OT: onbekende gebouwen

  • Fred Reenders
    Message 1 of 11 , Jul 2, 2010
      Vooraf met excuus voor het plaatsen van mijn vraag in deze mailing-lijst.
      Ik weet zo gauw niet waar ik anders terecht zou moeten en er is wel een
      raakvlak met Groningen-Genealogie.

      In de nalatenschap van mijn ouders vond ik een paar negatieven waarvan ik
      niet weet waar de foto's zijn gemaakt.
      Er staan o.a. voor mij onbekende gebouwen op. Zie:
      http://www.reenders.com/oproepen.shtml
      <http://www.reenders.com/oproepen,shtml>

      Wie een aanwijziging heeft, HEEL GRAAG!
      Als ik weet waar de foto's zijn gemaakt, weet ik zeer waarschijnlijk ook met
      welk doel ze zijn gemaakt en wie er op (hadden moeten) staan.

      Dank en vriendelijke groet,

      Fred Reenders

    • Johannes Musch
      Message 2 of 11 , Jul 2, 2010
        Hallo Fred,

        De triomfboog is de Wellington Arch in Londen.
        http://nl.wikipedia.org/wiki/Wellington_Arch

        De andere foto zou ook best in Londen kunnen zijn. Het zou om Buckingham Palace kunnen gaan, maar helemaal zeker weet ik het niet, maar de bouwstijl lijkt me Engels.

        Groeten,

        Johannes

        ________________________________
        De : Fred Reenders <fred@...>
        À : groningen-genealogy@yahoogroups.com
        Envoyé le : Ven 2 juillet 2010, 12h 52min 37s
        Objet : [groningen-genealogy] OT: onbekende gebouwen

      • M.E. Vijverberg-Kalkema
        Message 3 of 11 , Jul 2, 2010
          Fred,

          Niet echt een antoord, maar mijn eerste reactie is dat de foto's in
          Duitsland gemaakt zijn. De poort lijkt (alleen veel "smaller") op de
          Brandenburger Tor in Berlijn en het gebouw waar de dame voor staat is
          ook typisch duitse bouwstijl.

          Marjolijne

        • Mascha H
          Message 4 of 11 , Jul 2, 2010
            De tweede foto is van de old admirality building in londen.
            aan de andere kant van de theems tegenover the london eye.

            Groet,

            Hendrik

            ________________________________

            Message 5 of 11 , Jul 2, 2010
              Hallo Johannes, Johan, Hendrik, Marjolijne en anderen,

              Het is niet mijn gewoonte om mensen via het forum te bedanken maar ik wil
              langs deze weg voorkomen dat nog meer mensen zich onnodig het hoofd breken
              over de foto's.
              Mijn dank is groot. De raadsels zijn heel vlot opgelost. Ik kan verder met
              het uitzoeken van de familie-geschiedenis aan de hand van deze foto's.

              Vriendelijke groet,

              Fred Reenders

              _____

              Message 6 of 11 , Jul 2, 2010
                Maar old admirality building is het niet
                http://www.google.nl/imgres?imgurl=http://www.istockphoto.com/file_thumbview_approve/11308335/2/istockphoto_11308335-the-old-admiralty-building-extension-london.jpg&imgrefurl=http://www.istockphoto.com/stock-photo-11308335-the-old-admiralty-building-extension-london.php&usg=__Kx04P9m8QkzMYP891LSicu7pc_w=&h=291&w=380&sz=65&hl=nl&start=11&itbs=1&tbnid=qDDpcCZwAvNkwM:&tbnh=94&tbnw=123&prev=/images%3Fq%3Dold%2Badmirality%2Bbuilding%2Blondon%26hl%3Dnl%26sa%3DG%26gbv%3D2%26tbs%3Disch:1
                Johan

                Message 7 of 11 , Jul 2, 2010
                  Volgens mij is het de gevel en ingang van The Horse Guard Palace, met dank
                  aan Google Earth!
                  Groet,
                  Harry Snijder
> [...]
                  > met
                  > welk doel ze zijn gemaakt en wie er op (hadden moeten) staan.

                • Harry Snijder
                  Message 8 of 11 , Jul 2, 2010
                    Snelle correctie; tegenwoordig The Household Cavalry Museum genoemd (de
                    onderste foto dus)
                    Groet,
                    Harry Snijder
> [...]
                    > met
                    > welk doel ze zijn gemaakt en wie er op (hadden moeten) staan.

                  • Fred Reenders
                    Message 9 of 11 , Jul 2, 2010
                      Het is in elk geval 100% zeker dit gebouw:
                      http://www.photographersdirect.com/buyers/stockphoto.asp?imageid=2571237
                      Het wordt 'Old Admiralty Buildings Parade Grounds city of Westminster
                      central London England UK' genoemd.

                      P.S. Wijken we nu niet teveel of van ons topic af?
                      Anders beter prive mailen buiten de groep om... ;-)

                      Groet,
                      Fred Reenders

                      _____

> [...]
                      > met
                      > welk doel ze zijn gemaakt en wie er op (hadden moeten) staan.

                    • Elisa Mulder
                      Message 10 of 11 , Jul 2, 2010
                        Hallo Fred,
                        Volgens mij is de eerste foto van de Brandenburghtor in Berlijn.
                        Weet niet of ik dit juist heb en of ik het goed geschreven heb.
                        Succes hoor.
                         Vr.groet
                        Elisa Mulder

                        Message 11 of 11 , Jul 3, 2010
                          Deze discussie is off-topic in deze groep.
                          Graag beëindigen.