Re: [groningen-genealogy] Anna HOUSENGA

  • Johan Breukink
    Message 1 of 21 , Jul 7, 2010
      Dag Jan
      Ik heb gezocht op allegroningers en vind er maar een

      Geboorte 05-04-1874 Warffum
      Kind Anje Huizinga
      Geslacht v
      Vader Jacobus Huizinga
      Moeder Wilhelmina de Vries
      Bron Geboorteregister Warffum 1874
      Aktenummer 24

      Gezocht op naam hui$$nga; voornaam: a*; rol kind na 1811 geboorte
      periode 1874-1874
      Krijg 43 antwoorden waaevan alleen deze in april
      Johan Breukink

      Message 2 of 21 , Jul 7, 2010
        Hallo Jan:

        Zou dat de Antje Huizinga 8, kunnen zijn die op 7 april 1882 via s.s. Pollux in New York aankomt met haar ouders Harm Huizinga 33, Roentje? Fockens 35, en broers Jan 5 en Rika [Richard] 4, komende van Pieterburen?

        Harm Huizinga x (3 mei 1873, Eenrum) Bieuwke Fokkens. Bieuwke komt als Bertha Huizenga en Bertha Fockens voor in Amerikaanse bronnen.

        Antje Huizenga trouwt op 14 apr. 1892, Grand Haven MI met Silas Harvey. Haar broer Jan/John tr. 29 okt 1895 Grand Haven MI met Bessie/Betje Bosma, d.v. Roel Johannes Bosma en Minke Hanzes Knol. Haar broer Richard tr. 20 juni 1900 Grand Haven MI met Bertha H. Hubert, d.v. Gustave Hubert en Greta.

        Gr., FredW

        --- In groningen-genealogy@yahoogroups.com, "jan oldenziel" <j.g.oldenziel@...> wrote:

> [...]
        > genaamd in Anna HOUSENGA, geboren in april 1874, vermoedelijk in Groningen of Friesland. Mijn vriend heeft zelf geen verdere informaties en connecties. Ik denk dat Anna Housenga is een Anna of Annie HUIZENGA,HUISENGA, HUISINGA of HUIZINGA. Wie heeft een connectie.

      • Evert van Dijken
        Message 3 of 21 , Jul 7, 2010
          Gemeente: Eenrum
          Soort akte: geboorte
          Aktenummer: 79
          Aangiftedatum: 14-10-1873
          Kind Anje Huizenga
          Geslacht: V
          Vondeling: N
          Geboortedatum: 12-10-1873
          Geboorteplaats: Pieterburen gem. Eenrum
          Vader Harm Huizenga
          Moeder Bieuwke Fokkens
          Nadere informatie beroep vader: dagloner; beroep moeder: dagloonster

          Evert van Dijken

          ________________________________
> [...]
          >

          > Antje Huizenga trouwt op 14 apr. 1892, Grand Haven MI met Silas Harvey. Haar broer Jan/John tr. 29 okt 1895 Grand Haven MI met Bessie/Betje Bosma, d.v. Roel Johannes Bosma en Minke Hanzes Knol. Haar broer Richard tr. 20 juni 1900 Grand Haven MI met Bertha H. Hubert, d.v. Gustave Hubert en Greta.

          Al je email accounts in 1 inbox. Het kan in Hotmail.
          http://www.microsoft.com/netherlands/windowslive/Views/productdetail.aspx?product=Hotmail
        • Robb Ouzts
          Message 4 of 21 , Jul 7, 2010
            Hallo Jan,

            It looks like there are several possibilities for an Anna Housenga.   You say
            your friend doesn't know more, but they must have something.  Example, who did
            Anna marry?  What were the names of her children?  Where did she live?  Are
            there other Huizinga family members in that same area?  This information is
            necessary for someone to make a connection, the more that can be provided, the
            better the chances of making a connection.  All you provided was apr 1874 as a
            birth.  Only a month and year suggests your friend is pulling that off the 1900
            census record, and I have seen that birth date is not always correct.

            groetjes,
            Robb.

            ________________________________

            wrote:

> [...]
            >denk dat Anna Housenga is een Anna of Annie HUIZENGA,HUISENGA, HUISINGA of

          • Evert van Dijken
            Message 5 of 21 , Jul 8, 2010
              Ik denk dat het geboortejaar en de geboortemaand van de Passenger list komt: "Antje Huizinga 8, 7 april 1882, s.s. Pollux".
              Dan zou dit de juiste Antje (Anna) zijn:

[...]

              In April is ze 8 en in Oktober 9 en dan is ze geboren in 1873.
              Evert van Dijken

              ________________________________

            • jan oldenziel
              Message 6 of 21 , Jul 8, 2010
                Beste groepsgenoten,

                Allereerst wil ik hartelijk dank zeggen aan de heren Henny Savenije, Johan Breukink, Fred Wiersema, Evert van Dijken (2x) en Robb Ouzts voor de reacties op mijn vraag van woensdag 07 juli 2010. Toch hebben Uw aangeboden opties en ideeen mij nog niet voldoende kunnen overtuigen om te zeggen dit is een match. Ik ga U hierbij wat aanvullende informatie geven
                In de Census van 1900 (gedateerd 06 - 06 -1900) staat aangegeven dat Anna geboren is in April 1874 in Holland. Anna is gehuwd 19 Augustus 1893 in Morrison, Whiteside County in Illinois, USA met Henry J. NEWENDYKE, geboren in Maart 1865 in Uithuizermeeden als Hindrik, zoon van Jebbe NIEUWENDIJK (geboren 21-01-1842) en Wibge HAAN uit Uithuizermeeden. Dit echtpaar is gehuwd op 18 Februari 1865 in Uithuizermeeden en is op 26 - 03 - 1888 met 7 kinderen in New York aangekomen.

                De oudste zoon Hindrik (Henry) is dus gehuwd met Anna HOUSENGA en uit de Census van 1910;1920 en 1930 zijn hun kinderen te halen tevens hun Residence Whiteside County 1. Edward Jebbes 1889; 2.Jacob Henry (stiefzoon) 1893 3. Winnie 1894; 4. George Henry 1895; 5. John 1896; 6. Harry H. 1898; 7. Maude 1900; 8. Minnie 1901; 9. Elizabeth Anne 1902; 10. Alice 1905; 11. Getrude 1907.
                In afwachting van Uw aanbeveling

                met een vriendelijke groet
                .
                Jan G. Oldenziel

              • wiersemafred
                Message 7 of 21 , Jul 8, 2010
                  Hallo Jan:

                  Die aanvullende gegevens helpen wel. In de 1900 Census staat Henry Newendyke's stiefzoon Jacob Henry, geb. apr 1893 in NL, geimm. 1893, datzelfde jaar met zijn moeder Anna. Op 8 april 1893 werd in Warffum een Jakobus Huizinga geboren met moeder Anje Huizenga (geen vader vermeld). Op 5 april 1873 werd in Warffum een Ante Huizenga geboren, d.v. Jacobus Huizinga en Wilhelmina de Vries. Zou dat jouw Antje kunnen zijn?

                • wiersemafred
                  Message 8 of 21 , Jul 8, 2010
                    Jan -- kleine verschrijving in het vorige bericht -- Anje werd geboren op 5 apr 1874 in Warffum -- ook vond ik nog een World War 1 draft card voor Jacob H. Newendyk in Morrison, IL, geboren 8 april 1893 -- groet, FredW

                    Message 9 of 21 , Jul 8, 2010
                      Beste Jan

                      Als ze in 1874 is geboren kan ze volgens mij niet uit Groningen komen

                      http://allegroningers.nl/index.php?option=com_genealogie&task=persoon_result&zoekmethode=uitgebreid&Itemid=54&persoon_1_achternaam=h%25nga&persoon_1_tussenvoegsel=&persoon_1_voornaam=anna%25&persoon_1_rol=&persoon_2_achternaam=&persoon_2_tussenvoegsel=&persoon_2_voornaam=&persoon_2_rol=&aktetype_doop=on&aktetype_geboorte=on&aktetype_trouw=on&aktetype_huwelijk=on&aktetype_begraaf=on&aktetype_overlijden=on&aktetype_memories=on&aktetype_emigranten=on&plaats=&periode_begin=&periode_eind=&cp=1&pp=0&of=da_waarde&od=a&ft=1875&ff=-1

                      Nr Achternaam Voornaam Rol Plaats
                      DatumOplopend gesorteerd Type registratie
                      1 Hovinga Anna bruid Leek
                      14-01-1874 huwelijksakte
                      2 Huizinga Anna bruid Adorp
                      26-02-1874 huwelijksakte
                      3 Huizenga Anna moeder
                      Groningen 20-03-1874 overlijdensakte
                      4 Huizinga Anna moeder
                      Adorp 21-03-1874 geboorteakte
                      5 Havinga Anna moeder
                      Groningen 29-03-1874 huwelijksakte
                      6 Huizinga Anna moeder
                      Adorp 1 5-04-1874 overlijdensakte
                      7 Huizenga Anna moeder
                      Appingedam 18-05-1874 geboorteakte
                      8 Huizenga Anna bruid Middelstum
                      14-12-1874 huwelijksakte

                      At 09:21 PM 7/8/2010, you wrote:

> [...]
                      >1896; 6. Harry H. 1898; 7. Maude 1900; 8. Minnie 1901; 9. Elizabeth
                      >Anne 1902; 10. Alice 1905; 11. Getrude 1907.

