RE: [SPAM]Re: [groningen-genealogy] Scheepsmanifes SS. Hector

  • Arlene De Boer
    Message 1 of 9 , Sep 5, 2008
      Hallo Jan,

      Wij wonen in Michigan, zowat een uurtje van Grand Haven af. We hebben
      vrienden die Louis and Carole Neymeyer heten. Ik weet dan hun hun naam wat
      "ver engelds is" . Louis is van een groot gezin, ik geloof van 14 kinderen.
      Ik zal eens proberen uit te vinden of ze ook familie zijn van jou
      Niemeyer's. Carole is een Ludema, haar grootvader kwam van Grijpskerk.

      Arlene De Boer-Renkema

      (PS, ik kom oorspronkelijk van Grootegast, zo ik ben nog wel een echte
      Groninger.

      Van: Jan G. Oldenziel
      Datum: 5-9-2008 17:55:53
      Aan: groningen-genealogy@yahoogroups.com
      <mailto:groningen-genealogy%40yahoogroups.com>

      Beste Jaap,

      Ik heb geprobeerd iets te vinden van de familie Niemeijer in de database van

      scheepsmanifesten, maar ik heb Reint Jochems Niemeijer niet kunnen vinden,
      wel heb ik iets gevonden in de census van 1880 van een Jacob Nemire met een
      echtgenote Sara en 8 kinderen , die toen woonden in Grand Haven in Ottawa in

      Michigan. Is dat mischien een zoon van Reint geweest?. Hij was geboren in
      1840.

      Met vriendelijke groet

      Jan G. Oldenziel

    • Arlene DeBoer
      Message 2 of 9 , Sep 5, 2008
        Louis Neymeiyer's afstammeling is als volgd: (Ik denk geen familie fan jou
        Niemeyer

        1. Louis Neymeijer

        2. Louis Neymeiyer born 23 September 1892 in Grand Rapids, gehuwd met

        3. Flora Vlietstra, born 13 May 1894

        4. Frank Niemeyer, born 3 March 1877 in Drente, NL gehuwed met

        5. Gertrude

        8. Albert Niemeyer, born 24 June 1852 in Noordbarge/Munich

        9. Jantien Blanke

        16. Gerhardus Nijmeijer, born 7 October 1813 in Dalen, Drente

        17. Annegien Timmer, born 16 April 1845 in Noordbarge/Munic, Drente

        32. Lucas Geerts Nijmeijer, born about 1783 in Drente

        33. Aaltien Benning.

        Arlene De Boer

        2839 - 144th Ave

        Dorr MI 49323-9708

        Telephone 616-896-8357, Fax 866-759-6052, Cell 616-723-1577

        www.featheredhorse.com; www.friesianconnection.com

        Electronic Mail Confidentality Notice.

        This communication constitutes an electronic communication within the
        meaning of the Electronic Privacy Act, 18 USC 2510 and its disclosure is
        strictly limited to the recipient intended by the sender of this message.
        This communication is confidential and may contain information that is
        privileged or exempt from disclosure under applicable law. Receipt by
        anyone other than the intended recipient does not constitute waiver or loss
        of the confidential or privileged nature of the communication. Any review
        or distribution by other than the intended recipient is strictly prohibited.
        If you are not the intended recipient(s), please notify the sender at the
        e-mail address above and delete all copies of this communication. Thank
        you.

        From: groningen-genealogy@yahoogroups.com

        Message 3 of 9 , Sep 5, 2008
          Ik heb het volgende gevonden:

          Jacob Nemire aka Jochem Niemeijer, geboren 15 Augustus 1839 in Kropswolde,
          zoon van Rient Jochums Niemeijer en Aaltje Lammerts Smit. Hij is overleden
          op 11 Maart 1913 in Grand Haven, Michigan, gehuwd met Julia A. Britton
          Moorhouse geboren in 1835, overleden in 1885 in Grand Haven. Zij hadden
          geen kinderen. Ze zijn beiden begraven in Lake Forest Cemetary in Grand
          Haven. Zie www.grandewey.com, In de 1900 census was hij getrouwd met een
          Marquerite, ze waren toen 8 jaar getrouwd. Ik denk dat Sara zijn eerste
          vrouw is, Julia, de tweede en Marquerite de derde. Daar waren 8 kinderen.

