Re: [groningen-genealogy] Re: BOLTJES EN WARNDERS

    Message 1 of 4 , Sep 1, 2009
      Interessant. Na even zoeken geeft dat bij mij de volgende kwartierstaat

      Geerd Edes Boltjes
      Mannelijk 1799 - 1874

      Generatie: 1

      1. Geerd Edes Boltjes geb. 6 januari 1799,
      Vlagtwedde, Groningen; ovl. 15 mei 1874, Bellingwolde, Groningen.

      Geerd getr. Fenne Harms Warners 5 mei
      1827, Bellingwolde, Groningen. Fenne geb. 24
      maart 1804, Bellingwolde, Groningen; ovl. 30
      maart 1885, Bellingwolde, Groningen.

      Generatie: 2

      2. Jan Geerds Boltjes geb. 1771, Vlagtwedde,
      Groningen; ged. 17 november 1771, Vlagtwedde,
      Groningen; ovl. 09 januari 1845, Vlagtwedde, Groningen.

      Jan getr. Elsje Hindriks Bolder 14 juni
      1795, Vlagtwedde, Groningen. Elsje (dochter van
      Hinderk Harms Bolder en Janna Jans) geb. 1769,
      Vlagtwedde, Groningen; ged. 10 maart 1769,
      Vlagtwedde, Groningen; ovl. 11 januari 1836, Vlagtwedde, Groningen.

      3. Elsje Hindriks Bolder geb. 1769,
      Vlagtwedde, Groningen; ged. 10 maart 1769,
      Vlagtwedde, Groningen; ovl. 11 januari 1836, Vlagtwedde, Groningen.

      Kinderen:
      1. 1. Geerd Edes Boltjes geb. 6 januari
      1799, Vlagtwedde, Groningen; ovl. 15 mei 1874, Bellingwolde, Groningen.
      2. Harm Jans Boltjes geb. 06 december
      1801, Vlagtwedde, Groningen; ged. 13 december 1801, Vlagtwedde, Groningen.
      3. Grietje Jans Boltjes geb. 10 april
      1805, Weende, Vlagtwedde, Groningen; ged. 21 april 1805, Vlagtwedde, Groningen.
      4. Janna Jans Boltjes geb. 27 juni
      1808, Wedde, Groningen; ged. 03 juli 1808, Wedde, Groningen.
      5. Ede Jans Boltjes geb. 02 april 1811,
      Wedde, Groningen; ged. 07 april 1811, Wedde, Groningen.

      Generatie: 3

      4. Geert Edes geb. Wollinghuizen, Vlagtwedde,
      Groningen; ged. 21 november 1734, Vlagtwedde, Groningen.

      Geert getr. Grietje Jans Moorlag 09 mei
      1762, Vlagtwedde, Groningen. Grietje (dochter van
      Jan Wijnholts Moorlag en Annecke Harms Bulder)
      geb. 1733, Vlagtwedde, Groningen; ged. 8 november
      1733, Vlagtwedde, Groningen; ovl. na 1779, Vlagtwedde, Groningen.

      5. Grietje Jans Moorlag geb. 1733,
      Vlagtwedde, Groningen; ged. 8 november 1733,
      Vlagtwedde, Groningen; ovl. na 1779, Vlagtwedde, Groningen.

      Kinderen:
      1. Antje Geerts ged. 27 februari 1763, Vlagtwedde, Groningen.
      2. Geesjen Geerts ged. 03 november 1765, Vlagtwedde, Groningen.
      3. Ede Geerts ged. 13 september 1767, Vlagtwedde, Groningen.
      4. Jan Geerds Boltjes geb. 1771,
      Vlagtwedde, Groningen; ged. 17 november 1771,
      Vlagtwedde, Groningen; ovl. 09 januari 1845, Vlagtwedde, Groningen.
      5. Geesjen Edes ged. 11 februari 1776, Vlagtwedde, Groningen.
      6. Hinderk Harms Bolder

      Hinderk getr. Janna Jans 02 oktober 1763, Vlagtwedde, Groningen.