                      _ _
                      (o) (o)
                      oOOO----(_)----OOOo---
                      http://www.hendrick-hamel.henny-savenije.pe.kr (in English) Feel free
                      to discover Korea with Hendrick Hamel (1653-1666)
                      http://www.vos.henny-savenije.pe.kr Frits Vos Article about Witsen
                      and Eibokken and his first Korean-Dutch dictionary
                      http://www.cartography.henny-savenije.pe.kr (in English) Korea
                      through Western Cartographic eyes
                      http://www.henny-savenije.pe.kr/phorum Bulletin board for Korean studies

                      Message 10 of 21 , Jul 8, 2010
                        Anje zou inderdaad een goede mogelijkheid kunnen zijn

[...]

                        Ook de vernoemingen in het door jou genoemde gezin zouden daar naar
                        kunnen verwijzen,
                        2.Jacob Henry (stiefzoon) 1893 3. Winnie 1894; zouden naar Jacobus en
                        Wilhelmina vernoemd kunnen zijn,

                        _ _

                      • Esther van Rems-Dijkstra
                        Message 11 of 21 , Jul 8, 2010
                          gevonden via geneanet en google:
                          http://gw5.geneanet.org/index.php3?b=timnieuwendijk&lang=nl;p=jebbe+jeller;n=nieuwendijk+newendyke
                          De familie van Jebbe Nieuwendijk, staat helaas Hendrik niet tussen.

                          Publicatie: Genealogie website
                          Tekst: Bron Burgerlijke stand - Huwelijk
                          Archieflocatie Groninger Archieven
                          Algemeen Gemeente: Uithuizermeeden
                          Soort akte: Huwelijksakte
                          Aktenummer: 2
                          Datum: 18-02-1865
                          Bruidegom Jebbe Nieuwendijk
                          Geboorteplaats: Uithuizermeeden
                          Bruid Wibge Haan
                          Geboorteplaats: 't Zandt
                          Vader bruidegom Hindrik Harms Nieuwendijk
                          Moeder bruidegom Geertruid Wolters Hartman
                          Vader bruid Jan Jakobs Haan
                          Moeder bruid Anje Heertjes Hoeksema
                          Nadere informatie beroep bruidegom: boerenknecht; beroep bruid: naaister;
                          beroep vader bruidegom.: landbouwer; beroep moeder bruidegom: landbouwster;
                          beroep vader bruid: daglooner; beroep moeder bruid: dagloonster; bruidegom
                          23 jaar; bruid 21 jaar

                          Van allegroningers.nl
                          Geboorte 21-01-1842 Uithuizermeeden Kind Jebbe
                          Nieuwendijk<http://www.allegroningers.nl/index.php?option=com_genealogie&task=persoon_result&zoekmethode=eenvoudig&Itemid=54&persoon_1_achternaam=Nieuwendijk&persoon_1_tussenvoegsel=&persoon_1_voornaam=Jebbe>
                          Geslacht m Vader Hindrik Harms
                          Nieuwendijk<http://www.allegroningers.nl/index.php?option=com_genealogie&task=persoon_result&zoekmethode=eenvoudig&Itemid=54&persoon_1_achternaam=Nieuwendijk&persoon_1_tussenvoegsel=&persoon_1_voornaam=Hindrik%20Harms>
                          Moeder Geertruid Wolters
                          Hartman<http://www.allegroningers.nl/index.php?option=com_genealogie&task=persoon_result&zoekmethode=eenvoudig&Itemid=54&persoon_1_achternaam=Hartman&persoon_1_tussenvoegsel=&persoon_1_voornaam=Geertruid%20Wolters>
                          Bron Geboorteregister Uithuizermeeden 1842
                          Aktenummer 4

                          Huwelijk 18-02-1865 Uithuizermeeden Bruidegom Jebbe
                          Nieuwendijk<http://www.allegroningers.nl/index.php?option=com_genealogie&task=persoon_result&zoekmethode=eenvoudig&Itemid=54&persoon_1_achternaam=Nieuwendijk&persoon_1_tussenvoegsel=&persoon_1_voornaam=Jebbe>,
                          boerenknecht Geboren Uithuizermeeden Vader Hindrik Harms
[...]
                          landbouwer Moeder Geertruid Wolters
                          Hartman<http://www.allegroningers.nl/index.php?option=com_genealogie&task=persoon_result&zoekmethode=eenvoudig&Itemid=54&persoon_1_achternaam=Hartman&persoon_1_tussenvoegsel=&persoon_1_voornaam=Geertruid%20Wolters>,
                          landbouwster Bruid Wibge
                          Haan<http://www.allegroningers.nl/index.php?option=com_genealogie&task=persoon_result&zoekmethode=eenvoudig&Itemid=54&persoon_1_achternaam=Haan&persoon_1_tussenvoegsel=&persoon_1_voornaam=Wibge>,
                          naaister Geboren 't Zandt Vader Jan Jakobs
                          Haan<http://www.allegroningers.nl/index.php?option=com_genealogie&task=persoon_result&zoekmethode=eenvoudig&Itemid=54&persoon_1_achternaam=Haan&persoon_1_tussenvoegsel=&persoon_1_voornaam=Jan%20Jakobs>,
                          daglooner Moeder Anje Heertjes
                          Hoeksema<http://www.allegroningers.nl/index.php?option=com_genealogie&task=persoon_result&zoekmethode=eenvoudig&Itemid=54&persoon_1_achternaam=Hoeksema&persoon_1_tussenvoegsel=&persoon_1_voornaam=Anje%20Heertjes>,
                          dagloonster Bron Huwelijksregister Uithuizermeeden 1865
                          Aktenummer 2
                          Overlijden 19-10-1883 Uithuizermeeden Overledene Jacob
                          Nieuwendijk<http://www.allegroningers.nl/index.php?option=com_genealogie&task=persoon_result&zoekmethode=eenvoudig&Itemid=54&persoon_1_achternaam=Nieuwendijk&persoon_1_tussenvoegsel=&persoon_1_voornaam=Jacob>
                          Geslacht m Leeftijd 1 jaar Geboorteplaats Uithuizermeeden Vader Jebbe
                          Nieuwendijk<http://www.allegroningers.nl/index.php?option=com_genealogie&task=persoon_result&zoekmethode=eenvoudig&Itemid=54&persoon_1_achternaam=Nieuwendijk&persoon_1_tussenvoegsel=&persoon_1_voornaam=Jebbe>
                          Moeder Wibke Haan<http://www.allegroningers.nl/index.php?option=com_genealogie&task=persoon_result&zoekmethode=eenvoudig&Itemid=54&persoon_1_achternaam=Haan&persoon_1_tussenvoegsel=&persoon_1_voornaam=Wibke>
                          Bron Overlijdensregister Uithuizermeeden 1883
                          Aktenummer 51
                          Geboorte 30-03-1867 Uithuizermeeden Kind Anje
                          Nieuwendijk<http://www.allegroningers.nl/index.php?option=com_genealogie&task=persoon_result&zoekmethode=eenvoudig&Itemid=54&persoon_1_achternaam=Nieuwendijk&persoon_1_tussenvoegsel=&persoon_1_voornaam=Anje>
                          Geslacht v Vader Jebbe
                          Nieuwendijk<http://www.allegroningers.nl/index.php?option=com_genealogie&task=persoon_result&zoekmethode=eenvoudig&Itemid=54&persoon_1_achternaam=Nieuwendijk&persoon_1_tussenvoegsel=&persoon_1_voornaam=Jebbe>
                          Moeder Wibge Jans
                          Haan<http://www.allegroningers.nl/index.php?option=com_genealogie&task=persoon_result&zoekmethode=eenvoudig&Itemid=54&persoon_1_achternaam=Haan&persoon_1_tussenvoegsel=&persoon_1_voornaam=Wibge%20Jans>
                          Bron Geboorteregister Uithuizermeeden 1867
                          Aktenummer 41
                          Geboorte 01-03-1871 Uithuizermeeden Kind Jan
                          Nieuwendijk<http://www.allegroningers.nl/index.php?option=com_genealogie&task=persoon_result&zoekmethode=eenvoudig&Itemid=54&persoon_1_achternaam=Nieuwendijk&persoon_1_tussenvoegsel=&persoon_1_voornaam=Jan>
                          Geslacht m Vader Jebbe
                          Nieuwendijk<http://www.allegroningers.nl/index.php?option=com_genealogie&task=persoon_result&zoekmethode=eenvoudig&Itemid=54&persoon_1_achternaam=Nieuwendijk&persoon_1_tussenvoegsel=&persoon_1_voornaam=Jebbe>
                          Moeder Wibge Haan<http://www.allegroningers.nl/index.php?option=com_genealogie&task=persoon_result&zoekmethode=eenvoudig&Itemid=54&persoon_1_achternaam=Haan&persoon_1_tussenvoegsel=&persoon_1_voornaam=Wibge>
                          Bron Geboorteregister Uithuizermeeden 1871
                          Aktenummer 30
                          Geboorte 03-02-1873 Uithuizermeeden Kind Geertruida
                          Nieuwendijk<http://www.allegroningers.nl/index.php?option=com_genealogie&task=persoon_result&zoekmethode=eenvoudig&Itemid=54&persoon_1_achternaam=Nieuwendijk&persoon_1_tussenvoegsel=&persoon_1_voornaam=Geertruida>
                          Geslacht v Vader Jebbe
[...]
                          Bron Geboorteregister Uithuizermeeden 1873
                          Aktenummer 13
                          Geboorte 26-06-1875 Uithuizermeeden Kind Elizabeth
                          Nieuwendijk<http://www.allegroningers.nl/index.php?option=com_genealogie&task=persoon_result&zoekmethode=eenvoudig&Itemid=54&persoon_1_achternaam=Nieuwendijk&persoon_1_tussenvoegsel=&persoon_1_voornaam=Elizabeth>
                          Geslacht v Vader Jebbe
[...]
                          Bron Geboorteregister Uithuizermeeden 1875
                          Aktenummer 68
                          Geboorte 20-07-1877 Uithuizermeeden Kind Harm
                          Nieuwendijk<http://www.allegroningers.nl/index.php?option=com_genealogie&task=persoon_result&zoekmethode=eenvoudig&Itemid=54&persoon_1_achternaam=Nieuwendijk&persoon_1_tussenvoegsel=&persoon_1_voornaam=Harm>
                          Geslacht m Vader Jebbe
[...]
                          Bron Geboorteregister Uithuizermeeden 1877
                          Aktenummer 72
                          Geboorte 20-11-1879 Uithuizermeeden Kind Heertje
                          Nieuwendijk<http://www.allegroningers.nl/index.php?option=com_genealogie&task=persoon_result&zoekmethode=eenvoudig&Itemid=54&persoon_1_achternaam=Nieuwendijk&persoon_1_tussenvoegsel=&persoon_1_voornaam=Heertje>
                          Geslacht m Vader Jebbe
[...]
                          Bron Geboorteregister Uithuizermeeden 1879
                          Aktenummer 142
                          Geboorte 12-01-1882 Uithuizermeeden Kind Jacob
[...]
                          Bron Geboorteregister Uithuizermeeden 1882
                          Aktenummer 7
                          Geboorte 13-01-1885 Uithuizermeeden Kind Martje
                          Nieuwendijk<http://www.allegroningers.nl/index.php?option=com_genealogie&task=persoon_result&zoekmethode=eenvoudig&Itemid=54&persoon_1_achternaam=Nieuwendijk&persoon_1_tussenvoegsel=&persoon_1_voornaam=Martje>
                          Geslacht v Vader Jebbe
                          Nieuwendijk<http://www.allegroningers.nl/index.php?option=com_genealogie&task=persoon_result&zoekmethode=eenvoudig&Itemid=54&persoon_1_achternaam=Nieuwendijk&persoon_1_tussenvoegsel=&persoon_1_voornaam=Jebbe>
                          Moeder Wipke Haan<http://www.allegroningers.nl/index.php?option=com_genealogie&task=persoon_result&zoekmethode=eenvoudig&Itemid=54&persoon_1_achternaam=Haan&persoon_1_tussenvoegsel=&persoon_1_voornaam=Wipke>
                          Bron Geboorteregister Uithuizermeeden 1885
                          Aktenummer 8
                          De geboorte van Hindrik kan ik zo een twee drie niet zo snel vinden..... Via
                          Wibge Haan en Jebben Nieuwendijk misschien eens verder zoeken via google om
                          de zoon en zijn vrouw te vinden, wil soms wel werken.

