Re: Stanneveld

  • rremkes
    Message 1 of 14 , Apr 8, 2009
      Hallo,

      >1671 te Leer ene Ebel Evers van Stannefeldt. En 1654 trouwt te Leer >ene Anna Maria Nuismans, van Beekhuysen te Stanneveld.

      In het geval van Anna Maria Nuismans gaat het zonder twijfel om Beckhusen bij Ahlen in het kerspel Steinbild. Daar woonde een familie Nussman.
      Ebele Evers zou dezelfde kunnen zijn als Ebela, dochter van Everardus Kremer en Gesa, die in Steinbild woonden. Ebela is ca. 1643 gebroen.

      Groeten, René Remkes
    • rremkes
      Message 2 of 14 , Apr 8, 2009
        Hallo Henny,

        Geessijn Berents Swart van Stanneveld komt uit Walchum in het kerpel Steinbild. Ze wordt daar op 21 september 1760 gedoopt. De plaats van herkomst van haar man Albert Harms Kral heb ik niet kunnne vinden, maar qua vernoeming van zijn kinderen past hij zeer goed in een familie Kralman in Hilter (kerspel Lathen).

        Groeten, René Remkes