      7. Janna Jans

      Kinderen:
      1. Harm Hinderks Bolder ged. 17 februari 1765, Vlagtwedde, Groningen.
      2. 3. Elsje Hindriks Bolder geb. 1769,
      Vlagtwedde, Groningen; ged. 10 maart 1769,
      Vlagtwedde, Groningen; ovl. 11 januari 1836, Vlagtwedde, Groningen.

      Generatie: 4

      8. Ede Harms Huistinck geb. 1686, Vlagtwedde,
      Groningen; ged. 22 augustus 1686, Vlagtwedde, Groningen; ovl. Datum onbekend.

      Ede getr. Geesien Leffers 21 mei 1724,
      Vlagtwedde, Groningen. Geesien geb. Datum onbekend; ovl. Datum onbekend.

      9. Geesien Leffers geb. Datum onbekend; ovl. Datum onbekend.

      Kinderen:
      1. Harm Edes Huistingh geb. 1725,
      Vlagtwedde, Groningen; ged. 13 mei 1725,
      Vlagtwedde, Groningen; ovl. Datum onbekend.
      2. 4. Geert Edes geb. Wollinghuizen,
      Vlagtwedde, Groningen; ged. 21 november 1734, Vlagtwedde, Groningen.
      3. Albert Edes Huistingh geb. 1739,
      Vlagtwedde, Groningen; ged. 10 mei 1739,
      Vlagtwedde, Groningen; ovl. Datum onbekend.
      10. Jan Wijnholts Moorlag geb. rond 1700,
      Wedde, Groningen; ovl. Datum onbekend.

      Jan getr. Annecke Harms Bulder 11 februari
      1725, Vlagtwedde, Groningen. Annecke (dochter van
      Harm Hendriks Bulder en Anneke Geerts ter Horst)
      geb. 1704, Wollinghuizen, Vlagtwedde, Groningen;
      ged. 7 maart 1704, Vlagtwedde, Groningen; ovl. Datum onbekend.

      11. Annecke Harms Bulder geb. 1704,
      Wollinghuizen, Vlagtwedde, Groningen; ged. 7
      maart 1704, Vlagtwedde, Groningen; ovl. Datum onbekend.

      Kinderen:
      1. Wijnholt Jans Moorlag geb. 1725,
      Vlagtwedde, Groningen; ged. 17 juni 1725,
      Vlagtwedde, Groningen; ovl. Datum onbekend.
      2. Harmen Jans Moorlag geb. 1727,
      Vlagtwedde, Groningen; ged. 7 december 1727,
      Vlagtwedde, Groningen; ovl. Datum onbekend.
      3. Geert Jans Moorlag geb. 1731,
      Vlagtwedde, Groningen; ged. 20 mei 1731,
      Vlagtwedde, Groningen; ovl. Datum onbekend.
      4. 5. Grietje Jans Moorlag geb. 1733,
      Vlagtwedde, Groningen; ged. 8 november 1733,
      Vlagtwedde, Groningen; ovl. na 1779, Vlagtwedde, Groningen.
      5. Albert Jans Moorlag geb. 1741; ged.
      28 mei 1741; ovl. 1 maart 1809.

      Generatie: 5

      16. Harm Edes Huistingh geb. rond 1654,
      Weende, Vlagtwedde, Groningen; ovl. 1 januari
      1712, Weende, Vlagtwedde, Groningen.

      Harm getr. Wendelcke Roelffs 20 juli 1684,
      Vlagtwedde, Groningen. Wendelcke geb. Datum onbekend; ovl. Datum onbekend.

