Zoek aanvullende gegevens koppel Rijnberg x Wijnhoff

  • Rob Hubert
    Message 1 of 6 , Jun 1, 2009
      Beste lijstgenoten,

      Is er iemand onder u die toevallig de geboortedatum heeft van Trientje Rijnberg en de overlijdensdatum van Bernardus Wijnhof?

      Eventuele aanvullingen zijn uiteraard ook van harte welkom.

      Trientje Rijnberg is geboren in 1839 in Beerta, dochter van Jan Jans Rijnberg en Martjen Jans Klement. Trientje is overleden in 1876 in Manlius, 36 of 37 jaar oud. Trientje trouwde, 23 of 24 jaar oud, op 22-12-1863 in Schoonoord (Gem. Sleen) met Bernardus Wijnhoff, 29 jaar oud. Bernardus is geboren op 29-05-1834 in Haarlem, zoon van Hendrik Wijnhoff en Christina van Brederode. Bernardus is weduwnaar van Antje van der Veen (1841-1863), met wie hij trouwde op 22-08-1860 in Grijpskerk.

      Kinderen van Trientje en Bernardus:
      1 Christina Wijnhoff, geboren in 1864 in Saugatuck.
      2 Mary Wijnhoff, geboren in 1866 in Saugatuck.
      3 Bernard (Bynardis) Wijnhoff, geboren in 1868 in Saugatuck.
      4 Henry (Hendric) Wijnhoff, geboren in 1870 in Saugatuck.
      5 Jane Wijnhoff, geboren in 1876 in Manlius.

      Alvast mijn hartelijke dank.

      Met vriendelijke groeten,

      Rob Hubert
      Haarlem, the Netherlands

      Website
      http://www.rob-hubert.nl

      Altijd op zoek naar: Aberson, van Brederode,
      Heijboer, Hubert, Schuwer,
      Westerbeek van Eerten, Witterick

    • Hans Homan Free
      Message 2 of 6 , Jun 1, 2009
        Hallo Rob,

        Geboorte Beerta staat op Alle Gr. en is (pg. 42 van 1839) 6-7-1839.

        Van de familie Rijnberg uit Anloo heb ik nog wel wat meer gegevens.

        Met Vriendelijke Groeten

        Hans Homan Free

        homepage: www.homanfree.nl

        Message 3 of 6 , Jun 1, 2009
          > Geboorte Beerta staat op Alle Gr. en is (pg. 42 van 1839) 6-7-1839.
          >
          > Van de familie Rijnberg uit Anloo heb ik nog wel wat meer gegevens.
          >
          > Met Vriendelijke Groeten
          >
          > Hans Homan Free

          Hallo Hans Homa Free,

          Hartelijk dank voor de reactie. Is > Geboorte Beerta staat op Alle Gr. en
          is (pg. 42 van 1839) 6-7-1839" een website? Zo ja, kunt u mij dan de link
          geven?

          Alvast hartelijk dank.

          --
        • Fr@ns Krom
          Message 4 of 6 , Jun 1, 2009
            Hallo Rob,

            De geweldige website is: www.allegroningers.nl

            Met vriendelijke groet.
            Frans Krom
            Website: www.familiewiersema.nl
            Inmiddels zijn er 5.500 verschillende bezoekers op mijn website geweest. Ruim 4.200 Wiersema's in mijn bestand.
            Alles is welkom met betrekking tot de navolgende familienamen : Dijksterhuis(Gr); Gezelle-Meerburg(ZH); Klooster(NH); Krom(NH-ZH); Laribeij(Fr;ZH); Laribij(Fr;ZH); de Leeuw(Gld); Meerburg(ZH); Meerburg-Snarenberg(ZH); Overmeer(ZH); Post(Gr); Teunen(NH); Theunen(NH), Thöne(Grebenstein Dld); Wiersema(NLD;VS;CAN;AUS;MEX); Wiersum(Gr;USA); Wier(d)sma (Fr).
          • Hans Homan Free
            Message 5 of 6 , Jun 1, 2009
              Nog even ter verduidelijking: (Te snel op send gedrukt).

              De geb. datum van Trijntje is dus 6-7-1839, d.v. de molenmaker Jan Jans
              Rijnberg. Het plaatje kun je op Alle Groningers inzien. Een groot deel van
              de geboortes Groningen zijn daar beschikbaar, alhoewel nog niet allemaal
              geïndexeerd. (en dan is het even wat meer werk om een datum te vinden).

              Met Vriendelijke Groeten

              Hans Homan Free

              homepage: www.homanfree.nl

              Message 6 of 6 , Jun 1, 2009
                Hallo Frans,

                Hartelijk dank voor de link. Ik ben nog niet zolang bij de Groningen lijst
                en volgens mij mag je geen bedankjes via de groep sturen.