Re: [groningen-genealogy] Re: Warven

  • Ben Aalbers
    Message 1 of 18 , Jul 1, 2008
      Hallo Reint,
      Bedankt voor je uitleg over Warven. Ik had ook al gedacht dat het een werf
      kon zijn, maar de term Warven (hoogten) wist ik nog niet.
      mvg,
      Ben Aalbers
    • ben doedens
      Message 2 of 18 , Jul 2, 2008
        D Franzen wrote:
        > Hallo Ben,
        > Je hebt gelijk, maar in wilde ook even een duit in het zakje
        > doen.[misschien om te helpen?] Helaas heb ik het er naast gegooid.
        > Sorry voor de overlast en dat ik mij er mee bemoeid heb.
        > Gebeurd niet weer.
        > Met vriendelijke groet
        > Derk Franzen

        Mag rustig hoor. Je komt in oude folianten zoveel verschillende
        schrijfwijzen tegen. Er was toen ook nog geen nederlands taalgenootschap die
        al die maffe regels b.v. op pannenkoeken kon bedenken. Dus elke cartograaf
        schreef op zoals ie het dacht het best te weten.

        Ik dacht dat de huidige Bavvelders nu Bavveld (met d) schrijven.

        Met vriendelijke groeten,
        Ben Doedens
      • Ben Aalbers
        Message 3 of 18 , Jul 5, 2008
          Hartelijke dank aan iedereen die me geholpen heeft met gegevens over het plaatsje Warven.

          mvg
          Ben Aalbers
          Australiƫ