      17. Wendelcke Roelffs geb. Datum onbekend; ovl. Datum onbekend.

      Kinderen:
      1. Geertruit Harms Huistinck geb. 1685,
      Vlagtwedde, Groningen; ged. 10 mei 1685,
      Vlagtwedde, Groningen; ovl. Datum onbekend.
      2. 8. Ede Harms Huistinck geb. 1686,
      Vlagtwedde, Groningen; ged. 22 augustus 1686,
      Vlagtwedde, Groningen; ovl. Datum onbekend.
      3. Roelff Harms Huistinck geb. 1689,
      Vlagtwedde, Groningen; ged. 02 juni 1689,
      Vlagtwedde, Groningen; ovl. Datum onbekend.
      4. Albertien Harms Huistinck geb. 1694,
      Vlagtwedde, Groningen; ged. 21 oktober 1694,
      Vlagtwedde, Groningen; ovl. Datum onbekend.
      5. Detmer Harms Huistingh geb. 1696,
      Weende, Vlagtwedde, Groningen; ged. 27 september
      1696, Vlagtwedde, Groningen; ovl. Datum onbekend.
      20. Wijnholt Jans Moorlag geb. 1678,
      Vlagtwedde, Groningen; ged. 09 juni 1678,
      Vlagtwedde, Groningen; ovl. 5 augustus 1723.

      Wijnholt getr. Annecke Harms rond 1699,
      Vlagtwedde, Groningen. Annecke geb. rond 1679,
      Wollinghuizen, Vlagtwedde, Groningen; ovl. Datum onbekend.

      21. Annecke Harms geb. rond 1679,
      Wollinghuizen, Vlagtwedde, Groningen; ovl. Datum onbekend.

      Kinderen:
      1. 10. Jan Wijnholts Moorlag geb. rond
      1700, Wedde, Groningen; ovl. Datum onbekend.
      2. Aeltjen Moorlag geb. 1707, Wedde,
      Groningen; ged. 13 februari 1707, Wedde, Groningen; ovl. Datum onbekend.
      3. Jan Moorlag geb. 1710; ged. 14 maart 1710; ovl. Datum onbekend.
      4. Jan Moorlag geb. 1715, Wedde,
      Groningen; ged. 15 december 1715, Wedde, Groningen; ovl. Datum onbekend.
      22. Harm Hendriks Bulder geb. rond 1650,
      Sellingen, Vlagtwedde, Groningen; ovl. rond 1726,
      Wollinghuizen, Vlagtwedde, Groningen.

      Harm getr. Anneke Geerts ter Horst 25
      februari 1683, Vlagtwedde, Groningen. Anneke geb.
      rond 1655, Ter Apel, Vlagtwedde, Groningen; ovl.
      na 1735, Wollinghuizen, Vlagtwedde, Groningen.

      23. Anneke Geerts ter Horst geb. rond 1655,
      Ter Apel, Vlagtwedde, Groningen; ovl. na 1735,
      Wollinghuizen, Vlagtwedde, Groningen.

      Kinderen:
      1. Geert Harms Bulder geb. rond 1695;
      ovl. vóór 1735, Onstwedde, Groningen.
      2. 11. Annecke Harms Bulder geb. 1704,
      Wollinghuizen, Vlagtwedde, Groningen; ged. 7
      maart 1704, Vlagtwedde, Groningen; ovl. Datum onbekend.

      Generatie: 6

      32. Ede Alberts Huistinck geb. rond 1614,
      Weende, Vlagtwedde, Groningen; ovl. na 1684, Weende, Vlagtwedde, Groningen.

      Ede getr. Geertruit Detmers Aijsingh vóór
      1654, Vlagtwedde, Groningen. Geertruit (dochter
      van Detmar Coylers Aeisinck en Wupke Aisinck)
      geb. rond 1618, Ellersinghuizen, Vlagtwedde, Groningen; ovl. Datum onbekend.

      33. Geertruit Detmers Aijsingh geb. rond 1618,
      Ellersinghuizen, Vlagtwedde, Groningen; ovl. Datum onbekend.

      Kinderen:
      1. 16. Harm Edes Huistingh geb. rond
      1654, Weende, Vlagtwedde, Groningen; ovl. 1
      januari 1712, Weende, Vlagtwedde, Groningen.
      2. Jantien Edes Huistinck geb. rond
      1656, Weende, Vlagtwedde, Groningen; ovl. Datum onbekend.
      3. Wupcke Edes Huistinck geb. rond
      1665, Weende, Vlagtwedde, Groningen; ovl. 14
      september 1716, Wollinghuizen, Vlagtwedde, Groningen.
      40. Jan Moerlagh geb. rond 1635; ovl. 4 oktober 1704, Vlagtwedde, Groningen.

