Re: Inventaris DTB Groningen

  • klaasbijsterveld
    Message 1 of 7 , May 31, 2008
      --- In groningen-genealogy@yahoogroups.com, "Teijo Doornkamp" wrote
      something ---

      De "status" van de RK doopboeken zoals op allegroningers wordt vermeld
      klopt niet helemaal, tenminste wat mijn werk aangaat.
      DTB 634 is inderdaad klaar, maar dat zijn geen 172 records. Volgens
      mijn database staat de teller op 569.
      Met DTB 625 ben ik bezig, is dus helemaal nog niet klaar en gaat vele
      honderden records meer bevatten dan de 345 die zogenaamd ingevoerd
      zouden zijn.
      Waar die 345 vandaan komt is mij een volstrekt raadsel. De teller
      staat bij mij nu op 1326 en ik ben bij het jaar 1800 aanbeland, dus
      nog even geduld en ik ben er door heen.
      Trouwens volgens mij is er nog geen enkele RK gedoopte persoon te
      vinden op allegroningers, een steekproef uit mijn ingevoerde en reeds
      lang ingeleverde personen uit DTB 634 liet geen enkele hit zien.

      Klaas Bijsterveld
    • klaasbijsterveld
      Message 2 of 7 , Jun 5, 2008
        --- In groningen-genealogy@yahoogroups.com, "klaasbijsterveld"
        <k.bijsterveld@...> wrote also something ---

        In aanvulling op mijn vorige mail kan ik na contact gehad te hebben
        met Bert Schut van de Groninger Archieven melden dat het inderdaad
        klopt dat de RK dopen nog niet beschikbaar zijn op AlleGroningers.nl.
        Het wachten is op het voltooien van de invoerwerkzaamheden van Teijo
        en mij.
        De getallen van de records wijzen naar de ingevoerde aantallen RK
        huwelijken, want die zijn en/of worden ook ingevoerd.
        Hopenlijk duren onze inspanningen niet te lang meer, dan kan de hele
        genealogische gemeenschap genieten van dit megaproject.

        Klaas Bijsterveld