Re: Ook even voorstellen

  • rremkes
    Message 1 of 4 , Apr 1, 2009
      Ik ben René Remkes. Ik onderzoek mijn katholieke voorouders, die uit de Marne in Groningen en uit Hoogezand-Sappemeer stammen en daarvoor uit het Duitse Eemsland. Ik ben al circa 40 jaar (op en af) bezig met genealogie. Mijn voornaamste zoekgebied omvat Dörpen, Heede, Aschendorf, Steinbild, Lathen, Wesuwe, Groß Hesepe en Haselünne.
    • Margreet De Vries
      Message 2 of 4 , Apr 2, 2009
        Dat is fantastisch zou je me scans kunnen sturen?
        Zou je dat naar een ander mail adres willen sturen:
        mbpdevries@....
        Groeten Margreet de Vries.

        ________________________________
        From: margreetdevries@ ymail.com <margreetdevries@ ymail.com>
        Subject: [groningen-genealog y] Re: Ook even voorstellen
        To: groningen-genealogy @yahoogroups. com
        Date: Tuesday, March 31, 2009, 1:28 AM

        Hallo Fred,
        Ook ik zoek meer informatie en foto's van familie bedrijven in Martenshoek van Bröerken, heb je toevallig ook nog bijzonderheden over J.B. Bröerken en zoon, zij hadden een likeur stokerij en wijnhandel aan de kade. J.B. Bröerken was getrouwd met Elisabeth Verstokt en zij is een dochter van Hinderica Elisabeth Bodewes. Een andere zoon Jo (Jacobus) Bröerken had een scheepswerf, misschien heb je daar oude foto's van?
        Groeten Margreet.

        --- In groningen-genealogy @yahoogroups. com, "xix_xox" <xix_xox@... > wrote:

        > Allen,
        >
        > Ik was vergeten mij voor te stellen. Hierbij alsnog dus!
        >
        > Ik ben Fred van den Hoek.
        >
        > Ik onderzoek mijn stamboom. Mijn familie komt uit de provincie Groningen voornamelijk uit de plaatsen Groningen Stad en Hoogezand/Martensho ek/Foxham en Oude Pekela. Ik heb een behoorlijk uitgebreid familie archief met foto's, documenten, en geluids opname van een voorouder met een drie uur durende vertelling over het leven in Martenshoek tussen 1800 en 1920 from the horses mouth etc etc.

> [...]

      • Margreet De Vries
        Message 3 of 4 , Apr 3, 2009
          Ja zeker, ik ben fam. van de Bröerken's uit Martenshoek en Sappemeer:
          Bernardus en Louisa Bröerken Kok zijn de grootouders van mijn grootmoeder Bouwina Maria Bröerken (1889), zij trouwde met Theodoor Petrus de Vries uit Sneek.
          Ik ben op zoek naar oude foto's en dergelijke voor de "oude garde Bröerken"  die hebben namelijk helemaal geen foto's of iets dergelijks, vandaar mijn verzoek.

          Hoi Margreet, maar zijn deze mensen familie van je ?

          Dat is fantastisch zou je me scans kunnen sturen?
          Zou je dat naar een ander mail adres willen sturen:
          mbpdevries@gmail. com.
          Groeten Margreet de Vries.