huwelijk van Renstje en Jack,
            voorgeslacht van Jack,
            En overlijdensplaats en datum van Renstje.

            Renstje word ook aangegeven als Rence Sorensen, Renatje,

            Groet Ina
          • rawboots
            Message 5 of 5 , Dec 31, 2012
              Hallo Ina,

              I find Jack's brother: Harry/Henry Sorensen born about 1900 in Holland. In 1930 he was a roomer in the same house as Jack. In 1940 he was still a roomer with no listed relation to the head of house. See this link for Harry: https://familysearch.org/search/records/index#count=20&query=%2Bgivenname%3Ahenry~%20%2Bsurname%3Asorensen~%20%2Bbirth_place%3Anetherlands~%20%2Bbirth_year%3A1899-1900~
              and his Social Security death record: https://familysearch.org/pal:/MM9.1.1/JPZS-8NB

              Here is a link to what I found on the Sorensen/Sörensen family from Rotterdam. http://wc.rootsweb.ancestry.com/cgi-bin/igm.cgi?op=GET&db=rawboots&id=I246470

              groetjes,
              Robb.