Siwert Jans 2x

  • Fr@ns Krom
    Message 1 of 7 , Aug 1, 2009
      Goedemorgen medezoekers,
      Ik heb ene Siwert Jans, van Zuidwolde, die op 20-10-1720 te Garmerwolde trouwde met Hilje Nannes, zij is dan weduwe van Joest Eppes. Ik heb van Siwert en Hilje geen kinderen gevonden. Van Joest en Hilje heb ik de volgende kinderen gevonden welke zij in Garmerwolde lieten dopen: Eppo (1706), Jacob (1709), Anje (1713), Pieter (1715) en Pieter (1717).
      Dan heb ik ene Siwert Jans die trouwde (datum en plaats onbekend) met Anje Derks. Zij laten kinderen dopen in Garmerwolde t.w. Jan (1725), Derk (1727), Pieter (1729). Claas (1731), Martjen (1732), Martjen (1733) en Anje (1735)
      Zijn deze twee Siwert's dezelfde ?Wie weet er meer van het voorgeslacht van deze Siwert('s) ?Wie kan mij helpen met het voorgeslacht van Joest Eppes ?Wie kan mij helpen met het voorgeslacht van Anje Derks ?

      Met vriendelijke groet.

      Frans Krom
      Website: www.familiewiersema.nl
      Inmiddels zijn er 5.500 verschillende bezoekers op mijn website geweest. Ruim 4.200 Wiersema's in mijn bestand.
      Alles is welkom met betrekking tot de navolgende familienamen : Dijksterhuis(Gr); Gezelle-Meerburg(ZH); Klooster(NH); Krom(NH-ZH); Laribeij(Fr;ZH); Laribij(Fr;ZH); de Leeuw(Gld); Meerburg(ZH); Meerburg-Snarenberg(ZH); Overmeer(ZH); Post(Gr); Teunen(NH); Theunen(NH), Thöne(Grebenstein Dld); Wiersema(NLD;VS;CAN;AUS;MEX); Wiersum(Gr;USA); Wier(d)sma (Fr).

    • Arend Biewenga
      Message 2 of 7 , Aug 1, 2009
        Moi Frans

        De gegevens in mijn bestand:

        Joest Eppes, zoon van Eppe Joesten en Anje??. Hij is gedoopt op donderdag 15 augustus 1669
        in Garmerwolde. Joest is overleden vóór
        1720 in Garmerwolde, ten hoogste 51
        jaar oud.
        Beroep: lb. op De StreekJoest trouwde, 36 jaar oud, op zondag 4 juli
        1706 in Garmerwoldemet Hilje Nannes. Hilje is
        een dochter van Pieter Nannes Jacobs. Hilje trouwde
        later op zondag 20 oktober 1720 in Garmerwoldemet Siwert Jans (ovl. vóór 1765).
        Kinderen van Joest en Hilje:
        1 Nanne Joesten. Nanne trouwde op donderdag 4 april 1737 in Ten Postmet Anje Jacobs, nadat zij op maandag 14 april 1732
        in Wittewierumin ondertrouw zijn
        gegaan. Anje is een dochter van Jacob Wijpkes en Jantien Pieters.
        2 Eppe Joesten, geboren op dinsdag 17 augustus 1706 in Garmerwolde. Eppe is overleden. Eppe trouwde,
        27 jaar oud, op maandag 14 juni 1734 in Westeremdenmet Trijntje Rienders.
        Notitie bij het huwelijk van Eppe en
        Trijntje:afkondiging 22-4-1734 te Garmerwolde.
        Trijntje van Westeremden.
        3 Jacob Joesten, geboren op maandag 16 december 1709 in Garmerwolde. Hij is gedoopt op zondag 22
        december 1709 in Garmerwolde. Jacob is
        overleden (oorzaak: jong overleden).
        4 Anje Joesten. Zij is gedoopt op donderdag 13 april 1713 in Garmerwolde. Anje is overleden. Anje trouwde
        met Eisse
        Egberts.
        5 Pieter Joesten. Hij is gedoopt op zondag 20 oktober 1715 in Garmerwolde. Pieter is overleden vóór dinsdag
        20 april 1717 in Garmerwolde, ten
        hoogste 1 jaar oud.
        6 Pieter Joesten, geboren op dinsdag 20 april 1717 in Garmerwolde. Pieter is overleden vóór 1778,
        ten hoogste 61 jaar oud. Pieter trouwde, 26 jaar oud, op maandag 27 mei 1743 in Ten Postmet Itje Jacobs. Itje is
        een dochter van Jacob Wijpkes en Jantien Pieters. Itje is overleden na 1778.