                          Ik kom ook op Anje uit Warffum

                          Geboorte 05-04-1874 Warffum Kind Anje
                          Huizinga<http://www.allegroningers.nl/index.php?option=com_genealogie&task=persoon_result&zoekmethode=eenvoudig&Itemid=54&persoon_1_achternaam=Huizinga&persoon_1_tussenvoegsel=&persoon_1_voornaam=Anje>
                          Geslacht v Vader Jacobus
                          Huizinga<http://www.allegroningers.nl/index.php?option=com_genealogie&task=persoon_result&zoekmethode=eenvoudig&Itemid=54&persoon_1_achternaam=Huizinga&persoon_1_tussenvoegsel=&persoon_1_voornaam=Jacobus>
                          Moeder Wilhelmina de
                          Vries<http://www.allegroningers.nl/index.php?option=com_genealogie&task=persoon_result&zoekmethode=eenvoudig&Itemid=54&persoon_1_achternaam=Vries&persoon_1_tussenvoegsel=de&persoon_1_voornaam=Wilhelmina>
                          Bron Geboorteregister Warffum 1874
                          Aktenummer 24
                          Geboorte 09-08-1878 Warffum Kind Aaltje
                          Huizinga<http://www.allegroningers.nl/index.php?option=com_genealogie&task=persoon_result&zoekmethode=eenvoudig&Itemid=54&persoon_1_achternaam=Huizinga&persoon_1_tussenvoegsel=&persoon_1_voornaam=Aaltje>
[...]
                          Bron Geboorteregister Warffum 1878
                          Aktenummer 44

                          Huwelijk 25-05-1872 Warffum Bruidegom Jacobus
                          Huizinga<http://www.allegroningers.nl/index.php?option=com_genealogie&task=persoon_result&zoekmethode=eenvoudig&Itemid=54&persoon_1_achternaam=Huizinga&persoon_1_tussenvoegsel=&persoon_1_voornaam=Jacobus>,
                          boerenknecht Geboren Westernieland gem. Eenrum Vader Jelte Pieters
                          Huizinga<http://www.allegroningers.nl/index.php?option=com_genealogie&task=persoon_result&zoekmethode=eenvoudig&Itemid=54&persoon_1_achternaam=Huizinga&persoon_1_tussenvoegsel=&persoon_1_voornaam=Jelte%20Pieters>,
                          daglooner Moeder Aaltje Jakobus van
                          Dijk<http://www.allegroningers.nl/index.php?option=com_genealogie&task=persoon_result&zoekmethode=eenvoudig&Itemid=54&persoon_1_achternaam=Dijk&persoon_1_tussenvoegsel=van&persoon_1_voornaam=Aaltje%20Jakobus>,
                          dagloonster Bruid Wilhelmina de
                          Vries<http://www.allegroningers.nl/index.php?option=com_genealogie&task=persoon_result&zoekmethode=eenvoudig&Itemid=54&persoon_1_achternaam=Vries&persoon_1_tussenvoegsel=de&persoon_1_voornaam=Wilhelmina>,
                          dagloonster Geboren Warffum Vader Klaas Pouwels de
                          Vries<http://www.allegroningers.nl/index.php?option=com_genealogie&task=persoon_result&zoekmethode=eenvoudig&Itemid=54&persoon_1_achternaam=Vries&persoon_1_tussenvoegsel=de&persoon_1_voornaam=Klaas%20Pouwels>
                          Moeder Anje Abels
                          Compaan<http://www.allegroningers.nl/index.php?option=com_genealogie&task=persoon_result&zoekmethode=eenvoudig&Itemid=54&persoon_1_achternaam=Compaan&persoon_1_tussenvoegsel=&persoon_1_voornaam=Anje%20Abels>,
                          dagloonster Bron Huwelijksregister Warffum 1872
                          Aktenummer 7Geboorte 25-11-1872 Warffum Kind Jelte
                          Huizinga<http://www.allegroningers.nl/index.php?option=com_genealogie&task=persoon_result&zoekmethode=eenvoudig&Itemid=54&persoon_1_achternaam=Huizinga&persoon_1_tussenvoegsel=&persoon_1_voornaam=Jelte>
                          Geslacht m Vader Jacobus
[...]
                          Bron Geboorteregister Warffum 1872
                          Aktenummer 64

                          Veel speurplezier!!
                          Esther

                        • Robb Ouzts
                          Message 12 of 21 , Jul 9, 2010
                            Hoi Jan,

                            Yes, I believe Henny is correct that this is your Anje.  Anje has an
                            illegitimate son born 8.4.1893 in Warffum, named Jakobus, and I believe this is
                            the step-son of her husband: Henry Newendyke, who appears to give him his name
                            of Newendyke, and was name for Anje's father: Jakobus.  I think you might have
                            seen Henry's parents on the 1900 census for Illinois, and his mother was listed
                            as Winnie (Wibge), so I think his daughter Winnie is in her honor.  You list
                            another daughter: Minnie born 1901, I believe this is in honor of Anje's
                            mother:  Wilhelmina de Vries, derived from Mina.

