RE: [groningen-genealogy] hc Farmsum voor 1750?

  • Hans Homan Free
    Message 1 of 8 , Apr 5, 2010
      nr. 260, 1 aug. 1697

      Bruidegom: Jan Mennes, te Weiwerd. Bruid: Lutgert Schultes. Getuigen
      bruidegomszijde:

      pastor Themmen, kerkvoogd Henrick Jans. Getuigen bruidszijde: Tidde

      Sickes - zwager, Trijne Pieters - dochter.

      Hier de getuigen. (Ik heb het boek indertijd ingescanned want helaas
      ontbreekt een index)

      Met Vriendelijke Groeten,

      Hans Homan Free

      www.homanfree.nl

      From: Menne Glas <menne.glas@... <mailto:menne.glas%40gmail.com> >
      Subject: Re: [groningen-genealogy] hc Farmsum voor 1750?
      To: groningen-genealogy@yahoogroups.com
      <mailto:groningen-genealogy%40yahoogroups.com>
      Date: Monday, April 5, 2010, 9:46 AM

      Uit betrouwbare bron: getekend op 27 juni 1709, behalve Wibbe Febes (niet:
      Fockes), die tekende op 30 juli.
      Menne

      Op 5 april 2010 08:18 schreef Erick Staal <elstaal@...
      <mailto:elstaal%40xs4all.nl> > het volgende:

> [...]
      >
      > Van het gerecht Farmsum is best nog wel het eea bewaard gebleven van
      > voor 1750:
      >
      > Uit W.G. Doornbos, Huwelijkscontractenboek Fivelingo:
      >
      > XIIb* 3-343
      > nr.44 27 januari! 1709 (de data wijken dus af Doornbos is over het
      > algemeen heel nauwkeurig, maar wellicht wil je dubbelchecken)
      >
      > Bg: Jannes Abels
      > bd: Peterke Hindricks
      > get bg: Geert Tiasses x Tiacken Abels, halfzuster, Wibbe Fockes x Ilben
      > Harmens - halfzuster en halfzusters man.
      > Get. bd: Jan Menen x Lutgert Schultes, stiefvader en volle moeder.

    • Hans Homan Free
      Message 2 of 8 , Apr 5, 2010
        nr. 25, 13 juli 1720

        Bruidegom: Tidde Nantkes. Bruid: jd. Geeske Jans. Getuigen bruidegomszijde:

        Melcher Clasen - oom, Jan Harmens x Martjen Clasen - aang. oom en volle
        moei.

        Getuigen bruidszijde: Jan Mennes x Lutgert Schultes - vader en stiefmoeder,

        Isebrand Jans - broer.

        Hier nog het h.c. van een van hun kinderen.

        Met Vriendelijke Groeten,

        Hans Homan Free

        www.homanfree.nl

        From: Menne Glas <menne.glas@... <mailto:menne.glas%40gmail.com> >
        To: groningen-genealogy@yahoogroups.com
        <mailto:groningen-genealogy%40yahoogroups.com>
        Date: Monday, April 5, 2010, 9:46 AM

> [...]

        > Harmens - halfzuster en halfzusters man.
        > Get. bd: Jan Menen x Lutgert Schultes, stiefvader en volle moeder.

      • Jan Feringa
        Message 3 of 8 , Apr 5, 2010
          De verwarring komt denk ik door de onduidelijhied bij mij omdat 2NT zowel 2,
          3 als 4 hartens kan bevatten. Wat doe ik met 4 hartens als jij de 3k relay
          doet. Naar 4h springen?

          Hoi, Jan

          From: Menne Glas <menne.glas@... <mailto:menne.glas%40gmail.com>
          <mailto:menne.glas%40gmail.com> >
          To: groningen-genealogy@yahoogroups.com
          Date: Monday, April 5, 2010, 9:46 AM

> [...]

          > Harmens - halfzuster en halfzusters man.
          > Get. bd: Jan Menen x Lutgert Schultes, stiefvader en volle moeder.

          18:32:00

        • Jan Feringa
          Message 4 of 8 , Apr 5, 2010
            Excuus voor het vorige mailtje, misklik.

            Hoi, Jan

            From: Menne Glas <menne.glas@... <mailto:menne.glas%40gmail.com>
            <mailto:menne.glas%40gmail.com> >
            To: groningen-genealogy@yahoogroups.com
            Date: Monday, April 5, 2010, 9:46 AM

> [...]

            > Harmens - halfzuster en halfzusters man.
            > Get. bd: Jan Menen x Lutgert Schultes, stiefvader en volle moeder.

            18:32:00