Susanna Stierma

  • Susan Perdok
    Message 1 of 1 , Mar 9, 2003
      Beste lijstgenoten,
      Ik ben genoemd naar mijn betovergrootmoeder Susanna Stierma. Tot nu
      toe heb ik die naam niet verder terug in de familie gevonden. Kan
      iemand mij verder helpen met het voorgeslacht van Hendrik Klaassen
      Stierma en Anje Klasen Kiel?
      Groet,
      Susan Perdok

      Generatie I

      1 Susanna STIERMA, geboren op 20.09.1824, overleden op
      13.03.1916 te Garrelsweer op 91 jarige leeftijd.
      Gehuwd op 33 jarige leeftijd op 23.12.1857 te Loppersum met Izebrand
      DIJKSTRA, geboren ca 1820, overleden ca 1864.

      Generatie II

      2 Hindrik Klaassen STIERMA, geboren circa 1791.
      Gehuwd op 16.04.1813 te Ten Boer met
      3 Anje Klasen KIEL, geboren circa 1791.
      Uit dit huwelijk:
      1. Susanna, geboren op 20.09.1824
      2. Hilke Hindriks.
      Gehuwd op 17.12.1845 met Harm Klaassens KALK, dagloner, geboren circa
      1815 te Godlinze, zoon van Klaas Harm KALK en Anje Jans WITKOP. Het
      echtpaar woont in 1846 en 1850 in Loppersum en in 1852 in Wirdum.

      Generatie III

      4 Klaas Pieters STIERMA.
      Gehuwd met
      5 Hindriktje Hindriks.
      Uit dit huwelijk:
      1. Peter Klasens, werkman, geboren op 20.031776. Het lijkt
      waarschijnlijk dat hij een zoon is van Klaas Pieters Stierma.
      Onduidelijk of Hindriktje Hindriks zijn moeder is.
      2. Hindrik Klaassen, geboren circa 1791