Re: [Friesland-genealogy] Re: [groningen-genealogy] Hello all

  • a.a. van deelen
    Message 1 of 4 , Dec 1, 2000
      Fokke,
      Voor de goede orde, mijn reactie was specifiek zo bedoeld, omdat ik mij ergerde aan loze kreten, alsof dit een normale wezenloze babbelbox is. Ik doe aan deze site speciaal mee omdat ik veronderstelde dat er iets serieus werd gedaan aan genealogie als aanvulling op wat ik al 20 jaar doe. Wat ik inmiddels ben tegengekomen, zijn compuslimmers die van alles bedenken om hun eenzaamheid te doorbreken, maar daar is de computer nu net niet het geschikte instrument voor, want je sluit je steeds meer af. Als je contacten wenst ga dan naar een winkelcentrum op een bankje zitten en opmerkingen maken tegen de omstanders. De aandachtige taalkundige zal gelezen hebben dat mijn Nederlandse kretologie in klank juister luidt Haaibaai. Dat is een soort omschrijving, die in de betere woordenboeken juister wordt omschreven. In het Engels het klangmatige niet echt belangstellende Hello meteen gevolgd door Bye. In audiobeeldtaal een verveeld soort Ja dag hoor. Inmiddels kreeg ik blanco mededelingen, computaal en verminkte al dan niet geknipte mededelingen. Ik spreek niet binair en blanco en verknipte mededelingen daar kan ik niets mee, ik denk wie schrijft die blijft. Hierbij laat ik deze discussie, voor wat het is want het wordt oeverloos.
      Met vriendelijke groet, tekent
      Harry van Deelen