Pieter Tonnis Sanning

  • Pera
    Message 1 of 4 , Sep 3, 2010
      Beste lijstgenoten,

      Pieter Tonnis Sanning is geboren op 12-11-1774 in Sebaldeburen, zoon van
      Tonnis Jans en Elisabeth Fops. Hij is gedoopt op 19-11-1774 in Sebaldeburen.
      Pieter is overleden in 1821.

      Pieter:

      (1) trouwde, 26 jaar oud, op 10-05-1801 in Niekerk (Westerkwartier) met
      Saapke Rochus, 26 jaar oud. Saapke is geboren op 09-10-1774 in Nes,
      Westdongeradeel, Friesland, dochter van Roches Jans en Froukjen Beekma. Zij
      is gedoopt op 13-11-1774 in Nes, Westdongeradeel, Friesland. Saapke is
      overleden op 28-04-1807 in Oldekerk. Zij is begraven op 30-04-1807 in
      Niekerk.

      (2) trouwde, 35 jaar oud, op 25-03-1810 in Niekerk (Westerkwartier) met
      Eetske Tonnis (Jetske Tunnis), 35 of 36 jaar oud. Eetske is geboren in 1774
      in Oldekerk, dochter van Tonnis Franssens van Wijk en Trijntje Jans. Zij is
      gedoopt op 25-02-1774 in Oldekerk. Eetske is overleden op 19-03-1812 in
      Oldekerk. Van het overlijden is aangifte gedaan op 28-03-1812.

      Wie weet de exacte overlijdensdatum van Pieter Tonnis Sanning? Verder kan ik
      niets vinden over zijn ouders Tonnis Jans en Elisabeth Fops.

    • Lukas Cazemier
      Message 2 of 4 , Sep 3, 2010
        Hallo Klaas,

        Zou dit "jouw" Pieter kunnen zijn:

        Burgerlijke stand - Overlijden

        Archieflocatie

        Groninger Archieven

        Algemeen

        Gemeente: Oldekerk
        Soort akte: overlijden
        Aktenummer: 11
        Aangiftedatum: 02-10-1821

        Overledene

        Pieter Tunnes Lanning
        Geslacht: M
        Overlijdensdatum: 01-10-1821
        Leeftijd: 46
        Overlijdensplaats: Oldekerk

        Vader

        Tunnes Jannes Lanning

        Moeder

        Elisabet Fops

        Partner

        Frouwtje Jurjens
        Relatie: echtgenoot

        Nadere informatie

        ; beroep overl.: arbeider

        Hartelijke groeten,

        Lukas Cazemier,

        www.westerkwartier.info.

        _____

        Message 3 of 4 , Sep 3, 2010
          En onderstaand nog zijn huwelijk met Froukje:

          Burgerlijke stand - Huwelijk

          Archieflocatie

          Groninger Archieven

          Algemeen

          Gemeente: Oldekerk
          Soort akte: Huwelijksakte
          Aktenummer: 6
          Datum: 22-12-1814

          Bruidegom

          Pieter Tunnes Sanning
          Geboortedatum: 19-11-1774
          Geboorteplaats: Sebaldeburen

          Bruid

          Frouke Jurjens Woldijk
          Geboortedatum: 01-11-1767
          Geboorteplaats: Zuidhorn

          Vader bruidegom

          Tunnes Jannes

          Moeder bruidegom

          Elisabet Fops

          Vader bruid

          Jurjen Jans

          Moeder bruid

          Annigje Pieters

          Nadere informatie

          beroep bruidegom: arbeider; beroep vader bruid: schoenmaker; bruidegom 39
          jaar; bruid 47 jaar; weduwnaar van Eiske Tonnes

          Lukas Cazemier.

          _____

          Message 4 of 4 , Sep 3, 2010
            Hallo Lukas,

            Bedankt voor je vlotte reactie. Uit de gegevens van de overlijdensakte en de huwelijksakte die je meestuurde, leid ik af, dat het hier inderdaad gaat om de Pieter die ik zoek. Wat ik nog niet wist, is dat hij drie keer was getrouwd. Heel verrassend. Nogmaals bedankt voor je succesvolle zoek-actie!

            Mvg, Klaas