Re: [groningen-genealogy] Geplaatst in files: overlijdensberichten Flevoland en NW-Overijssel wk 38 t/m 51

  • Jaap
    Message 1 of 3 , Dec 31, 2011
      Op 31-12-2011 10:07, Ingrid schreef:
      > Beste allemaal, dear all,
      >
      > Vanmorgen heb ik in de files op Groningen-Genealogy meerdere overzichten geplaatst van overlijdensberichten uit de weekbladen in Flevoland en NW Overijssel, periode week 38 t/m 51 2011.
      > De overzichten zijn te vinden onder Files> overlijdensberichten> Overlijdensberichten 2011. Iedere week heeft een eigen bestand.

> [...]
      Hallo Ingrid,
      Bedankt voor de berichten. ! keer was echter wel genoeg geweest. Ik heb
      ze nu via diverse nieuwsgroepen ongeveeer 25 keer ontvangen.

      Vriendelijk gegroet,
      Jaap

      --
      Altijd geïnteresseerd in de families Balk, Schutte, Deelstra, Aalmoes,
      Almoes en aanverwanten.
      Message 2 of 3 , Jan 1, 2012
        Frans Geerts de Wit gedoopt op 19 December 1728 in Veendam overleden
        op 19 September 1797 in Veendam trouwt op 01 Februari 1778 met
        Tjaaktje Klaassens, beide van Veendam, bij haar overlijden op 27
        maart 1834 Veendam heet ze Tjaaktje Klaassens Timmer en is 83 jaar
        oud en is volgens de aangevers in Groningen geboren. Ik heb echter
        zowel in Groningen als Veendam geen geschikte kandidaat gevonden,
        zijn moeder heet Geeske Jannes, dus op basis van de vernoemingen zou
        je een Klaas met een Fennigje oid verwachten. Wie weet meer?

        Tjaaktje Klaassens Timmer werd geboren ongeveer 1751, Groningen,
        Groningen; overleden 27 maart 1834, Veendam, Groningen.

        Tjaaktje getrouwd met Frans Geerts de Wit 01 februari 1778, Veendam,
        Groningen. Frans (zoon van Geert Franssen de Wit en Geeske Jannes)
        werd geboren 1728, Veendam, Groningen; gedoopt 19 december 1728,
        Veendam, Groningen; overleden 19 september 1797, Veendam, Groningen.
        Kinderen:

        2. Geesjen Frans de Wit werd geboren 1778, Veendam, Groningen;
        gedoopt 30 augustus 1778, Veendam, Groningen;
        3. Frans Frans de Wit werd geboren 1781, Veendam, Groningen;
        gedoopt 27 mei 1781, Veendam, Groningen;
        4. Fennigjen Frans de Wit werd geboren 1783, Veendam,
        Groningen; gedoopt 29 juni 1783, Veendam, Groningen;
        5. Klaasjen Frans de Wit werd geboren 1785, Veendam, Groningen;
        gedoopt 23 oktober 1785, Veendam, Groningen;
        6. Klaas Fransen de Wit werd geboren 1787, Veendam, Groningen;
        gedoopt 02 december 1787, Veendam, Groningen;
        7. Rindeltje Frans de Wit werd geboren 1790, Veendam,
        Groningen; gedoopt 25 april 1790, Veendam, Groningen;
        8. Jakob Fransen de Wit werd geboren 1796, Veendam, Groningen;
        gedoopt 28 februari 1796, Veendam, Groningen;

        Overlijden 27-03-1834 Veendam

        Overledene Tjaaktje Klaassens Timmer
        Geslacht v
        Leeftijd 83 jaar
        Geboorteplaats Groningen

        Vader -
        Moeder -
        Relatie Frans Geerts de Wit

        Bron Overlijdensregister Veendam 1834
        Aktenummer 29

        _ _
        (o) (o)
        oOOO----(_)----OOOo---
        http://www.hendrick-hamel.henny-savenije.pe.kr (in English) Feel free
        to discover Korea with Hendrick Hamel (1653-1666)
        http://www.vos.henny-savenije.pe.kr Frits Vos Article about Witsen
        and Eibokken and his first Korean-Dutch dictionary
        http://www.cartography.henny-savenije.pe.kr (in English) Korea
        through Western Cartographic eyes
        http://www.henny-savenije.pe.kr/phorum Bulletin board for Korean studies