Ergens houdt het op, maar ........

  • Freerk Boekelo
    Message 1 of 1 , Dec 5, 2000
      ........ wanneer geef je het op ? Vijf jaar nadat ik de geschiedenis
      en genealogie van mijn familie Boekelo heb beschreven (1705-1995),
      kwam ik bij toeval een vermelding van mijn familienaam uit 1662 op
      het spoor. Helaas is het mij nog steeds niet gelukt deze persoon op
      verantwoorde wijze in te passen in mijn genealogie. Ik heb nu het
      stadium bereikt dat gericht zoeken in de archieven niet meer mogelijk
      is. Mijn hoop heb ik nu nog gevestigd op een toevalstreffer, want nog
      steeds ben ik benieuwd hoe mijn verre, Groningse voorouders er toch
      toe zijn gekomen om de familienaam Boekelo aan te nemen.
      Mijn vraag aan jullie, mede-genealogen in het Groningse, of jullie
      mij een bericht willen sturen als je bij toeval de naam Boeklo,
      Boekelo of Boekeloo tijdens jullie onderzoeken tegenkomt in de
      Groninger Archieven, met name de periode voorafgaand aan het jaar
      1740 (NB: vanaf 1740 is de hel;e familie al in kaart gebracht).

      Bijvoorbaat dank voor jullie hulp. Graag attendeer ik
      belangstellenden nog op mijn website, waar zich ondermeer een index
      op patroniemen en familienamen bevindt van personen die in mijn
      genealogie Boekelo(o) voorkomen.

      Freerk Boekelo, Vorden
      http://welcome.to/boekelo