          Arlene De Boer

          Message 4 of 9 , Sep 6, 2008
            Hallo allemaal,

            Na onderzoek ben ik gestuit op het echtpaar Bontko Tjarks en Lamme
            Hermans, Zij laten in Beerta volgens de site van Hindrik Wolda een
            huwelijkscontract opstellen Beerta, 25 oktober 1645.
            Waarbij van haar zijde worden genoemd:
            Herman Berends ten Camp en Lamme, ouders; Berend Harms, halfbroer;
            Berent ten Campe, Albert ten Campe, Jan Meertens en Jan Hayes.

            Verderop op de site van Hindrik Wolda wordt deze stamreeks uiteindelijk
            teruggevoerd op Berent ten Campe die in 1494 studeerde in Rostock en
            grafelijk schrijver was. Na enig googelen vond ik vanmorgen dat er over
            hem meer is te vinden in:

            Emden unter der Herrschaft der Cirksena: Studien zur Herrschaftsstruktur
            der ostfriesischen Residenzstadt 1470-1527
            Door Christian Lamschus
            Gepubliceerd door Lax, 1984
            Oorspronkelijk van de University of Michigan
            Gedigitaliseerd op 19 juni 2008
            ISBN 3784836534, 9783784836539
            591 pagina's

            De burgschrijver Bernardus tom Campe komt voor op p.338.

            Het gaat hier dus over de grafelijk schrijver die in Rostock studeerde
            en waaruit later een redelijk notabele tak tom Campe in Emden is
            gesproten).
            Verder zie ik sporen optreden naar het erve ten Campe in Westerwolde en
            uiteraard de familie uit Beerta (dat dit voorvaderen/moederen zijn is
            zeker door opeenvolgende huwelijkscontracten).
            Voorlopig zie ik dus drie families tom/ten Campe:

            - De Emdener tom Campe familie
            - De familie ten Campe uit Beerta
            - De familie ten Campe uit Westerwolde van het Erve ten Campe.

            Wie kan meer licht laten schijnen over deze drie families en of deze
            verwant zijn? Een kamp is tenslotte niet meer dan een stuk weiland en er
            zijn daarom hier mogelijk meerdere hondjes die fikkie heten.

            mvg, Erick
          • Erick Staal
            Message 5 of 9 , Sep 6, 2008
              Hallo,

              Even een nabrander:

              Dat de Beerta en de Westerwolder tak verwant waren blijkt uit de site
              van Teijo Doornkamp:

              Man: Imel Geerts Stroedingh 1
              Geboren: ABT 1610 Ellersinghuizen 2
              Gestorven: BET 28 JAN 1674 AND 31 MAY 1676 Beerta 3
              Vader: Geert Aickes Stroedingh Ω
              Moeder: N. N. Ω

              H.C. Beerta Fol.81 - 9 juni 1649
              Imel Geerds en Wapke Mellens.

              Voor de bruidegom.: Geertjen Strodinck, moeder; Brendt Stroodinck,
              broer; Frijck Ottens, zwager; Claas Jans smidt, zwager: Herman Berends
              ten Campe, oom;

              mvg, Erick

              Erick Staal wrote:

> [...]
              > verwant zijn? Een kamp is tenslotte niet meer dan een stuk weiland en er
              > zijn daarom hier mogelijk meerdere hondjes die fikkie heten.

            • klaaspera
              Message 6 of 9 , Sep 6, 2008
                Hallo Erick,

                Heb je al gekeken op de websites familysearch en rootsweb? Daar wordt
                de afstamming van Bontko Tjarks en Lamme Hermans zeer uitgebreid
                besproken.

                Hartelijke groeten,

                Klaas Pera

                --- In groningen-genealogy@yahoogroups.com, Erick Staal <elstaal@...>
                wrote:

> [...]
                en er
                > zijn daarom hier mogelijk meerdere hondjes die fikkie heten.

              • Erick Staal
                Message 7 of 9 , Sep 6, 2008
                  Klaas,

                  Dank je. Die had ik idd al gezien. Het gaat me alleen om de bronnen
                  waarop eea is gebaseerd en familysearch en rootsweb geven die nooit..

                  mvg, Erick