Re: [groningen-genealogy] Re: Website over dopen

  • Menne Glas
    Message 1 of 26 , Sep 1, 2007
      >>Ik was te veel
      uitgegaan van de nogal ingewikkelde instructie.

      Klaas,

      Kun je aangeven wat je ingewikkeld vindt aan de uitleg? Ben altijd bereid
      deze aan te passen, mocht iets onduidelijk zijn ... Een uitleg behoort niet
      ingewikkeld te zijn.

      Groet, Menne

      .

      Op 29-08-07 heeft klaaspera <pera@...> het volgende geschreven:

      > Hallo Esther,
      >
      > Het is veel simpeler dan ik dacht. Ik was in de veronderstelling, dat
      > je alle rubrieken in moest vullen, maar alleen een voornaam is
      > eigenlijk al voldoende. Toen lukte het dus wel. Ik was te veel
      > uitgegaan van de nogal ingewikkelde instructie. Dank je wel voor jouw
      > toelichting. Weer wat geleerd.
      >
      > Klaas
      >
      > --- In groningen-genealogy@yahoogroups.com<groningen-genealogy%40yahoogroups.com>,

      > jantgen,

      > zoeken in

    • Michèl de Jong
      Message 2 of 26 , Sep 1, 2007
        Aah, ramp! De dopenwebsite is uit de lucht, evenals de
        ledematenpagina. En op www.menneglas.nl zelf krijg ik het bericht van
        Wellcom webhosting: "Deze site bevat geen index pagina of moet nog
        geconfigureerd worden."

        Ben ik de enige met dit probleem of is Menne bezig met onderhoud?

        Met groeten, Michèl

        --- In groningen-genealogy@yahoogroups.com, "Menne Glas"
        <menne.glas@...> wrote:

> [...]
        bereid
        > deze aan te passen, mocht iets onduidelijk zijn ... Een uitleg

      • Menne Glas
        Message 3 of 26 , Sep 1, 2007
          Ik niet hoor, kennelijk is mijn hoster iets aan het doen ....:)
          Even geduld, meestal is zoiets snel over.
          Groet, Menne

          Op 01-09-07 heeft Michèl de Jong <michldejong@...> het volgende
          geschreven:

> [...]
          > geconfigureerd worden."
          >
          > Ben ik de enige met dit probleem of is Menne bezig met onderhoud?

        • Michèl de Jong
          Message 4 of 26 , Sep 1, 2007
            Het is maar wat je 'snel' noemt; het is al sinds gisteravond (laat)
            zo...

            <menne.glas@...> wrote:

            > Ik niet hoor, kennelijk is mijn hoster iets aan het doen ....:)
            > Even geduld, meestal is zoiets snel over.
> [...]
          • Kristian
            Message 5 of 26 , Sep 1, 2007
              Michèl de Jong wrote:

              > Het is maar wat je 'snel' noemt; het is al sinds gisteravond (laat)
              > zo...

              http://www.menneglas.nl is een bron met veel gratis genealogische
              informatie, waar veel mensen en met name Menne hard aan hebben gewerkt.

              Dat we dat al die jaren 'voor niets' krijgen is erg mooi (terwijl Menne
              de kosten voor hosting op zich neemt).

              Een dagje wachten kan wel een keer. Deze site is vaker open dan het
              archief.

              mvg,
              Kristian
            • Michèl de Jong
              Message 6 of 26 , Sep 1, 2007
                Dag Kristian,

                uit jouw commentaar maak ik op dat jij mijn bericht opvat als een
                negatieve sneer naar Menne of zijn site toe. Allereerst denk ik, het
                afgelopen jaar de posts van Menne lezende, dat mijnheer Glas
                uitstekend in staat is voor zichzelf of zijn site op te komen als hij
                daartoe aandrang gevoelt. Ten tweede bedoelde ik mijn commentaar niet
                boosaardig. Ik merkte gewoon op dat de site een kleine 20 uur uit de
                lucht is. Het feit dat de pagina's van Menne gratis zijn of dat daar
                veel mensen aan hebben gewerkt, heeft daar verder niets mee te maken.
                Het lijkt wel alsof je impliceert dat er een soort 'prijs-
                kwaliteitsverhouding' is, dat je voor een site met gratis informatie
                niet van beschikbaarheid (en betrouwbaarheid?) uit mag gaan (of zo).
                Ik ben maar een simpele archeologiestudent, dus die theorie zag ik
                graag nader verklaard.

                Anyhow, ik hoop voor iedereen dat de site weer gauw online mag zijn,
                zodat we keer kunnen genieten van het werk van de ijverige Menne Glas.

                Met groet, Michèl
              • René Middel
                Message 7 of 26 , Sep 1, 2007
                  Beste allemaal,

                  Het lijkt erop dat de hoofdsite www.menneglas.nl niet werkt.

                  De “deeplink” naar de ledematensite werkt gelukkig wel:
                  http://www.menneglas.nl/ledematen/index.htm

                  Ik kan niet beoordelen wat het probleem is (een index.htm die ergens mist?).

                  Met vriendelijke groet,

                  René Middel
                  www.Middel.org
                  r.k.middel@...

                  _____

                  http://www.mennegla <http://www.menneglas.nl> s.nl is een bron met veel
[...]

                • postpe01
                  Message 8 of 26 , Sep 1, 2007
                    Dan denk ik toch dat de index.html is beschadigd.

