RE: [groningen-genealogy] familie loos/dieterman

  • marga
    Message 1 of 8 , Oct 11, 2009
      Hoi

      Bedankt voor je gegevens

      Gr marga

      Van: groningen-genealogy@yahoogroups.com
      [mailto:groningen-genealogy@yahoogroups.com] Namens ben doedens
      Verzonden: zondag 11 oktober 2009 12:10
      Aan: groningen-genealogy@yahoogroups.com
      Onderwerp: Re: [groningen-genealogy] familie loos/dieterman

      marga wrote:
      > Hoi
      >
      > Ik zoek de ouders van Tammo Loos gehuwd met Katharina henderica
      > Dieterman.
      >
      > W.s zijn ze geboren ca 1870/1880
      >
      > Ze hebben in ieder geval 1 dochter Pieterke Loos die Huwt met
      > Jacobus Kok zoon van jacoba (?) Kok en atje Possel

      Leuk om te lezen dat je het over mijn oude buren hebt.

      Ko en Pie Kok waren in de vijftiger en begin zestiger jaren buren aan de
      Hoofdweg in Midwolda. Kijk voor wat foto's van deze buurt in die tijd op
      mijn website:
      <http://home.hetnet.nl/~vrouger/>
      Menukeuze: Midwolda, Westeind.

      Ko Kok kwam, als zovelen in het begin van de zestiger jaren in dienst van
      Philips in Stadskanaal, waarna het hele gezin naar Stadskanaal verhuisde.
      Begin 1963 heb ik nog eens bij Flipse in Stadskanaal gesolliciteerd en ben
      toen eens bij de oude buren op bezoek geweest. Daarna weinig meer van gezien

      of gehoord. In het foto archief van mijn ouders zijn nog wel wat foto's
      aanwezig van de kinderen van Ko en Pie. (Rina, Attie, Dineke en dan nog een
      jochie dacht ik). Als je daarvoor belangstelling hebt, wil ik ze wel scannen

      en je privé toesturen.

      De ouders van Pie Loos, Tammo Loos en Katharine Henderica Dieterman woonden
      in Nieuwolda aan de Buitensingel (Bijnaam: Knok-enne, knok-einde: er werd
      nogal eens een ruzie uitgevochten daar) in Nieuwolda waar ze de buren waren
      van mijn moeders oudste zuster en haar gezin (Willem Bierman en Alberdina
      Evers).
      Foto's van Nieuwolda o.a. van Knok-enne kun je vinden op:
      http://ben-doedens.fotopic.net/
      Het wachtwoord voor de grote Nieuwolda verzameling is: vst027

      Met vriendelijke groeten,
      Ben Doedens

      http://home.hetnet.nl/~vrouger

    • ben doedens
      Message 2 of 8 , Oct 13, 2009
        marga wrote:
        > Hoi
        >
        > Bedankt voor je gegevens
        >
        > Gr marga

        Dag Marga,

        Mijn nieuwsgierigheid was gewekt en ben eens op zoek gegaan naar Tammo Loos
        en Katharina Henderica Dieterman, maar kon er verrekte weinig over vinden.
        Heb je verder geen aanknopingspunten ?

        Met vriendelijke groeten,
        Ben Doedens

        http://home.hetnet.nl/~vrouger
      • marga
        Message 3 of 8 , Oct 13, 2009
          Hoi ben

          Ik heb gegevens gekregen van het echtpaar met hun ouders

          Gr marga

> [...]

          en Katharina Henderica Dieterman, maar kon er verrekte weinig over vinden.

        • Bert Schu
          Message 4 of 8 , Oct 13, 2009
            Hallo Marga,

            Misschien wel zo chic om even aan de groepsleden te melden wie de ouders
            zijn. Immers, dan kunnen zij weer proberen op andere vragen een antwoord te
            vinden.

            Groeten,

            Bert Schut

            > Ik heb gegevens gekregen van het echtpaar met hun ouders
            >
            > Gr marga

          • marga
            Message 5 of 8 , Oct 13, 2009
              Hoi

              Haar ouders zijn willem dieterman en katharina henderika van der Laan

              Zijn ouders zijn Jan hendrik Loos en Pieterke Delger.

            • marga
              Message 6 of 8 , Oct 13, 2009
                Hoi allemaal

                Ik was fout bij de ouders van Katharina Henderika Dieterman.

                Zo goed als zeker zijn haar grootouders Willem Dieterman en Katharina
                Henderika van der Laan. Vermoedelijk is Katharina een dochter van Willem
                Dieterman, dit is een zoon van Willem Dieterman en Katharina van der Laan.

                Vr groet marga