RE: [groningen-genealogy] Tiapko Bouwens en Anna (ehel.).

  • Casper Casemir
    Message 1 of 3 , Aug 10, 2011
      -Zuidbroek Vx fol.320v - 1 februari 1633 - Johan Gerdes [=Jan Geerds],
      schipper, Tusschen Loegen, en Anna (ehel.), met Tiapko Bouwes en Anna
      (ehel.) verkopen aan Deddo Bouwens, te Muntendam, en Geertien (ehel.) hun
      kindsdeel van hun vaderlijke erfenis van 6 akkers waarop Deddo en zijn
      moeder wonen te Muntendam , en is geërfd van wijlen hun vader Bouwe Deddens.
      Van deze 6 akkers behoren aan de weduwe Gebke 3 akkers. Prijs: n.v.
      Getuigen: Roleff Cnotte en Jan Janß [Jan Jansens]
      - Zuidbroek Vx fol.321 - 6 februari 1633 - Tiapko Bouwens en Anna (ehel.),
      te Muntendam, laten een testament opmaken. Getuigen: Gerrijt Hindrickx en A.
      Aeijlckenß [=Albert Aeijlckens]

      ~~~~~~~~~~~~~~
      Moin Casper

      Op 18 juli j.l. schreef je mij het navolgende:

      fol.321 - 6 februari 1633 - Tiapko Bouwens en Anna (ehel.), te
      Muntendam, laten een testament opmaken. Getuigen: Gerrijt Hindrickx en A.
      Aeijlckenß [=Albert Aeijlckens]

      Heb je voor mij ook de inhoud van dat testament?

      Alvast bedankt voor een antwoord,
      met vriendelijke groet,

      Tjeerd Oenema

    • Tjeerd Oenema
      Message 2 of 3 , Aug 10, 2011
        Casper,

        Bedankt voor jouw antwoord.
        De verdere inhoud van het testament is dus niet bekend, zoals uit jouw antwoord blijkt.

        Met vriendelijke groet,

        Tjeerd Oenema