                            I played around with it today, and have put together an outline for you of the
                            Newendyke/Huizinga ancestors.  I have Anje's great grandmother as Jantjen
                            Pieters Hindriks Huizinga, I believe she is the same woman, though I didn't find
                            any definite proof, she is either listed as Jantjen Pieters Huizinga or Jantjen
                            Hendriks Huizinga, but never a reference of both Pieters & Hendriks in the same
                            record.  Henry J's maternal grandmother was Anje Heertjes Hoeksema, and she
                            connects in with Hoeksema family members that I already had in my file.  Here is
                            a link to what I found:
                            http://wc.rootsweb.ancestry.com/cgi-bin/igm.cgi?op=PED&db=rawboots&id=I205268

                            Also, Anje Huizinga's uncle: Pieter Huizinga married Hiltje Hummel in 1894 in
                            Wildervank.  Ab Hummel created a website, on which he states that Betty Tikker
                            Davis is  a descendant of Pieter & Hiltje in the USA.  Your friend may wish to
                            contact Ab to see about contacting this Betty.
                            http://home.planet.nl/~hummel/genhummel.htm

                            Barbara Nugent has some info on the Newendyke family on Rootsweb:
                            http://wc.rootsweb.ancestry.com/cgi-bin/igm.cgi?op=GET&db=nugents1&id=I44345

                            Hope this helps.

                            mvg,
                            Robb.

                            ________________________________

                            Message 13 of 21 , Jul 11, 2010
                              Ik ben bezig om alle "ongeveer" "berekende" etc, geboortedatums in te
                              vullen in mijn database

                              http://www.genealogy.henny-savenije.pe.kr/tng/showreport.php?reportID=235&test=1&offset=0&tree=&page=1

                              maar stuitte al snel op Pieter Jans Drenth die in ongeveer 1757
                              geboren in Oude Pekela en vemoedelijk gedoopt in Kleinemeer moet
                              zijn. Ik kan echter de preciese datum niet vinden. Wie weet het?

                              http://www.genealogy.henny-savenije.pe.kr/tng/getperson.php?personID=I4080&tree=savenije

                              _ _

                            • René
                              Message 14 of 21 , Jul 11, 2010
                                Hallo Henny,

                                In mijn bestand heb ik een Pieter Jans Drenth, zoon van Jan Caspers Drenth en Grietje Pieters. Hij is geboren in Oude Pekela op 5 september 1758. Hij overleed in Zuidwending op 17 december 1735.

                                Ik ben destijds vergeten de bron van zijn geboortedatum te noteren. Een beetje treurig. Ik denk, dat die uit de huwelijkse bijlagen van één van kinderen komt. Het DTB Kleinemeer begint pas in 1760.

                                Groeten, René
                                Message 15 of 21 , Jul 11, 2010
                                  Bedankt René

                                  Weer eentje opgelost. Er zullen in de loop der
                                  tijd vast wel meer van dergelijke vragen komen.

                                  At 08:38 PM 7/11/2010, you wrote:

> [...]
                                  >denk, dat die uit de huwelijkse bijlagen van één
                                  >van kinderen komt. Het DTB Kleinemeer begint pas in 1760.

                                  _ _
[...]

                                • tonni_de_boer
                                  Message 16 of 21 , Jul 12, 2010
                                    Hoi Rene,

                                    Ik heb hem met een berekende geboortejaar 1757 en geboorteplek Oude Pekela, aan de hand van leeftijd en geboorteplaats vermeld bij overlijden in Genlias.
                                    Ben nieuwsgierig waar jouw geboortedatum vandaan komt want 5 september 1758 klinkt niet als een berekening of gokje.

                                    vriendelijke groet,
                                    Tonni

                                    --- In groningen-genealogy@yahoogroups.com, René <reneremkes@...> wrote:

> [...]
                                    >
                                    > Ik ben destijds vergeten de bron van zijn geboortedatum te noteren. Een beetje treurig. Ik denk, dat die uit de huwelijkse bijlagen van één van kinderen komt. Het DTB Kleinemeer begint pas in 1760.

                                  • René
                                    Message 17 of 21 , Jul 19, 2010
                                      Hallo Tonni,

                                      Ik heb even bij iemand geïnformeerd, die ook met katholieke families bezig is. Hij wist het ook niet meer, maar noemde als mogelijkheden het Bevolkingsregister van 1812 van Oude Pekela of de Lijst van Weerbare Mannen van 1810/'11. In de laatste lijst worden vaak ook de ouders vermeld, schijnt het.
                                      Ik weet niet of ze on-line te raadplegen zijn.

                                      Het kan overigens nog steeds zo zijn, dat de datum in de huweljkse bijlagen van één van zijn kinderen staat.

                                      Groeten, René
                                      Message 18 of 21 , Jul 19, 2010
                                        Volgens mij zit het zo in elkaar

                                        http://www.genealogy.henny-savenije.pe.kr/tng/register.php?personID=I43110&tree=savenije&generations=

                                        Generatie: 1

                                        1. Jan Caspers Drenth werd geboren rond 1734,
                                        Oude Pekela, Groningen; begraven 12 april 1773,
                                        Kleinemeer, Sappemeer, Groningen.

                                        Jan getrouwd Grietje Pieters Staal 04
                                        maart 1753, Oude Pekela, Groningen. Grietje
                                        (dochter van Pieter Jans Staal en Fenna Berents)
                                        werd geboren rond 1737, Wedde, Groningen; overleden Datum onbekend.
                                        Kinderen:
                                        1. 2. Casper Jans Drenth werd geboren
                                        ongeveer 1753, Oude Pekela, Groningen; overleden
                                        29 november 1818, Oude Pekela, Groningen.
                                        2. 3. Pieter Jans Drenth werd geboren
                                        05 september 1758, Oude Pekela, Groningen;
                                        gedoopt 05 september 1758, Oude Pekela,
                                        Groningen; overleden 07 december 1835, Zuidwending, Veendam, Groningen.
                                        3. 4. Grietje Jans Drenth werd
                                        geboren 1761, Oude Pekela, Groningen; gedoopt 19
                                        februari 1761, Kleinemeer, Sappemeer, Groningen;
                                        overleden 30 maart 1837, Nieuwe Pekela, Groningen.
                                        4. 5. Fennegijn Jans Drenth werd
                                        geboren 1764, Oude Pekela, Groningen; gedoopt 02
                                        september 1764, Kleinemeer, Sappemeer, Groningen;
                                        overleden 18 augustus 1838, Oude Pekela, Groningen.
                                        5. 6. Geert Jans Drenth werd geboren
                                        1768, Oude Pekela, Groningen; gedoopt 26 juli
                                        1768, Kleinemeer, Sappemeer, Groningen; overleden Datum onbekend.

                                        Generatie: 2

                                        2. Casper Jans Drenth (1.Jan1) werd geboren
                                        ongeveer 1753, Oude Pekela, Groningen; overleden
                                        29 november 1818, Oude Pekela, Groningen.

                                        Casper getrouwd Trijntje Jans Vlas 19
                                        augustus 1784, Oude Pekela, Groningen. Trijntje
                                        (dochter van Jan Hindriks Vlas en Helena Harms
                                        Vonken) werd geboren rond 1764, Oude Pekela,
                                        Groningen; overleden na 1818, Oude Pekela, Groningen.
                                        Kinderen:
                                        1. 7. Jan Caspers Drenth werd geboren
                                        1785, Oude Pekela, Groningen; gedoopt 04 oktober
                                        1785, Oude Pekela, Groningen; overleden Datum onbekend.
                                        2. 8. Helena Kaspers Drenth werd
                                        geboren 1787, Oude Pekela, Groningen; gedoopt 19
                                        september 1787, Oude Pekela, Groningen; overleden Datum onbekend.
                                        3. 9. Harmen Drenth werd geboren
                                        1790, Oude Pekela, Groningen; gedoopt 16 januari
                                        1790, Oude Pekela, Groningen; overleden 16 juli 1845, Oude Pekela, Groningen.
                                        4. 10. Grietje Kaspers Drenth werd
                                        geboren 1792, Oude Pekela, Groningen; gedoopt 29
                                        december 1796, Oude Pekela, Groningen; overleden Datum onbekend.
                                        5. 11. Petrus Drenth werd geboren
                                        1796, Oude Pekela, Groningen; gedoopt 18 februari
                                        1796, Oude Pekela, Groningen; overleden Datum onbekend.
                                        6. 12. Henricus Drenth werd geboren
                                        1798, Oude Pekela, Groningen; gedoopt 11 oktober
                                        1798, Oude Pekela, Groningen; overleden Datum onbekend.

                                        3. Pieter Jans Drenth (1.Jan1) werd geboren
                                        05 september 1758, Oude Pekela, Groningen;
                                        gedoopt 05 september 1758, Oude Pekela,
                                        Groningen; overleden 07 december 1835, Zuidwending, Veendam, Groningen.

