RE: [groningen-genealogy] Hindrikkien Meems

  • Gerrit Kuiper
    Message 1 of 16 , Dec 4, 2009
      Nog een stukje ?

      http://wc.rootsweb.ancestry.com/cgi-bin/igm.cgi?op=GET
      <http://wc.rootsweb.ancestry.com/cgi-bin/igm.cgi?op=GET&db=evd_1&id=I22291>
      &db=evd_1&id=I22291

      Gerrit Kuiper

      _____

      Van: groningen-genealogy@yahoogroups.com
      [mailto:groningen-genealogy@yahoogroups.com] Namens E.B.G.W. Ockels
      Verzonden: donderdag 3 december 2009 23:42
      Aan: Drenthe Groep; groningen-genealogy@yahoogroups.com
      Onderwerp: [groningen-genealogy] Hindrikkien Meems

      Beste lijstgenoten.

      Ik heb intussen alle delen van Wegman doorgespit, maar het lukt mij niet de
      (voor)ouders van Hindrikkien Hilverts MEEMS te vinden. Zij was getrouwd met
      Albert Alberts HENSUMS. Evenmin lukte mij dit bij de voorouders van Jacob
      Harms POTZE, die getrouwd was met Jantien HENSUMS op 8-5-1817.

      Heeft iemand een tip

      Alvast bedankt

      Wil Ockels

      Geen virus gevonden in het binnenkomende-bericht.
      Gecontroleerd door AVG - www.avg.com
      Versie: 9.0.709 / Virusdatabase: 270.14.91/2542 - datum van uitgifte:
      12/03/09 08:32:00

    • E.B.G.W. Ockels
      Message 2 of 16 , Dec 4, 2009
        Ik wil iedereen heel hartelijk danken voor zijn of haar reactie(s) op mijn vraag om hulp.
        Werkelijk geweldig! Heel wat ontbrekende stukken en stukjes heb ik zo weg kunnen werken.

        Wil Ockels

      • Piet Molema
        Message 3 of 16 , Dec 7, 2009
          Ik heb destijds bij de inmiddels overleden heer Wegman aangegeven dat er een index moet komen en dat ik daar ook de prijs van een boekwerk voor over heb. Dat is het helaas (nog) niet van gekomen.

          Wellicht dat we met elkaar hier ook kunnen bewerkstellingen dat er een dergelijk boek met complete index op alle delen komt. DAt zou de waarde van de delen bijzonder verhogen.

          Met vriendelijke groeten,
          Piet Molema
          Genealogie Groningen, Drenthe, Zeeland, Hoeksche Waard, Wegwijzer genealogie en Archieven in Nederland: http://www.familiemolema.nl/
          Message 4 of 16 , Dec 7, 2009
            Het was ooit het plan geloof ik.

            Het zou iets kunnen zijn dat we met zijn allen als project gaan oppakken:
            elk pakt (een deel van) een boek en levert een index op.

            Van tevoren een format afspreken, aan het eind integreren en we hebben er
            eentje.

            Als Ruut Wegman wil meewerken, kan het zelfs op electronische versies van
            het bronmateriaal. Is iets makkelijker. Maar beschikbaarheid hoeft ons
            niet tegen te houden...

            Wie zouden dit willen uitvoeren? 1 vrijwilliger zit hier.

            Teijo

          • Evert van Dijken
            Message 5 of 16 , Dec 7, 2009
              Ik wil hier ook wel aan meewerken.

              Evert van Dijken

              To: groningen-genealogy@yahoogroups.com
              From: teijodkp@...
              Date: Mon, 7 Dec 2009 18:02:47 +0100

> [...]

              > Met vriendelijke groeten,
              > Piet Molema
              > Genealogie Groningen, Drenthe, Zeeland, Hoeksche Waard, Wegwijzer

            • Harm Selling
              Message 6 of 16 , Dec 7, 2009
                Mooi initiatief om een index te willen samenstellen op de delen van de
                Westerwolders en hun woningbezit.

                Maar volgens mij is het zo dat het laatste deel van de serie (Bourtange)
                binnenkort wordt uitgebracht. Althans, dat is wat enkele maanden geleden
                door de Vereniging Westerwolde werd bekend gemaakt. Na dat laatste deel
                stond een integrale index gepland. Wat dat laatste betreft, weet ik niet
                in hoeverre dat ook gerealiseerd wordt nu de heer Wegman senior is
                overleden. Maar het lijkt me goed om daarover contact op te nemen met
                Ruut Wegman of met de Vereniging Westerwolde, voordat er allerlei
                initiatieven worden gestart.

                Harm Selling
              • Evert van Dijken
                Message 7 of 16 , Dec 7, 2009
                  Dat is in ieder geval een stuk eenvoudiger, dan koop ik gewoon het deel Bourtange en de index.

                  Evert van Dijken.

                  To: groningen-genealogy@yahoogroups.com

                  Message 8 of 16 , Dec 7, 2009
                    Goed plan. Was de bedoeling als laatste deel (geloof dat een na
                    laatste ook nog moet komen).

                    Trouwens geen broers, maar vader en zoon voor zover ik weet.

                    Hier ook een vrijwilliger, liefst van digitale versie.

                    Groeten,

                    Godwin

                    Godwin Zwanenburg
                    Uthof 14