G. Wiersema

  • Fr@ns Krom
    Message 1 of 9 , Sep 30, 2011
      Beste Medezoekers,

      In het Nieuwsblad van het Noorden kom ik in de jaren ca. 1912 - 1915 ene G. Wiersema tegen genoemd in velerlei advertenties. Hij heeft een winkel aan de Veemarkt(straat) 84 te Groningen.

      Wie weet wie deze Wiersema is ?

      Mvg.
      Frans Krom

    • wiersemafred
      Message 2 of 9 , Oct 4, 2011
        Frans --

        In mijn bestand heb ik slechts een persoon die de door jou gezochte G. Wiersema zou kunnen zijn, te weten Gerrit Wiersema,1870-1941, geb. Zuidhorn, getr. met Berendje van Bruggen. Bij zijn huwelijk in 1896 is hij schilder; in mijn aantekeningen staat dat hij later een winkel had ("paint supplies"), maar de bron daarvan weet ik niet. In het telefoonboek van Groningen in 1915 staat "Wiersema, G., In kol. waren, enz., Veemarktstr. 84". Ik hoop dat je meer kunt vinden.

        Gr., FredW

      • Fr@ns Krom
        Message 3 of 9 , Oct 4, 2011
          Moi Fred,

          Gerrit is bij mij ook de enige die er voor in aanmerking komt. Hij had inderdaad oa. "paint supplies" maar ook veel andere artikelen.
          De kans is zeer groot dat Gerrit Wiersema de juiste is.

          Bedankt.

          Groet.

        • Annelies
          Message 4 of 9 , Oct 4, 2011
            Gerrit Wiersema en Berendje van Bruggen woonden inderdaad op Veemarktstraat 84, zie:
            http://files.archieven.nl/5/f/1399/6818.djvu?djvuopts&toolbar=-save-print&print=no&save=no&menu=no

            groet, Annelies de Wijk
            http://www.dewijk.org/genealogie/

          • Fr@ns Krom
            Message 5 of 9 , Oct 4, 2011
              Hallo Annelies,

              Hartelijk dank voor je antwoord.

              Waar heb je deze info gevonden? Kan ik zelf naar meer zoeken.

              Mvg.
              Frans

> [...]

              > De kans is zeer groot dat Gerrit Wiersema de juiste is.

            • Annelies
              Message 6 of 9 , Oct 5, 2011
                Hier zie je alle beschikbare scans van het bevolkingsregister Groningen (andere plaatsen zijn niet gescand), je kunt niet zoeken op naam maar moet de wijk- of straatnaam kennen:
                http://www.archieven.nl/nl/zoeken?miview=inv2&mivast=0&mizig=210&miadt=5&micode=1399&milang=nl&mizk_alle=bevolkingsregister+groningen+scans

              • Fr@ns Krom
                Message 7 of 9 , Oct 5, 2011
                  Annelies,

                  Bedankt. Kan ik zeker mee uit de voeten.

                  Groet.
                  Frans

> [...]

                  > Hallo Annelies,
                  >
                  > Hartelijk dank voor je antwoord.
                  >
                  > Waar heb je deze info gevonden? Kan ik zelf naar meer zoeken.

                • Chris van Dijkum
                  Message 8 of 9 , Oct 5, 2011
                    Frans, Annelies e.a.,

                    Binnen het kader van straatnamen en wijken in de stad Groningen is de
                    verzameling Duco Kuiken, onlangs online beschikbaar gekomen, van belang:

                    http://www.archieven.nl/pls/m/zk2.inv?p_q=173809300

                    met name inv. nrs. 15, 21, 22, 23, 24 en 25 geven veel inzicht in
                    straatnamen en wijken.

                    Ook de volgende link is erg handig:

                    http://www.genealogiedomein.nl/index.php?option=com_docman&task=doc_view&gid
                    =1710&Itemid=27

                    <http://www.genealogiedomein.nl/index.php?option=com_docman&task=doc_view&gi
                    d=1710&Itemid=27>

                    Link zal wel te lang zijn, dus hier een tinyurl:

                    http://tinyurl.com/3uucn9s

                    Met vriendelijke groet,

                    Chris van Dijkum
                  • Fr@ns Krom