      Jan getr. Aeltjen Jans rond 1677 . Aeltjen
      geb. rond 1653; ovl. Datum onbekend.

      41. Aeltjen Jans geb. rond 1653; ovl. Datum onbekend.

      Kinderen:
      1. 20. Wijnholt Jans Moorlag geb. 1678,
      Vlagtwedde, Groningen; ged. 09 juni 1678,
      Vlagtwedde, Groningen; ovl. 5 augustus 1723.

      Generatie: 7

      66. Detmar Coylers Aeisinck geb. 1587,
      Ellersinghuizen, Vlagtwedde, Groningen; ged.
      1587, Ellersinghuizen, Vlagtwedde, Groningen;
      ovl. rond 1663, Ellersinghuizen, Vlagtwedde, Groningen.

      Detmar getr. Wupke Aisinck
      Ellersinghuizen, Vlagtwedde, Groningen. Wupke
      geb. rond 1593, Ellersinghuizen, Vlagtwedde, Groningen; ovl. Datum onbekend.

      67. Wupke Aisinck geb. rond 1593,
      Ellersinghuizen, Vlagtwedde, Groningen; ovl. Datum onbekend.

      Kinderen:
      1. Geertjen Aisinck geb. rond 1618; ovl. Datum onbekend.
      2. 33. Geertruit Detmers Aijsingh geb.
      rond 1618, Ellersinghuizen, Vlagtwedde, Groningen; ovl. Datum onbekend.
      3. Berend Aisinck geb. rond 1623; ovl. Datum onbekend.

      Generatie: 8

      132. Harmen Koijlers geb. rond 1565; ovl. Datum onbekend.

      Kinderen:
      1. Ede Koijlers geb. Datum onbekend; ovl. Datum onbekend.
      2. 66. Detmar Coylers Aeisinck geb.
      1587, Ellersinghuizen, Vlagtwedde, Groningen;
      ged. 1587, Ellersinghuizen, Vlagtwedde,
      Groningen; ovl. rond 1663, Ellersinghuizen, Vlagtwedde, Groningen.

      At 03:27 PM 9/1/2009, you wrote:

> [...]
      >Hindrik Jans, trouwt Geessien Alberts Nieboer
      >Geerd Edes
      >Harm Jans, trouwt Jantien Friedriks Auhagen
      >Grietje Jans, trouwt Sjoerd Hessles Buisman
      >Janna Jans
      >
      >De ouders van Jan Geerd(t)s zijn:
      >Geerd Ede(n)s en Grietje Jans Moorlag, huw. 05-05-1762 Vlagtwedde.
      >
      >De ouders van Elsje Hindriks Bolder zijn:
      >Hindrik Derks Bolder en Antje Hindriks
      >
      >De ouders van Geerd Ede(n)s zijn:
      >
      >Ede Harms Huistingh en Geessien Leffers.
      >Geerd is gedoopt 21-11-1734 in Vlagtwedde
      >
      >Ik ben zelf bezig met de naam Boltjes, in Friesland, Groningen en Drenthe.

      _ _
      (o) (o)
      oOOO----(_)----OOOo---
      http://www.hendrick-hamel.henny-savenije.pe.kr
      (in English) Feel free to discover Korea with Hendrick Hamel (1653-1666)
      http://www.vos.henny-savenije.pe.kr Frits Vos
      Article about Witsen and Eibokken and his first Korean-Dutch dictionary
      http://www.cartography.henny-savenije.pe.kr (in
      English) Korea through Western Cartographic eyes
      http://www.henny-savenije.pe.kr/phorum Bulletin board for Korean studies