                                        Pieter getrouwd Elsijn Jans Vlas 12
                                        januari 1791, Oude Pekela, Groningen. Elsijn
                                        (dochter van Jan Hindriks Vlas en Helena Harms
                                        Vonken) werd geboren 1769, Nieuwe Pekela,
                                        Groningen; gedoopt 24 juli 1769, Kleinemeer,
                                        Sappemeer, Groningen; overleden 04 februari 1822, Oude Pekela, Groningen.
                                        Kinderen:
                                        1. 13. Grietje Pieters Drent werd
                                        geboren 1791, Oude Pekela, Groningen; gedoopt 09
                                        november 1791, Oude Pekela, Groningen; overleden Datum onbekend.
                                        2. 14. Joannes Drenth werd geboren
                                        1798, Oude Pekela, Groningen; gedoopt 07 juni
                                        1798, Oude Pekela, Groningen; overleden Datum onbekend.
                                        3. 15. Bernardus Pieters Drenth werd
                                        geboren 1801, Oude Pekela, Groningen; gedoopt 14
                                        maart 1801, Oude Pekela, Groningen; overleden Datum onbekend.
                                        4. 16. Helene Pieters Drenth werd
                                        geboren 1803, Oude Pekela, Groningen; gedoopt 18
                                        december 1803, Oude Pekela, Groningen; overleden Datum onbekend.
                                        5. 17. Casper Peters Drenth werd
                                        geboren 1806, Oude Pekela, Groningen; gedoopt 24
                                        augustus 1806, Oude Pekela, Groningen; overleden Datum onbekend.
                                        6. 18. Hindrik Pieters Drenth werd
                                        geboren 1809, Oude Pekela, Groningen; gedoopt 23
                                        maart 1809, Oude Pekela, Groningen; overleden 04 september 1829, Op Zee
                                        At Sea.

                                        4. Grietje Jans Drenth (1.Jan1) werd geboren
                                        1761, Oude Pekela, Groningen; gedoopt 19 februari
                                        1761, Kleinemeer, Sappemeer, Groningen; overleden
                                        30 maart 1837, Nieuwe Pekela, Groningen.

                                        Grietje getrouwd Jannes Hinderks Kroeze 01
                                        december 1791, Oude Pekela, Groningen. Jannes
                                        werd geboren ongeveer 1763; overleden 30 oktober 1814, Oude Pekela, Groningen.
                                        Kinderen:
                                        1. 19. Henricus Jans Kroeze werd
                                        geboren 1792, Oude Pekela, Groningen; gedoopt 07
                                        september 1792, Oude Pekela, Groningen; overleden Datum onbekend.
                                        2. 20. Joannes Jans Kroeze werd
                                        geboren 1796, Oude Pekela, Groningen; gedoopt 24
                                        juli 1796, Oude Pekela, Groningen; overleden 29
                                        augustus 1872, Oude Pekela, Groningen.
                                        3. 21. Gerardus Jans Kroeze werd
                                        geboren 1801, Oude Pekela, Groningen; gedoopt 15
                                        januari 1801, Oude Pekela, Groningen; overleden Datum onbekend.

                                        5. Fennegijn Jans Drenth (1.Jan1) werd
                                        geboren 1764, Oude Pekela, Groningen; gedoopt 02
                                        september 1764, Kleinemeer, Sappemeer, Groningen;
                                        overleden 18 augustus 1838, Oude Pekela, Groningen.

                                        Fennegijn getrouwd Hendrik Jans Vlas 11
                                        januari 1791, Oude Pekela, Groningen. Hendrik
                                        (zoon van Jan Hindriks Vlas en Helena Harms
                                        Vonken) werd geboren rond 1768, Oude Pekela,
                                        Groningen; overleden Datum onbekend.
                                        Kinderen:
                                        1. 22. Joannes Vlas werd geboren
                                        1793, Oude Pekela, Groningen; gedoopt 09
                                        september 1793, Oude Pekela, Groningen; overleden Datum onbekend.
                                        2. 23. Margereta Vlas werd geboren
                                        1796, Oude Pekela, Groningen; gedoopt 28 oktober
                                        1796, Oude Pekela, Groningen; overleden Datum onbekend.
                                        3. 24. Helena Vlas werd geboren 1800,
                                        Oude Pekela, Groningen; gedoopt 27 augustus 1800,
                                        Oude Pekela, Groningen; overleden Datum onbekend.
                                        4. 25. Hendricus Vlas werd geboren
                                        1803, Oude Pekela, Groningen; gedoopt 13 december
                                        1803, Oude Pekela, Groningen; overleden Datum onbekend.

                                        Generatie: 3

                                        8. Helena Kaspers Drenth (2.Casper2, 1.Jan1)
                                        werd geboren 1787, Oude Pekela, Groningen;
                                        gedoopt 19 september 1787, Oude Pekela, Groningen; overleden Datum onbekend.

                                        Helena getrouwd Harm Berend Alberts Kool
                                        20 februari 1819, Nieuwe Pekela, Groningen. Harm
                                        werd geboren 1778, Laxten, Lathen, Niedersachsen,
                                        Deutschland; gedoopt 04 september 1778, Laxten,
                                        Lathen, Niedersachsen, Deutschland; overleden Datum onbekend.
                                        Kinderen:
                                        1. 26. Jan Kool werd geboren 13
                                        december 1819, Nieuwe Pekela, Groningen;
                                        overleden 18 maart 1883, Oude Pekela, Groningen;
                                        begraven Oude Pekela, Groningen.

                                        9. Harmen Drenth (2.Casper2, 1.Jan1) werd
                                        geboren 1790, Oude Pekela, Groningen; gedoopt 16
                                        januari 1790, Oude Pekela, Groningen; overleden
                                        16 juli 1845, Oude Pekela, Groningen.

                                        Harmen getrouwd Anna Christina Deyman 18
                                        mei 1819, Oude Pekela, Groningen. Anna (dochter
                                        van Augustinus Deiman en Anna Helena Boezeman)
                                        werd geboren 1790, Oude Pekela, Groningen;
                                        gedoopt 01 januari 1790, Oude Pekela, Groningen;
                                        overleden 05 februari 1864, Oude Pekela, Groningen.

                                        10. Grietje Kaspers Drenth (2.Casper2,
                                        1.Jan1) werd geboren 1792, Oude Pekela,
                                        Groningen; gedoopt 29 december 1796, Oude Pekela,
                                        Groningen; overleden Datum onbekend.

                                        Grietje getrouwd Martinus Willems Eij 29
                                        mei 1813, Nieuwe Pekela, Groningen. Martinus
                                        (zoon van Willem Eij) werd geboren 1784,
                                        Obernüst, Hessen, Deutschland; gedoopt 25
                                        december 1784, Obernüst, Hessen, Deutschland;
                                        overleden 08 mei 1860, Oude Pekela, Groningen.
                                        Kinderen:
                                        1. 27. Margaretha Eij werd geboren
                                        1827; overleden 06 mei 1858, Oude Pekela,
                                        Groningen; begraven Oude Pekela, Groningen.
                                        2. 28. Pieter Martinus Eij werd
                                        geboren 21 maart 1830, Nieuwe Pekela, Groningen;
                                        overleden 21 juni 1886, New York City, New York, USA.

                                        11. Petrus Drenth (2.Casper2, 1.Jan1) werd
                                        geboren 1796, Oude Pekela, Groningen; gedoopt 18
                                        februari 1796, Oude Pekela, Groningen; overleden Datum onbekend.

                                        Petrus getrouwd Margaretha Beekman 31
                                        oktober 1818, Oude Pekela, Groningen. Margaretha
                                        (dochter van Johannes Willems Beekman en Engeltje
                                        Hendriks) werd geboren 1795, Veendam, Groningen;
                                        gedoopt 25 november 1795, Veendam, Groningen; overleden Datum onbekend.

                                        13. Grietje Pieters Drent (3.Pieter2, 1.Jan1)
                                        werd geboren 1791, Oude Pekela, Groningen;
                                        gedoopt 09 november 1791, Oude Pekela, Groningen; overleden Datum onbekend.

                                        Grietje getrouwd Geert Jans Boerland 24
                                        mei 1820, Nieuwe Pekela, Groningen. Geert (zoon
                                        van Jan Geerts Boerland en Anna Geerts Leewe)
                                        werd geboren 1783, Oude Pekela, Groningen;
                                        gedoopt 16 februari 1783, Oude Pekela, Groningen; overleden Datum onbekend.
                                        Kinderen:
                                        1. 29. Jan Boerland werd geboren
                                        ongeveer 1822, Nieuwe Pekela, Groningen;
                                        overleden 25 maart 1868, Nieuwe Pekela, Groningen.

                                        15. Bernardus Pieters Drenth (3.Pieter2,
                                        1.Jan1) werd geboren 1801, Oude Pekela,
                                        Groningen; gedoopt 14 maart 1801, Oude Pekela,
                                        Groningen; overleden Datum onbekend.

                                        Bernardus getrouwd Elisabeth Derks Geerdes
                                        17 november 1828, Veendam, Groningen. Elisabeth
                                        (dochter van Derk Jans Geerdes en Tecla Meier)
                                        werd geboren 1791, Veendam, Groningen; gedoopt 28
                                        juni 1791, Veendam, Groningen; overleden Datum onbekend.
                                        Kinderen:
                                        1. 30. Pieter Drenth werd geboren
                                        ongeveer 1830, Veendam, Groningen; overleden Datum onbekend.

