RE: [groningen-genealogy] Re: Leovardiensis

  • Hans Brouwers
    Message 1 of 22 , Nov 4, 2010
      Chris, e.a.

      Dank voor jullie inbreng, ik denk dat Chris gelijk heeft met zijn opmerking
      over de twee inschrijvingen. De data m.b.t. het huwelijk daar zit inderdaad
      ook nog wat scheef, bezoek aan het Drents Archief waard.

      Beetje blindgestaard op iets wat er eigenlijk niet is, komt voort uit het
      feit dat Martinus de vader voor ons de grote onbekende is (niet te vinden
      in Breda e.o.). Ook andere theorieën (Friesland) daarover zijn op niets
      uitgelopen. Omdat ik aan een aantal criteria voldoe (o.a. de vermelding “van
      Breda”) mocht ik deelnemen aan het volgende project:
      <http://www.brabant-dna.org/joomla/> http://www.brabant-dna.org/joomla/
      wellicht komt daar nog iets uit.

      M.b.t. het huwelijk:
      Registratie 01-10-1757 Groningen

      Bruidegom Petrus Brouwers, van Leek

      Bruid Anna Buning, van Groningen

      Bron Ondertrouwboek Groningen 1755-1762

      Collectie DTB (toegang 124)

      Inventarisnummer 181, folio 112

      Registratie 01-10-1757 Midwolde en Leek

      Bruidegom Petrus Brouwers, van Leek, beroepen predikant te Roderwolde

      Bruid Anna Buning, van Groningen

      Bron Doop- en trouwboek Midwolde en Leek 1702-1811

      Collectie DTB (toegang 124)

      Inventarisnummer 297, folio 079

      Roderwolde tr. 16-05-1757 25 Petrus Brouwers bruidegom Buning

      Roderwolde, doop-, trouw- en lidmatenboek (1758-1811; DTB 128), 16 mei 1757,
      pagina 25

      Huwelijksdatum: 16-05-1757.

      Bruidegom: Petrus Brouwers, jongeman.

      Bruid: Anna Buning, jongedochter; herkomst: Groningen.

      Hans

      Message 2 of 22 , Nov 5, 2010
        --- In groningen-genealogy@yahoogroups.com, "Chris van Dijkum" <cevdykum@...> wrote:

> [...]
        > Groningen:
        >
        > 1) 16-9-1737 Petrus Brouwer, Leovardiensis, Theol.

        This first Petrus Brouwer was indeed born in Leeuwarden 5 Feb 1714, son of Pieter Menno Brouwer and Uilkje Broers Vilda.

        Jan