anna poppes

  • Marga
    Message 1 of 6 , Jan 1, 2009
      Hoi

      Nog een gelukkig Nieuwjaar iedereen.

      hieronder de anna poppes die ik zoek

      tevens verhaal van Oom

      iemand uit wedde kwam roelf eppes (van der Wal)op morige

      tegen en vroeg ,hoe gaat het met moeder? (anna poppes) niet best zij hij

      licht op sterven.kan elk moment gebeurt zijn

      hij had dit nog maar net gezegd of hij viel dood neer

      volgende dag is moeder overleden zoon op 10 -05-1901

      moeder op 11-05-1901

      vriendelijke groeten

      marga

    • Robb Ouzts
      Message 2 of 6 , Jan 1, 2009
        Hoi Marga,

        I am not sure I understand your email completely.  You say the mother died the next day, 11-5-1901?  I have Anna Poppes van der Wal born 18.8.1803 in Uiterburen, and died 2.5.1838 in Slochteren.  As for an uncle, I have Anna's brother Poppo born 1813/1814 and died 7.4.1901 in Lutjeloo, gem. Wedde.  Here is a link to the info I have on Anna and her ancestry:

        http://worldconnect.rootsweb.ancestry.com/cgi-bin/igm.cgi?op=PED&db=rawboots&id=I180683%c2%a0

        groetjes,
        Robb.

        Message 3 of 6 , Jan 2, 2009
          Marga, Robb,

          this should be Roelf:

          Overlijden 10-05-1901 Morige gem. Wedde

          Overledene Roelf Eppes van der Wal
          Geslacht m
          Leeftijd 77 jaar
          Geboorteplaats Noordbroek

          Vader van der -
          Moeder Anna Poppes van der Wal
          Relatie Klasien Kuiper

          Bron Overlijdensregister Wedde 1901
          Aktenummer 30

          Dat moeder de volgende dag zou zijn overleden kan ik niet staven, de
          kopie-actes van Wedde en van Noordbroek zijn nog niet beschikbaar helaas
          en in de indexen kan ik haar en zijn geboorte niet vinden...

          Teijo

> [...]
          > Anna's brother Poppo born 1813/1814 and died 7.4.1901 in Lutjeloo, gem.
          > Wedde.  Here is a link to the info I have on Anna and her ancestry:

        • Teijo Doornkamp
          Message 4 of 6 , Jan 2, 2009
            op 17 mei 1858 (bij zijn huwelijk met Klasien Kuiper) is Roelf 34,
            boerenknecht, geboren in Noordbroek en wonend te Bellingwolde, zoon van
            Anna Poppes van der Wal, wonend te Noordbroek, dus geboren tussen 17 mei
            1824 en 18 mei 1825.

            Anna Poppes zou dezes kunnen zijn:

            Huwelijk 20-05-1828 Slochteren

            Bruidegom Foppe Krijnes Blink, arbeiderGeboren Slochteren
            Vader Krijne Freerks, arbeider
            Moeder Eeke Hindriks Blink

            Bruid Anna Poppo van der Wal, dienstmeidGeboren Uiterburen
            Vader Poppo Jans van der Wal, daglooner
            Moeder Meindertje Jans, arbeidster

            Bron Huwelijksregister Slochteren 1828
            Aktenummer 28

            dat is de Anna die Robb ook noemt (overleden in 1838).

            Als ik in allegroningers kijk wie er op 11-5-1901 zijn overleden, dan
            heeft niemand de leeftijd om zijn (stief)moeder te zijn geweest. Lijkt een
            broodje aap...

            Teijo

          • marga
            Message 5 of 6 , Jan 5, 2009
              Hoi

              Bedankt teijo en Robb

              Ik denk dat Roelf eppes ( overleden 1901)zijn moeder overleden is 1838, ik
              denk dat het de zelfde anna poppes van der Wal is.

              Groetje marga

> [...]

              > Anna's brother Poppo born 1813/1814 and died 7.4.1901 in Lutjeloo, gem.
              > Wedde. Here is a link to the info I have on Anna and her ancestry:

              s&id=I180683> &db=rawboots&id=I180683

              <mailto:walletjes47%40home.nl> > wrote:

              > From: Marga <walletjes47@... <mailto:walletjes47%40home.nl> >
              > Subject: [groningen-genealogy] anna poppes
              > To: groningen-genealogy@yahoogroups.com
              <mailto:groningen-genealogy%40yahoogroups.com>

            • Robb Ouzts
              Message 6 of 6 , Jan 18, 2009
                Hoi Marga,

                I looked at the documents Roelf provided when he married.  On his military record dated 1843, it indicates Anna was already deceased.  It also indicates that he was known by the name: Roelf Eppes Blink.  Anna van der Wal married Foppe Krijnes Blink, so I think that is where the Blink name comes in.  His birth record was reported by the midwife: Aaltje Roosingh, age 46 and witnesses Jan Hindriks Haan, age 58 & Klaas Tjaarts Kolk, age 59, but no indication of who the father was.  The only other records were the 2 extracts of the bride & groom's births.  I am attaching a copy of the military record for you, but it won't go through to the group, that is why I am emaling it directly to your email as well.