Offenberg in Denemarken

  • lemsterka
    Message 1 of 2 , Nov 1, 2010
      Beste Medespeurders,

      Onlangs heb ik met behulp van van lijstgenoten gezocht naar de ouders van Johannes Offenberg en Christina Spindel. Enkele interessante gegevens over familie van deze voorouders hebben we zo gevonden.
      Echter, de herkomst van deze familie is nog steeds een raadsel. Johannes en Christina huwden rond 1700 en kregen in Oost Groningen en het Duitse grensgebied zeker 9 kinderen. Johannes Offenberg (Olsen)bleek Chirurgijn te zijn. Er zijn (enkele) aanwijzingen dat Johannes uit Denemarken afkomstig was. Hij gebruikt een aantal keren het patroniem Olsen. Ook is bekend dat er een tak van de Duitse familie Offenberg zich in Denemarken heeft gevestigd. Zo worden er in de 17e en 18e eeuw een aantal Offenbergen op Internet gepresenteerd door "familysearch" van de LDS, waarin voornamen worden genoemd die overeenkomen met die van Offenbergen uit Groningen en Noord-Duitsland.

      Wellicht wordt het tijd om ook eens in Denemarken te gaan zoeken. Mijn vraag is of er iemand bekend is over het functioneren van zoiets als onze Nederlandse Google-groepen in Denemarken.

      Reinder Kakes
    • Johan Breukink
      Message 2 of 2 , Nov 1, 2010
        Hallo Reinder
        je zou eens met
        http://www.cyndislist.com/denmark.htm
        Daar kun je misschien wat aanknopingspunten vinden.
        En met google-taalhulpmiddelen kun je sites laten vertalen
        Succe
        Groeten Johan
        --
        Nog steeds op zoek naar Madiol