Bergstee (Bergstedt)

  • Evert de Jonge
    Message 1 of 4 , Dec 28, 2011
      Hallo,

      Uit mijn kwartierstaat :
      Joannes Bergstee (Bergsteedth), * ca. 1670, + na 1718, (bij huwelijk soldaat in de compagnie van kapt. Haring Lodewijk van Harinxma), & Delfzijl 17-10-1697,Bouwe Jans, ~Oude Pekela 18-10-1674, d.v. Jan Hendriks (Peper) en Foske Spies.

      Hun kinderen: ~Oude Pekela

      a. Matthias, 22-12-1700, Jan, 3-9-1702, Harm, 24-8-1705, Rebecka, 14-11-1706, NN 16-3-1708 (ws. Elzijn, & Eppe Albertus, Foske, 29-11-1709, Hendrik, 9-8-1711, Foske, 15-4-1714, Hermannus, 31-3-1716 en Frerik, 2-11-1718.

      Nu vond ik:

      Matthias (Ties) Jans Bergstedt & Helena van Hove; zij lieten in 1703 te Oude Pekela hun zoon Matthias dopen.

      Gelet op de voor- en achternaam veronderstel ik dat Joannes en Matthias broers waren. Wie weet er meer van de genoemden? Mogelijk kwamen de heren uit Zweden.

      vr. groet, Evert de Jonge

    • Ina Hazewinkel
      Message 2 of 4 , Dec 29, 2011
        Hallo Evert,

        Mogelijk komen ze toch uit Duitsland, en waarschijnlijk is dit een zus van beide heren:

        Anna Rebecca Bergstedt (Bergstede) * Geboren: errechnet 1677, Neuenkirchen
        * Getauft: errechnet 1677, Neuenkirchen
        * Ehe: Reineke Lünsmann am 12 Apr. 1708 in Brockel
        * Gestorben: 26 Okt. 1740, Bothel im Alter von 63 Jahren
        * Bestattet: 30 Okt. 1740, Brockel

        Vader van Rebbeca heet Hinrich (Hendrik/) Qua vernoemingen komt het wel overeen, meer hierover op:

        http://www.ahnenforschung-krause.de/katja/900.htm%c2%a0

        Groet Ina

        http://www.voelspriet2.nl/forum/index.php?board=3.0

        ________________________________

        Message 3 of 4 , Dec 30, 2011
          Hallo Ina (e.a.),

          Interessant spoor.
          Ondertussen ontdekte ik dat er circa 1710 ook een Matthias Bergsted arriveerde in Kaap de Goede Hoop.
          Mogelijk is hij identiek met de Matthias die met Helena van Hove was getrouwd.

          vr. groet en een goede jaarwisseling,

          Evert de Jonge

        • Ina Hazewinkel
          Message 4 of 4 , Dec 30, 2011
            Hallo Evert,

            Ja deze had ik ook al gezien, we speuren volgen jaar weer verder.

            Jij ook een fijne jaarwisseling en Alle goeds voor 2012