                                        19. Henricus Jans Kroeze (4.Grietje2, 1.Jan1)
                                        werd geboren 1792, Oude Pekela, Groningen;
                                        gedoopt 07 september 1792, Oude Pekela, Groningen; overleden Datum onbekend.

                                        Henricus getrouwd Sara Jurriens Kramer 28
                                        december 1824, Oude Pekela, Groningen. Sara werd
                                        geboren 1800, Oude Pekela, Groningen; gedoopt 05
                                        mei 1800, Oude Pekela, Groningen; overleden Datum onbekend.

                                        20. Joannes Jans Kroeze (4.Grietje2, 1.Jan1)
                                        werd geboren 1796, Oude Pekela, Groningen;
                                        gedoopt 24 juli 1796, Oude Pekela, Groningen;
                                        overleden 29 augustus 1872, Oude Pekela, Groningen.

                                        Joannes getrouwd Elisabeth Hindriks ter
                                        Veer 28 februari 1832, Oude Pekela, Groningen.
                                        Elisabeth (dochter van Hinderikus ter Veer en
                                        Aaltje Geers Fikkers) werd geboren 1800, Oude
                                        Pekela, Groningen; gedoopt 17 oktober 1800, Oude
                                        Pekela, Groningen; overleden 12 februari 1870, Oude Pekela, Groningen.
                                        Kinderen:
                                        1. 31. Johannes Hinderikus
                                        Kroeze werd geboren rond 1835, Oude Pekela,
                                        Groningen; overleden Datum onbekend.

                                        21. Gerardus Jans Kroeze (4.Grietje2, 1.Jan1)
                                        werd geboren 1801, Oude Pekela, Groningen;
                                        gedoopt 15 januari 1801, Oude Pekela, Groningen; overleden Datum onbekend.

                                        Gerardus — Geessien Lubberts Roossien.
                                        Geessien (dochter van Lubbert Pieters Roosjen en
                                        Janna Hindriks Haarmeijer) werd geboren 1804,
                                        Veendam, Groningen; gedoopt 17 november 1804,
                                        Veendam, Groningen; overleden Datum onbekend.
                                        Kinderen:
                                        1. 32. Geertje Kroeze werd geboren 13
                                        mei 1838, Wildervank, Groningen; overleden 30
                                        januari 1913, Valthermond, Odoorn, Drenthe.

                                        Generatie: 4

                                        26. Jan Kool (8.Helena3, 2.Casper2, 1.Jan1)
                                        werd geboren 13 december 1819, Nieuwe Pekela,
                                        Groningen; overleden 18 maart 1883, Oude Pekela,
                                        Groningen; begraven Oude Pekela, Groningen.

                                        Jan getrouwd Grietje Mellema 19 mei 1846,
                                        Nieuwe Pekela, Groningen. Grietje werd geboren 02
                                        mei 1823, Wedde, Groningen; overleden 27 juni 1890, Oude Pekela, Groningen.
                                        Kinderen:
                                        1. 33. Berend Kool werd geboren 1849,
                                        Oude Pekela, Groningen; overleden 07 februari
                                        1938, Nieuwe Statenzijl, Beerta, Groningen.
                                        2. 34. Roelfien Kool werd geboren
                                        1852, Oude Pekela, Groningen; overleden 30 april 1899, Oude Pekela, Groningen.
                                        3. 35. Leena Kool werd geboren 02
                                        april 1854, Nieuwe Pekela, Groningen; overleden
                                        27 februari 1933, Oude Pekela, Groningen; begraven Oude Pekela, Groningen.
                                        4. 36. Grietje Kool werd geboren
                                        ongeveer 1857, Nieuwe Pekela, Groningen;
                                        overleden 28 juni 1938, Vlagtwedde, Groningen.
                                        5. 37. Geert Kool werd geboren 1860,
                                        Oude Pekela, Groningen; overleden 17 juli 1930, Oude Pekela, Groningen.
                                        6. 38. Jantina Kool werd geboren
                                        1865, Oude Pekela, Groningen; overleden Datum onbekend.

                                        27. Margaretha Eij (10.Grietje3, 2.Casper2,
                                        1.Jan1) werd geboren 1827; overleden 06 mei 1858,
                                        Oude Pekela, Groningen; begraven Oude Pekela, Groningen.

                                        Margaretha getrouwd Johannes Beekman 13
                                        oktober 1854, Nieuwe Pekela, Groningen. Johannes
                                        (zoon van Jan Beekman en Tekla Harms Spekkers)
                                        werd geboren ongeveer 1830, Wehe Den Hoorn,
                                        Leens, Groningen; overleden Datum onbekend.

                                        28. Pieter Martinus Eij (10.Grietje3,
                                        2.Casper2, 1.Jan1) werd geboren 21 maart 1830,
                                        Nieuwe Pekela, Groningen; overleden 21 juni 1886, New York City, New York, USA.

                                        Pieter getrouwd Gesina Westhof 06 januari
                                        1857, Nieuwe Pekela, Groningen. Gesina (dochter
                                        van Hindrik Westhof en Maria Elizabeth Reinders)
                                        werd geboren ongeveer 1827, Oude Pekela, Groningen; overleden Datum onbekend.
                                        Kinderen:
                                        1. 39. Margaretha Theodora Eij werd
                                        geboren ongeveer 1858, Nieuwe Pekela, Groningen; overleden Datum onbekend.

                                        29. Jan Boerland (13.Grietje3, 3.Pieter2,
                                        1.Jan1) werd geboren ongeveer 1822, Nieuwe
                                        Pekela, Groningen; overleden 25 maart 1868, Nieuwe Pekela, Groningen.

                                        Jan getrouwd Maria Anna Lubberman 15 juni
                                        1854, Nieuwe Pekela, Groningen. Maria (dochter
                                        van Hindrik Fransens Lubberman en Maria Elisabeth
                                        Huisman) werd geboren 22 december 1828,
                                        Sellingen, Vlagtwedde, Groningen; overleden 28
                                        juni 1897, Nieuwe Pekela, Groningen.
                                        Kinderen:
                                        1. 40. Grietje Boerland werd geboren
                                        ongeveer 1855, Nieuwe Pekela, Groningen; overleden Datum onbekend.
                                        2. 41. Henricus Gerhardus
                                        Boerland werd geboren ongeveer 1858, Nieuwe
                                        Pekela, Groningen; overleden 20 januari 1942, Emmen, Drenthe.
                                        3. 42. Pieter Boerland werd geboren
                                        rond 1865, Nieuwe Pekela, Groningen; overleden 21
                                        juli 1939, Nieuwe Pekela, Groningen.

                                        30. Pieter Drenth (15.Bernardus3, 3.Pieter2,
                                        1.Jan1) werd geboren ongeveer 1830, Veendam,
                                        Groningen; overleden Datum onbekend.

                                        Pieter getrouwd Anna Margaretha Bulle 19
                                        november 1856, Zuidlaren, Drenthe. Anna (dochter
                                        van Joseph Berends Bulle en Elisabet Waterloo)
                                        werd geboren 17 februari 1835, Zuidlaarderveen,
                                        Zuidlaren, Drenthe; overleden Datum onbekend.
                                        Kinderen:
                                        1. 43. Johanna Elizsabeth Drenth werd
                                        geboren ongeveer 1862, Veendam, Groningen; overleden Datum onbekend.

                                        31. Johannes Hinderikus Kroeze (20.Joannes3,
                                        4.Grietje2, 1.Jan1) werd geboren rond 1835, Oude
                                        Pekela, Groningen; overleden Datum onbekend.

                                        Johannes getrouwd Geessien Nieuwenweg 16
                                        november 1858, Oude Pekela, Groningen. Geessien
                                        (dochter van Pieter Kornelis Nieuwenweg en Jantje
                                        Geerts Nieten) werd geboren 12 januari 1828,
                                        Nieuwe Pekela, Groningen; overleden 19 december 1914, Oude Pekela, Groningen.

                                        32. Geertje Kroeze (21.Gerardus3, 4.Grietje2,
                                        1.Jan1) werd geboren 13 mei 1838, Wildervank,
                                        Groningen; overleden 30 januari 1913, Valthermond, Odoorn, Drenthe.

                                        Geertje getrouwd Paulus Kamps 26 juni
                                        1860, Borger, Drenthe. Paulus (zoon van Freerk
                                        Paulus Kamps en Grietje Geerts Heidema) werd
                                        geboren 23 augustus 1830, Noorddijk, Groningen;
                                        overleden 21 juni 1888, Valthermond, Odoorn, Drenthe.
                                        Kinderen:
                                        1. 44. Freerk Kamps werd geboren 11
                                        september 1860, Nieuw-Buinen, Borger, Drenthe;
                                        overleden 25 april 1939, Emmen, Drenthe.
                                        2. 45. Geert Kamps werd geboren 12
                                        augustus 1866, Nieuw-Buinen, Borger, Drenthe;
                                        overleden 14 september 1931, Valthermond, Odoorn, Drenthe.
                                        3. 46. Jakob Kamps werd geboren 02
                                        februari 1870, Nieuw-Buinen, Borger, Drenthe; overleden Datum onbekend.
                                        4. 47. Wolter Kamst werd geboren 10
                                        maart 1873, Valtherveen, Odoorn, Drenthe; overleden Datum onbekend.
                                        5. 48. Grietje Kamst werd geboren 06
                                        mei 1876, Valthermond, Odoorn, Drenthe; overleden
                                        18 maart 1910, Valthermond, Odoorn, Drenthe.
                                        6. 49. Klaas Kamps werd geboren 12
                                        december 1879, Valthermond, Odoorn, Drenthe;
                                        overleden 04 oktober 1880, Valthermond, Odoorn, Drenthe.