        Anje Derks, dochter (?) van Derk
        Auwes en Marretje??. Anje is overleden op zaterdag 6
        december 1783 in Stedum.
        Notitie bij overlijden van Anje: op Jensemaheerd.Anje trouwde na 1721 met Siwert Jans. Siwert is
        geboren in Garmerwolde. Siwert is
        overleden vóór 1765. Siwert trouwde voorheen op zondag 20 oktober 1720 in Garmerwolde met Hilje Nannes.
        Beroep: van 1725 tot 1768 lb. op Dorpsweg 31 te Garmerwolde.
        Kind van Anje en Siwert:
        1 Jan Siewerts, geboren op zondag 23 september 1725 in Garmerwolde. Jan is overleden op zaterdag 6
        december 1783, 58 jaar oud.
        Beroep: lb. op Jensemaheerd te Stedum.Jan trouwde met Lubge Clasen. Lubge is
        een dochter van Claas Alderts en Trijntje Bonnes. Zij is gedoopt op zondag 23 september 1731 in Stedum. Lubge is overleden in 1788, 56
        of 57 jaar oud.

        Verder zijn er bij mij geen gegevens bekend. Of beide Siwert's dezelfde zijn is mij niet bekend, ik heb ze wel als dezelfde in mijn bestand staan, maar geen bewijs hiervoor.

        m.vr.gr.

        Arend

        ________________________________

        Message 3 of 7 , Aug 1, 2009
          Moi Arend,

          Je bent er al vroeg en vlug bij !

          Bedankt.
          Frans

          Message 4 of 7 , Aug 1, 2009
            Moi Arend,

            Voor jouw informatie vind ik het volgende op AG:
            Nanne Joesten ondertrouwt op 14-4-1737 te Wittewierum en trouwt op 5-5-1737 te Noorddijk.

            Pieter Joesten trouwt op 21-4-1743 te Wittewierum met Idje Jacobs.

            Jan Siwerts geb 23-9-1725 moet zijn gedoopt. Hij trouwde op 26-11-1752 te Garmerwolde.

            Groet uit Holland.
            Frans

            Message 5 of 7 , Aug 1, 2009
              Moi Frans

              Van Nanne Joesten staat bij het huwelijk op 4-4-1737 te Ten Post als bron een huw.contr.
              Van Pieter Joesten idem een huw.contr. op 27-5-1743 te Ten Post.
              Welke namen hierin staan is mij niet bekend.

              m.vr.gr.

              Arend

              ________________________________

              ____________ _________ _________ __

              Message 6 of 7 , Aug 1, 2009
                Moi Arend,

                Schiet mij maar lek !

                Jij zal het goed hebben maar AG ook. Dus wat is u juist ?

                Iets voor 'n kenner ?

                Message 7 of 7 , Aug 1, 2009
                  Moi Frans

                  Laten we maar niet gaan schieten.

                  Huwelijkscontracten zijn bij mijn weten meestal cq. altijd op een andere datum als het kerkelijke huwelijk, zelfs een wettelijke huwelijk hoeft ook niet op dezelfde datum te vallen als de kerkelijke.
                  Daarnaast kan een hc zowel voor als na het kerkelijke huwelijk plaatsvinden.
                  3 x attestatie, 1 x kerkelijk, 1 x wettelijk en 1 x huw.cont. Kan er nog een verloving en aankondiging tussen ??
                  Als ik het mis heb hoor ik dit graag.

                  m.vr.gr.

                  Arend