Re: Familie Koert Davids

  • klaaspera
    Message 1 of 2 , Oct 1, 2008
      Beste Jan,

      Bijgaand vind je de ouders en grootouders van Koert Davids. Het kostte
      enige moeite, maar op een gegeven moment vond ik een vermelding van
      Koert en Gerdina op de website( www.graftombe.nl). Na enig zoeken op
      Alle Groningers vond ik tenslotte zijn voorouders.

      Geboorte 27-09-1893 Grootegast

      Kind Koert Davids

      Geslacht m

      Vader Berend Davids

      Moeder Centina Maria Heslinga

      Bron Geboorteregister Grootegast 1893
      Aktenummer 121

      Huwelijk 09-11-1892 Grijpskerk

      Bruidegom Berend Davids, bakker
      Leeftijd
      Geboren Schiermonnikoog
      Vader Koert Davids, kooiker

      Moeder Hermanna Pilon

      Bruid Centina Maria Heslinga
      Leeftijd
      Geboren Niezijl
      Vader Dirk Heslinga, bakker

      Moeder Tanna Petronella de Lange

      Bron Huwelijksregister Grijpskerk 1892
      Aktenummer 23

      Bron Burgerlijke stand - Overlijden
      Archieflocatie Groninger Archieven
      Algemeen Gemeente: Oude Pekela
      Soort akte: overlijden
      Aktenummer: 32
      Aangiftedatum: 19-05-1932
      Overledene Dirk Davids
      Geslacht: M
      Overlijdensdatum: 19-05-1932
      Overlijdensplaats: Oude Pekela
      Vader Koert Davids
      Moeder Gerdina Boersma
      Partner
      Nadere informatie geboortepl: Oude Pekela oud 1 dagen; beroep vader:
      bakker

      Gezinsblad Koert Davids met:
      Gerdina Boersma

      1) Jantje Davids, geb. 10 jul 1924 te Oude Pekela
      Gehuwd 21 okt 1953 te Nieuwe Pekela met:
      Albert Geert Kruiter, geb. 07 okt 1920 te Holte ,Onstwedde, ovl. 18
      dec 1999 te Ter Apel ,Tuntlerhuis, zoon van Albert Kruiter en Elsien Smit

      2) Berend Davids, geb. 02 feb 1929 te Oude Pekela
      Gehuwd 11 aug 1953 met:
      Jelissiena Bonnechiena (Bonnie) Wubs, geb. 01 dec 1933 te Vledderveen
      ,Onstwedde, dochter van Jan Wubs en Trijntje Lamain

      Gezinsblad Berend Davids, geb. 02 feb 1929 te Oude Pekela, zoon van
      Koert Davids en Gerdina Boersma

      Gehuwd 11 aug 1953 met:
      Jelissiena Bonnechiena (Bonnie) Wubs, geb. 01 dec 1933 te Vledderveen
      ,Onstwedde, dochter van Jan Wubs en Trijntje Lamain

      1) Nanne Davids, geb. 08 aug 1962, beroep(en): vertegenwoordiger
      Gehuwd 15 jun 1984 met:

      Wendelke Raveling, geb. 22 jan 1962 te Nieuwe Pekela, dochter van
      Harmannus Raveling en Annie Greven

      Bron: http://home.hetnet.nl/~HOLTE/Database/index.htm

      __________________________________________________________________________________________

      Gerdina Boersma, geboren op 20-3-1892 en overleden op14-12-1971.

      Koert Davids, geboren op 27-9-1893 en overleden op 7-5-1959.

      Oude Pekela, oude begraafplaats.

      Bron: www.graftombe.nl

      Hartelijke groeten,

      Klaas Pera

      --- In groningen-genealogy@yahoogroups.com, "Jan G. Oldenziel"
      <oldenziel@...> wrote:

      > Beste Lijstgenoten,
      >
      > Omstreeks 1930 is er een huwelijk gesloten tussen Koert Davids en
      Gerdina