                                        Generatie: 5

                                        33. Berend Kool (26.Jan4, 8.Helena3,
                                        2.Casper2, 1.Jan1) werd geboren 1849, Oude
                                        Pekela, Groningen; overleden 07 februari 1938,
                                        Nieuwe Statenzijl, Beerta, Groningen.

                                        Berend getrouwd Fenna Garrelts 13 januari
                                        1877, Nieuweschans, Groningen. Fenna werd geboren
                                        1851, Finsterwolde, Groningen; overleden Datum onbekend.

                                        34. Roelfien Kool (26.Jan4, 8.Helena3,
                                        2.Casper2, 1.Jan1) werd geboren 1852, Oude
                                        Pekela, Groningen; overleden 30 april 1899, Oude Pekela, Groningen.

                                        Roelfien getrouwd Albert Beijering 31
                                        december 1878, Oude Pekela, Groningen. Albert
                                        werd geboren 1852, Oude Pekela, Groningen; overleden Datum onbekend.

                                        35. Leena Kool (26.Jan4, 8.Helena3,
                                        2.Casper2, 1.Jan1) werd geboren 02 april 1854,
                                        Nieuwe Pekela, Groningen; overleden 27 februari
                                        1933, Oude Pekela, Groningen; begraven Oude Pekela, Groningen.

                                        Leena getrouwd Ludolf Johannes Uters 15
                                        mei 1880, Oude Pekela, Groningen. Ludolf (zoon
                                        van Johannes Bernardus Uters en Maria Meijer)
                                        werd geboren 04 juli 1853, Nieuwe Pekela,
                                        Groningen; overleden 06 november 1930, Oude
                                        Pekela, Groningen; begraven Oude Pekela, Groningen.
                                        Kinderen:
                                        1. 50. Maria Magarita Uters werd
                                        geboren 1882, Vries, Drenthe; overleden Datum onbekend.
                                        2. 51. Johannes Bernardus Uters werd
                                        geboren 22 juli 1886, Nieuwe Pekela, Groningen; overleden Datum onbekend.
                                        3. 52. Margaretha Maria Uters werd
                                        geboren ongeveer 1889, Oude Pekela, Groningen; overleden Datum onbekend.
                                        4. 53. Johannes Ludolphus Uters werd
                                        geboren 14 januari 1892, Oude Pekela, Groningen; overleden Datum onbekend.

                                        36. Grietje Kool (26.Jan4, 8.Helena3,
                                        2.Casper2, 1.Jan1) werd geboren ongeveer 1857,
                                        Nieuwe Pekela, Groningen; overleden 28 juni 1938, Vlagtwedde, Groningen.

                                        Grietje getrouwd Harm Hateboer 25 juni
                                        1881, Oude Pekela, Groningen. Harm (zoon van
                                        Pieter Hateboer en Roelfien Lowijs) werd geboren
                                        ongeveer 1857, Oude Pekela, Groningen; overleden
                                        18 september 1940, Assen, Drenthe.
                                        Kinderen:
                                        1. 54. Jan Hateboer werd geboren 16
                                        oktober 1884, Farmsum, Delfzijl, Groningen; overleden Datum onbekend.

                                        37. Geert Kool (26.Jan4, 8.Helena3,
                                        2.Casper2, 1.Jan1) werd geboren 1860, Oude
                                        Pekela, Groningen; overleden 17 juli 1930, Oude Pekela, Groningen.

                                        Geert getrouwd Riekeltje Bos 02 juli 1887,
                                        Oude Pekela, Groningen. Riekeltje werd geboren
                                        1861, Oude Pekela, Groningen; overleden Datum onbekend.

                                        38. Jantina Kool (26.Jan4, 8.Helena3,
                                        2.Casper2, 1.Jan1) werd geboren 1865, Oude
                                        Pekela, Groningen; overleden Datum onbekend.

                                        Jantina getrouwd Christiaan Bijl 03 maart
                                        1888, Nieuweschans, Groningen. Christiaan werd
                                        geboren 1868, Oude Pekela, Groningen; overleden Datum onbekend.

                                        39. Margaretha Theodora Eij (28.Pieter4,
                                        10.Grietje3, 2.Casper2, 1.Jan1) werd geboren
                                        ongeveer 1858, Nieuwe Pekela, Groningen; overleden Datum onbekend.

                                        Margaretha getrouwd Hendrik Bernardus
                                        Westen 25 april 1884, Onstwedde, Groningen.
                                        Hendrik (zoon van Hinderikus Jans Westen en
                                        Aaltje Ferdinants Diepenbroek) werd geboren
                                        ongeveer 1856, Onstwedde, Groningen; overleden Datum onbekend.
                                        Kinderen:
                                        1. 55. Hendrikus Petrus Westen werd
                                        geboren 1887, Onstwedde, Groningen; overleden Datum onbekend.
                                        2. 56. Maria Engelina Westen werd
                                        geboren 30 mei 1896, Onstwedde, Groningen; overleden 07 juni 1961.

                                        40. Grietje Boerland (29.Jan4, 13.Grietje3,
                                        3.Pieter2, 1.Jan1) werd geboren ongeveer 1855,
                                        Nieuwe Pekela, Groningen; overleden Datum onbekend.

                                        Grietje getrouwd Harmannus Bernardus
                                        Sinnige 11 mei 1875, Nieuwe Pekela, Groningen.
                                        Harmannus (zoon van Petrus Lodewijk Sinnige en
                                        Catharina Ludewina ten Horn) werd geboren
                                        ongeveer 1848, Veendam, Groningen; overleden Datum onbekend.
                                        Kinderen:
                                        1. 57. Maria Anna Sinnige werd
                                        geboren ongeveer 1877, Nieuwe Pekela, Groningen; overleden Datum onbekend.
                                        2. 58. Catharina Maria Sinnige werd
                                        geboren ongeveer 1877, Nieuwe Pekela, Groningen; overleden Datum onbekend.
                                        3. 59. Henderika Margaretha
                                        Sinnige werd geboren 01 september 1879, Nieuwe
                                        Pekela, Groningen; overleden 02 januari 1965, Veendam, Groningen.
                                        4. 60. Petrus Lodewijk Sinnige werd
                                        geboren 07 maart 1883, Nieuwe Pekela, Groningen; overleden Datum onbekend.
                                        5. 61. Henricus Gerhardus
                                        Sinnige werd geboren 28 januari 1887, Nieuwe
                                        Pekela, Groningen; overleden Datum onbekend.
                                        6. 62. Alida Sinnige werd geboren 25
                                        februari 1890, Nieuwe Pekela, Groningen;
                                        overleden 24 mei 1967, Veendam, Groningen.

                                        41. Henricus Gerhardus Boerland (29.Jan4,
                                        13.Grietje3, 3.Pieter2, 1.Jan1) werd geboren
                                        ongeveer 1858, Nieuwe Pekela, Groningen;
                                        overleden 20 januari 1942, Emmen, Drenthe.

                                        Henricus getrouwd Elizabeth Bulle 22
                                        augustus 1882, Zuidlaren, Drenthe. Elizabeth
                                        (dochter van Harmannus Bulle en Tibina Catharina
                                        Drenth) werd geboren 08 juni 1860,
                                        Zuidlaarderveen, Zuidlaren, Drenthe; overleden 08
                                        februari 1924, Emmen, Drenthe.
                                        Kinderen:
                                        1. 63. Maria Tebina Margaretha
                                        Boerland werd geboren 05 september 1883, Nieuwe
                                        Pekela, Groningen; overleden Datum onbekend.
                                        2. 64. Harmannus Johannes Josephus
                                        Boerland werd geboren 18 maart 1885, Nieuwe
                                        Pekela, Groningen; overleden Datum onbekend.
                                        3. 65. Johannes Henricus
                                        Boerland werd geboren 07 november 1886, Nieuwe
                                        Pekela, Groningen; overleden 28 februari 1962, Zwartemeer, Emmen, Drenthe.
                                        4. 66. Bernardus Petrus Boerland werd
                                        geboren 06 oktober 1888, Nieuwe Pekela, Groningen; overleden Datum onbekend.
                                        5. 67. Petrus Harmannus Boerland werd
                                        geboren 06 augustus 1890, Nieuwe Pekela,
                                        Groningen; overleden 28 juni 1960, Klazienaveen, Emmen, Drenthe.
                                        6. 68. Josephus Hermannus
                                        Boerland werd geboren 25 maart 1892, Nieuwe
                                        Pekela, Groningen; overleden 20 juni 1966, Klazienaveen, Emmen, Drenthe.
                                        7. 69. Hermannus Christianus
                                        Boerland werd geboren 25 december 1893, Nieuwe
                                        Pekela, Groningen; overleden 21 mei 1946,
                                        Hamburg, Deutschland; begraven Klazienaveen, Emmen, Drenthe.
                                        8. 70. Henricus Gerhardus
                                        Boerland werd geboren 17 juni 1896, Nieuwe
                                        Pekela, Groningen; overleden 06 september 1963,
                                        Emmen, Drenthe; begraven Wolfsbergen, Emmen, Drenthe.
                                        9. 71. Tobina Elisabeth Thecla
                                        Catharina Boerland werd geboren ongeveer 1897,
                                        Nieuwe Pekela, Groningen; overleden Datum onbekend.

