update web-site

  • Jan Feringa
    Message 1 of 3 , Mar 6, 2003
      In augustus 2002 heeft mijn web-site het daglicht gezien. Sindsdien heb ik er een hoop aan veranderd:

      - 3 x zoveel individuen (bijna 5000, waarvan 600 in mijn kwartierstaat en 300 in die van mijn vrouw, Wijka Oldenburger)
      - toelichting op de herkomst van de naam Feringa en de verschillende takken Feringa / Veringa
      - engelstalige pagina
      - parentelen, kwartierstaten en kwartierbladen

      Bij de uitbreidingen heb ik veel gehad aan anderen, waarbij ik met name Bernd Josef Jansen ( http://berndjosefjansen.de/ ) en Leen Lamain ( www.lamain.nl/grunnen/odpzoek.htm ) wil noemen.

      Dus neem gerust een kijkje, reacties en verzoekjes zijn welkom!

      www.feringa.nl

      Groetjes, Jan Feringa

    • l.j. van loon
      Message 2 of 3 , Mar 6, 2003
        Jan, hier nog een aanvulling:
        First Generation

        1. Franciska Johanna FERINGA was born on 19 NOV 1874 in Onstwedde.

        Franciska married1 Jan Heijo VAN KREGTEN son of Haije VAN KREGTEN and
        Roelfina Catharina VEENHOVEN on 27 OCT 1897 in Onstwedde. Jan was born in
        1873 in Groningen .

        Second Generation

        2. Franciscus Johannes FERINGA 2 was born on 4 SEP 1836 in
        Gerkesklooster. He died on 18 JUL 1913 in Stadskanaal. He married Trijntje
        GIEZEN on 16 APR 1864 in Veendam.

        Bakker

        3. Trijntje GIEZEN was born on 24 FEB 1843 in Ommelanderwijk. She
        died on 18 DEC 1913 in Stadskanaal.

        Third Generation

        4. Wytze Abes FERINGA 3 was born on 15 DEC 1805 in Gerkesklooster. He
        died on 29 APR 1881 in Musselkanaal. He married4 Elebarta Elisabeth WITKOP
        on 10 APR 1834 in Groningen.

        bakker te Gerkesklooster en Groningen, dagloner-koopman te Kolham,
        kroegbaar-

        suikerballenmaker te Martenshoek

        5. Elebarta Elisabeth WITKOP 5 was born on 7 FEB 1810 in Groningen.
        She was christened on 2 MAR 1810 in Martinikerk Groningen. She died on 2 FEB
        1891 in Musselkanaal.

        ook geboortedatum 2 mrt 1810 genlias

        De Jan Heijo van Kregten is daarom interessant omdat via zijn moeder
        Roelfina Catharina Veenhoven en zijn grootmoeder via Roelfina, Catharina
        Witkop er weer aansluiting is met Franciscus Johannes Witkop (ook voorkomend
        in jouw bestand.) En nog verder terug via Römeling naar Karel.

        Ik weet niet of Jan en Franciska kinderen hadden. Ik zoek naar van Kregten,
        dus als ik ze tegenkom dan meld ik dat wel,

        Groet,

        Bert van Loon

      • Jan Feringa
        Message 3 of 3 , Mar 6, 2003
          Dank.

          Deze Feringa's kom ik echt op allerlei manieren tegen, via CALS, publicaties, nakomelingen Karel de Grote, emigranten, web-sites en prachtige spontane reacties, zoals die van jou.

          Opmerkelijk, zoals je soms het idee hebt dat je de enige op aarde bent die in een bepaalde groep mensen geinteresseerd is en dat andere groepen, takken of hoe je het ook wilt noemen veel meer in de belangstelling staan.

          Nogmaals bedankt,

          hoi, Jan
[...]

          Yahoo! Groups Sponsor