nogmaals hc wagenborgen

  • Paul Stuit
    Message 1 of 3 , Nov 1, 2008
      Beste medespeurders,

      Hartelijk dank aan Hans en Bert voor het opzoeken van een hc in Wagenborgen. Toch zou ik graag nog een keer een beroep willen doen op jullie.
      Kan iemand mij vertellen wie aanwezig waren bij het volgende hc?

      Tjaart Mennes x Focktijn Wijpkes op 14-9-1664 in Wagenborgen.

      Zijn er meer speurders die aan deze familie werken?

      Bedankt!!!
      Paul

    • Hans Homan Free
      Message 2 of 3 , Nov 1, 2008
        bij deze:

        Fol.383 - 4 september 1664 - H.V.

        Tjaert Mennens en Fockjen Wijpkes. Brg.: Gue Claessen, oom; Luppo Luijtjens,
        oude oom; Hijlke Tjakkens, voogd; Br.: Wijpke Fekkens en Anne Wijpkens,
        ouders; Fekko Wijpkens, Ate Wijpkens en Jacob Wijpkens, broers; Albert
        Abrams, zwager; Getuigen: Focco Sjaddens en Jan Reinders.

        Met Vriendelijk Groeten
        Hans Homan Free
        homepage: www.homanfree.nl

        Message 3 of 3 , Nov 1, 2008
          Beste Paul,

          beide personen komen voor in mijn Smits genealogie.

          Kwartierstaat van Fockjen Mennes
          Generatie I

          1. Fockjen Mennes1, ged. te Wagenborgen op 13 mei 1703, ovl. (minstens 29 jaar oud) na 15 aug 1732, otr. te Groningen (Martini-kerk) op 9 apr 1729, tr. (ongeveer 25 jaar oud) op 5 mei 1729 met Hindrik Egberts1, kapitein1, ovl. na 15 aug 1732.
          Generatie II

          2. Menne Tjaards, ovl. na 15 aug 1732, otr. te Kropswolde op 30 okt 1692 met
          3. Willemtien Willems, ovl. na 1 feb 1716.
          Generatie III

          4. Tjaart Mennes, ovl. tussen 30 okt 1673 en 22 apr 1678, tr. (Focktien hoogstens 38 jaar oud) voor 16 okt 1667 met
          5. Focktien Wijpkens, ged. te Noordbroek op 5 jul 1629, ovl. (minstens 63 jaar oud) na nov 1692, tr. (ongeveer 18 jaar oud) (1) te Noordbroek op 16 apr 1648 met Hindrik Geerts, ovl. tussen 3 nov 1657 en 16 okt 1667.
          6. N.N. N.N., tr. met
          7. Martjen Lants.
          Generatie IV

          10. Wijpke Feckens, ovl. tussen 26 mei 1664 en 14 mrt 1667, tr. te Noordbroek op 18 sep 1625 met
          11. Gepke Atens, ovl. voor 3 jan 1645.
          Generatie V

          20. Fecko Wijpkens, ovl. voor 4 mei 1603, tr. met
          21. Eelcke, ovl. na 9 apr 1611.
          22. Ate, tr. met
          23. N.N. N.N..
          Generatie VI

          40. Wijpke Jansen, tr. met
          41. N.N. N.N..

          Bronnen:
          1. De scheepstimmerliedenfamilie Van Bergen ( Groningen ), Petronella J.C. Elema, Gens Nostra, Volgnr.: 63, Aflevering: 9, Jaar: 2008, 569-589 (blz. 573)

          mvg,

          Jan Nienhuis