                                        42. Pieter Boerland (29.Jan4, 13.Grietje3,
                                        3.Pieter2, 1.Jan1) werd geboren rond 1865, Nieuwe
                                        Pekela, Groningen; overleden 21 juli 1939, Nieuwe Pekela, Groningen.

                                        Pieter getrouwd Margaretha Afina Meijer 29
                                        april 1889, Onstwedde, Groningen. Margaretha werd
                                        geboren rond 1868, Borger, Drenthe; overleden 22
                                        december 1947, Nieuwe Pekela, Groningen.
                                        Kinderen:
                                        1. 72. Johannes Edoardus
                                        Boerland werd geboren 17 maart 1890, Nieuwe
                                        Pekela, Groningen; overleden Datum onbekend.
                                        2. 73. Johanna Maria Boerland werd
                                        geboren 07 februari 1892, Nieuwe Pekela, Groningen; overleden Datum onbekend.
                                        3. 74. Harmannus Petrus Boerland werd
                                        geboren 20 augustus 1898, Nieuwe Pekela, Groningen; overleden Datum onbekend.

                                        43. Johanna Elizsabeth Drenth (30.Pieter4,
                                        15.Bernardus3, 3.Pieter2, 1.Jan1) werd geboren
                                        ongeveer 1862, Veendam, Groningen; overleden Datum onbekend.

                                        Johanna getrouwd Bartolomeus Niehuis 18
                                        mei 1885, Veendam, Groningen. Bartolomeus (zoon
                                        van Joannes Roelfs Niehuis en Hillechien Huges
                                        Feeburg) werd geboren ongeveer 1847, Muntendam,
                                        Groningen; overleden Datum onbekend.

                                        44. Freerk Kamps (32.Geertje4, 21.Gerardus3,
                                        4.Grietje2, 1.Jan1) werd geboren 11 september
                                        1860, Nieuw-Buinen, Borger, Drenthe; overleden 25 april 1939, Emmen, Drenthe.

                                        Freerk getrouwd Jantje Geertruida Grooten
                                        10 augustus 1881, Odoorn, Drenthe. Jantje
                                        (dochter van Albert Jans Grooten en Stofferdina
                                        Bakker) werd geboren 23 juni 1860, Nieuw-Buinen,
                                        Borger, Drenthe; overleden 22 december 1891, Valthermond, Odoorn, Drenthe.
                                        Kinderen:
                                        1. 75. Geertje Kamps werd geboren 28
                                        juli 1882, Valthermond, Odoorn, Drenthe;
                                        overleden 02 september 1882, Valthermond, Odoorn, Drenthe.
                                        2. 76. NN Kamps werd geboren 03 april
                                        1883, Valthermond, Odoorn, Drenthe; overleden 03
                                        april 1883, Valthermond, Odoorn, Drenthe.
                                        3. 77. Paulus Kamps werd geboren 23
                                        juni 1884, Valthermond, Odoorn, Drenthe; overleden Datum onbekend.
                                        4. 78. Albertus Kamps werd geboren 11
                                        september 1886, Valthermond, Odoorn, Drenthe; overleden Datum onbekend.
                                        5. 79. Geertje Kamps werd geboren 18
                                        februari 1889, Valthermond, Odoorn, Drenthe; overleden Datum onbekend.
                                        6. 80. Dina Kamps werd geboren 12
                                        december 1891, Valthermond, Odoorn, Drenthe;
                                        overleden 13 mei 1897, Valthermond, Odoorn, Drenthe.

                                        Freerk getrouwd Wummechien Kuipers 04
                                        augustus 1898, Odoorn, Drenthe. Wummechien
                                        (dochter van Reinder Kuipers en Berentje Bos)
                                        werd geboren 18 februari 1865, Nieuw-Buinen,
                                        Borger, Drenthe; overleden na 1939.
                                        Kinderen:
                                        1. 81. Berendina Kamps werd geboren
                                        09 mei 1899, Valthermond, Odoorn, Drenthe;
                                        overleden 18 juni 1899, Valthermond, Odoorn, Drenthe.
                                        2. 82. Reinder Kamps werd geboren 05
                                        april 1900, Valthermond, Odoorn, Drenthe;
                                        overleden 21 december 1901, Valthermond, Odoorn, Drenthe.
                                        3. 83. Frederika Kamps werd geboren
                                        24 april 1902, Valthermond, Odoorn, Drenthe;
                                        overleden 27 mei 1988, Musselkanaal, Onstwedde,
                                        Groningen; begraven 31 mei 1988, Groningen, Groningen.
                                        4. 84. Geert Kamps werd geboren 15
                                        november 1906, Odoorn, Drenthe; overleden 11
                                        oktober 1907, Valthermond, Odoorn, Drenthe.

                                        45. Geert Kamps (32.Geertje4, 21.Gerardus3,
                                        4.Grietje2, 1.Jan1) werd geboren 12 augustus
                                        1866, Nieuw-Buinen, Borger, Drenthe; overleden 14
                                        september 1931, Valthermond, Odoorn, Drenthe.

                                        Geert — Willemke van der Vliet. Willemke
                                        werd geboren Datum onbekend; overleden Datum onbekend.

                                        Geert getrouwd Harmina Zweep 22 april
                                        1898, Odoorn, Drenthe. Harmina (dochter van Jan
                                        Zweep en Trijntien van Wijk) werd geboren 17
                                        januari 1872, Zandberg, Odoorn, Drenthe; overleden Datum onbekend.
                                        Kinderen:
                                        1. 85. Trijntje Kamps werd geboren 23
                                        mei 1899, Valthermond, Odoorn, Drenthe; overleden
                                        24 april 1904, Valthermond, Odoorn, Drenthe.

                                        46. Jakob Kamps (32.Geertje4, 21.Gerardus3,
                                        4.Grietje2, 1.Jan1) werd geboren 02 februari
                                        1870, Nieuw-Buinen, Borger, Drenthe; overleden Datum onbekend.

                                        Jakob getrouwd Grietje van Lottum 01 juni
                                        1893, Odoorn, Drenthe. Grietje (dochter van
                                        Willem Albertus van Lottum en Antje Hinkes Kies)
                                        werd geboren ongeveer 1871, Ooststellingwerf,
                                        Friesland; overleden Datum onbekend.
                                        Kinderen:
                                        1. 86. Antje Kamps werd geboren
                                        ongeveer 1899, Valthermond, Odoorn, Drenthe;
                                        overleden 25 februari 1926, Valthermond, Odoorn, Drenthe.

                                        48. Grietje Kamst (32.Geertje4, 21.Gerardus3,
                                        4.Grietje2, 1.Jan1) werd geboren 06 mei 1876,
                                        Valthermond, Odoorn, Drenthe; overleden 18 maart
                                        1910, Valthermond, Odoorn, Drenthe.

                                        Grietje getrouwd Klaas Ketelaar 17 april
                                        1896, Odoorn, Drenthe. Klaas (zoon van Jan
                                        Ketelaar en Petertje Niemeijer) werd geboren 18
                                        juli 1872, Nieuw-Buinen, Borger, Drenthe; overleden Datum onbekend.
                                        Kinderen:
                                        1. 87. Paulina Ketelaar werd geboren
                                        15 juni 1901, Valthermond, Odoorn, Drenthe; overleden Datum onbekend.

                                        At 04:37 AM 7/20/2010, you wrote:

> [...]
                                        >
                                        >Het kan overigens nog steeds zo zijn, dat de
                                        >datum in de huweljkse bijlagen van één van zijn kinderen staat.

                                        _ _

                                        Message 19 of 21 , Jul 20, 2010
                                          Hallo Tonni,

                                          Toch nog gevonden:

                                          III.2. Pieter Jans Drenth, (geb. 7 sept. 1758, landbouwer, bron: volkstelling Oude Pekela van 1811) landbouwer, praamschipper; huwt statie Oude Pekela 11 jan. 1791 (H.C. Oude Pekela 12 jan. 1791) Elzijn Jans Vlas, ged. Kleinemeer 24 juli 1769, dochter van Jan Hindriks Vlas en Helena Harms Niehuis (of Vonken).

                                          Het is wel opmerkelijk, dat Helena Harms Niehuis ook "Vonken" genoemd wordt. Haar overgrootmoeder Anna Funcken is ca. 1678 in Dörpen (D) geboren en daar zal de naam vandaan komen.

                                          Groeten, René