RE: [groningen-genealogy] BOLTJES- WARNERS -HOETJER-Kaspers-Fokkens

  • Marten Fokkens
    Message 1 of 4 , Nov 30, 2002
      Pieter,

      Berend Hendriks Hoetjer is voor mij ook een vraagteken. Hoewel ik veel over
      de familie Hoetjer in mijn systeem heb staan. Mijn vrouw is namelijk ook een
      Hoetjer.
      Wel weet ik dat hij op 5 april 1811 is overleden te Meeden.

      Trijntje Arends Jager is op 07.02.1812 weer hertrouwd met Marten Eltjes
      Fokkens (geb.31.01.1787) en hij was één van mijn voorouders.

      Mochten meer mensen informatie hebben, dan hoor ik het graag.

      Met vriendelijke groeten

      Marten Fokkens
      Realsite Internetdiensten Wedde
      tel. 0597-562020 of 06-20424439
      Webdesign - Digitale fotografie - Presentaties
      www.realsite.nl <http://www.realsite.nl>

      Message 2 of 4 , Dec 1, 2002
        Hallo Pieter en Marten

        Berend Hindriks Hoetjer is bij zijn overl. 44 jaar oud. Een Hindrik Hindriks
        Hoetjes overl. Meeden 8-5-1767. Een dochter Claassijn van deze Hindrik
        Hindriks overl. Meeden 17-7-1795.
        Hindrik Hindriks en Rixte Berents lieten Meeden 25-11-1764 een dochter
        Klaaske dopen (geb. 15-11) en op 10-8-1766 (geb. 9-8) een zoon Berend.
        Dat zal Berend Hindriks Hoetjer dan wel zijn.
        Rixte Berend was een dochter van Berend Hindriks en Grietje Fokkes. Zij
        hertrouwde Marten Wolters.

        M.vr.gr.,
        Jaap Tjadens
      • HINDRIK WOLDA
        Message 3 of 4 , Dec 1, 2002
          Hallo Pieter, Dit is wat ik heb. Helaas geen oudersvan Berend. Heb jij meer dan dit?
          Henk
          h_wolda@...
          Descendants of Berent Hindriks Hoetjer
          Generation No. 1
          1. BERENT HINDRIKS1 HOETJER1 died January 11, 1811 in Meeden, Groningen2. He married TRIJNTJE ARENTS JAGER3,4 May 24, 1800 in Meeden, Groningen4.
          More About BERENT HOETJER and TRIJNTJE JAGER:
          Marriage: May 24, 1800, Meeden, Groningen4
          Children of BERENT HOETJER and TRIJNTJE JAGER are:
          i. CORNELISKE2 HOETJER4, b. April 23, 1801, Meeden, Groningen4.
          ii. HENDRIK HOETJER4, b. October 22, 1803, Meeden, Groningen4.
          iii. RIKSTE HOETJER4, b. January 8, 1806, Meeden, Groningen4.
          iv. CORNELISKE BERENTS HOETJER4, b. August 20, 1808, Meeden, Groningen4.
          v. KORNELISKE BERENDS HOETJER5, b. Abt. 1810, Meeden, Groningen5,6; m. BEREND JANS FOKKENS7; b. March 8, 1810, Duurkenakker, Menterwolde, Groningen7; d. February 27, 1893, Midwolda, Groningen7.
          More About KORNELISKE BERENDS HOETJER:
          Occupation: Arbeidster (Laborer)7
          Notes for BEREND JANS FOKKENS:
          Berend lived in Midwolda.
          More About BEREND JANS FOKKENS:
          Christening: March 18, 1810, Meeden, Groningen7