                    Pieter

                    --- In groningen-genealogy@yahoogroups.com, René Middel
                    <r.k.middel@...> wrote:

> [...]
                    > http://www.menneglas.nl/ledematen/index.htm
                    >
                    > Ik kan niet beoordelen wat het probleem is (een index.htm die

                  • René Middel
                    Message 9 of 26 , Sep 1, 2007
                      Beste allemaal,

                      Inmiddels werkt de site www.menneglas.nl <http://www.menneglas.nl/> weer
                      als vanouds.

                      Met vriendelijke groet,

                      René Middel
                      www.Middel.org
                      r.k.middel@...

                      _____

                      De “deeplink” naar de ledematensite werkt gelukkig wel:
                      http://www.mennegla <http://www.menneglas.nl/ledematen/index.htm>

                      r.k.middel@orange. <mailto:r.k.middel%40orange.nl> nl

                      _____

                      Van: groningen-genealogy <mailto:groningen-genealogy%40yahoogroups.com>
                      @yahoogroups.com

                      http://www.mennegla <http://www.mennegla <http://www.menneglas.nl> s.nl>

                      Message 10 of 26 , Sep 1, 2007
                        Beste allemaal,

                        Ten eerste bedankt voor het doorgeven dat de site(s) niet werkten. Ik heb
                        dat gelijk zelf getest, bij mij werkte ook helegaar niks. Dit is de 2e keer
                        in 4 jaar dat me dat bij deze voortreffelijke hoster overkomt, ik heb gelijk
                        kontakt met hem opgenomen. Van hem kreeg ik deze mededeling, die ik hier
                        graag herhaal:

                        Server is verhuisd vannacht en zat een configuratie
                        foutje in. Is nu verholpen. Sorry voor het ongemak.
                        <<<<

                        Kan gebeuren, allemaal direkt op de zaterdag verholpen, waar vind je zo'n
                        service?

                        Michèl, je zou kunnen proberen je wat diplomatieker uit te drukken. Heb ik
                        zelf ook de grootste moeite mee, en mede daardoor kan ik in elk geval wel
                        tegen een stootje. Maar je ziet hoe hauw een opmerking verkeerd kan vallen.

                        Allen, veel plezier maar weer met de site.
                        En van de gelegenheid maak ik gebruik voor een herhaalde vraag: wat vinden
                        jullie van het automatisch toevoegen van '%' vóór en ná de kerspel-invoer?
                        Krijg je bij invoer van "Garnwerd" altijd automatisch de dopen van "Garnwerd
                        en Oostum" te zien, zoals het officieel (nou ja, volgens Pathuis zijn
                        inventaris) heet .... Mij lijkt het wel handig, ziet iemand een addertje
                        onder het gras?

                        Groet, menne

                        Op 01-09-07 heeft René Middel <r.k.middel@...> het volgende
                        geschreven:

                        > Beste allemaal,
                        >
                        > Inmiddels werkt de site www.menneglas.nl <http://www.menneglas.nl/> weer
                        > als vanouds.
                        >
                        > Met vriendelijke groet,
                        >
                        > René Middel
                        > www.Middel.org
                        > r.k.middel@... <r.k.middel%40orange.nl>
                        >
                        > _____

                      • klaaspera
                        Message 11 of 26 , Sep 1, 2007
                          Menne,

                          Jouw voorstel over het invullen van de kerspelrubriek vind ik prima.
                          Heb je trouwens mijn mailtje ontvangen op je webmaster-e-mail-adres?

                          Klaas

                          <menne.glas@...> wrote:

> [...]
                          groningen-genealogy@yahoogroups.com<groningen-genealogy%40yahoogroups.com>

                          <mailto:groningen-genealogy%40yahoogroups.com>

                        • Menne Glas
                          Message 12 of 26 , Sep 1, 2007
                            Klaas,

                            Ik heb het onderhand al gedaan, kon niks nadeligs verzinnen. En ik weet wel
                            dat ik mezelf daarin geregeld verslik(te), bv Groningen zonder % toegevoegd
                            en zo.
                            Nu is "gron" al genoeg .....:)

                            Mail van jou staat me niks van bij, loopt via hoster dus zal dankzij storing
                            tussen wal en schip zijn beland? Wellicht wil je dat opnieuw sturen,
                            eventueel met kopie naar dit adres of naar menne@....

                            Groet, Menne

                            Op 01-09-07 heeft klaaspera <pera@...> het volgende geschreven:

> [...]
                            >
                            > Jouw voorstel over het invullen van de kerspelrubriek vind ik prima.
                            > Heb je trouwens mijn mailtje ontvangen op je webmaster-e-mail-adres?

                          • Annelies de Wijk
                            Message 13 of 26 , Sep 1, 2007
                              Hallo Menne,

                              het enige nadeel is dat als je nu dopen uit Oostwold zoekt, je die uit
                              Oostwold, Hoge & Lagemeeden erbij krijgt.
                              Ik weet zo niet of er meer van dit soort combinaties zijn.
                              Maar ik vind het wel goed zo (ik vergat ook vaak het *)

                              groet, Annelies de Wijk.
                              http://www.dewijk.org

                              <menne.glas@...> wrote:

> [...]
                              weet wel
                              > dat ik mezelf daarin geregeld verslik(te), bv Groningen zonder %

                            • Menne Glas
                              Message 14 of 26 , Sep 1, 2007
                                Hi Annelies,

                                Ja, daar heb je gelijk in, die gaat niet perfect.
                                Ik vind dat we dat maar op de koop moeten toenemen niet? Met * lijkt me
                                grosso modo handiger.

                                Dank, Menne

                                Op 01-09-07 heeft Annelies de Wijk <annelies.de.wijk@...> het volgende
                                geschreven: