Familie Koert Davids

  • Jan G. Oldenziel
    Message 1 of 2 , Sep 30, 2008
      Beste Lijstgenoten,

      Omstreeks 1930 is er een huwelijk gesloten tussen Koert Davids en Gerdina
      Boersma, vermoedelijk in Oude Pekela. Wie kan mij informeren, wie de ouders
      en grootouders zijn van Koert Davids.

      Vriendelijke groet

      Jan G. Oldenziel

    • klaaspera
      Message 2 of 2 , Oct 1, 2008
        Beste Jan,

        Bijgaand vind je de ouders en grootouders van Koert Davids. Het kostte
        enige moeite, maar op een gegeven moment vond ik een vermelding van
        Koert en Gerdina op de website( www.graftombe.nl). Na enig zoeken op
        Alle Groningers vond ik tenslotte zijn voorouders.

        Geboorte 27-09-1893 Grootegast

        Kind Koert Davids

        Geslacht m

        Vader Berend Davids

        Moeder Centina Maria Heslinga

        Bron Geboorteregister Grootegast 1893
        Aktenummer 121

        Huwelijk 09-11-1892 Grijpskerk

        Bruidegom Berend Davids, bakker
        Leeftijd
        Geboren Schiermonnikoog
        Vader Koert Davids, kooiker

        Moeder Hermanna Pilon

        Bruid Centina Maria Heslinga
        Leeftijd
        Geboren Niezijl
        Vader Dirk Heslinga, bakker

        Moeder Tanna Petronella de Lange

        Bron Huwelijksregister Grijpskerk 1892
        Aktenummer 23

        Bron Burgerlijke stand - Overlijden
        Archieflocatie Groninger Archieven
        Algemeen Gemeente: Oude Pekela
        Soort akte: overlijden
        Aktenummer: 32
        Aangiftedatum: 19-05-1932
        Overledene Dirk Davids
        Geslacht: M
        Overlijdensdatum: 19-05-1932
        Overlijdensplaats: Oude Pekela
        Vader Koert Davids
        Moeder Gerdina Boersma
        Partner
        Nadere informatie geboortepl: Oude Pekela oud 1 dagen; beroep vader:
        bakker

        Gezinsblad Koert Davids met:
        Gerdina Boersma

        1) Jantje Davids, geb. 10 jul 1924 te Oude Pekela
        Gehuwd 21 okt 1953 te Nieuwe Pekela met:
        Albert Geert Kruiter, geb. 07 okt 1920 te Holte ,Onstwedde, ovl. 18
        dec 1999 te Ter Apel ,Tuntlerhuis, zoon van Albert Kruiter en Elsien Smit

        2) Berend Davids, geb. 02 feb 1929 te Oude Pekela
        Gehuwd 11 aug 1953 met:
        Jelissiena Bonnechiena (Bonnie) Wubs, geb. 01 dec 1933 te Vledderveen
        ,Onstwedde, dochter van Jan Wubs en Trijntje Lamain

        Gezinsblad Berend Davids, geb. 02 feb 1929 te Oude Pekela, zoon van
        Koert Davids en Gerdina Boersma

        Gehuwd 11 aug 1953 met:
        Jelissiena Bonnechiena (Bonnie) Wubs, geb. 01 dec 1933 te Vledderveen
        ,Onstwedde, dochter van Jan Wubs en Trijntje Lamain

        1) Nanne Davids, geb. 08 aug 1962, beroep(en): vertegenwoordiger
        Gehuwd 15 jun 1984 met:

        Wendelke Raveling, geb. 22 jan 1962 te Nieuwe Pekela, dochter van
        Harmannus Raveling en Annie Greven

        Bron: http://home.hetnet.nl/~HOLTE/Database/index.htm

        Gerdina Boersma, geboren op 20-3-1892 en overleden op14-12-1971.

        Koert Davids, geboren op 27-9-1893 en overleden op 7-5-1959.

        Oude Pekela, oude begraafplaats.

        Bron: www.graftombe.nl

        Hartelijke groeten,

        Klaas Pera