Re: Antw: [groningen-genealogy] Albertje Harms Duin of geen Duin?

  • J. van Bolhuis
    Message 1 of 4 , Oct 9, 2012
      Goede morgen,

      Bij onderzoek naar de Wildervankse schippersfamilie Joosten blijkt dat
      ze hun echtgenotes vrijwel zonder uitzondering uit het dorp zelf halen.
      Zelfs het zo dichtbij gelegen Veendam komt nauwelijks voor. Wel was de
      partner (vrouw van de schipper, of de man van een schippersdochter) (ca
      65%).
      Datzelfde geldt voor de bemanning. 65% komt uit de woonplaats (althans
      domicilie) van de schipper. En tenminste 20% was familie van de schipper
      (meestal een zoon).

      Groet,
      Jan

    • Albert Meijer
      Message 2 of 4 , Oct 9, 2012
        Henny Jane,

        Doop 24-10-1784 Wildervank.
        Albertje
        vaderHarme Eerkes.

        In het origineel zou je van 24-10-1784 9-10-1784 kunnen maken.

        Albert.